ירידה משמעותית למדי צפויה בסוף השבוע הזה במחיר הדלק בישראל, לאחר עלייה קלה של ארבע אגורות בראשית החודש. זאת, אם לא יחולו עד יום שני בערב שינויים דרסטיים בשער הדולר בישראל ובמחירי הנפט באגן הים התיכון.
על פי חישובי המומחים, צפוי מחירו של ליטר דלק 95 אוקטן בשירות עצמי לרדת ביום רביעי בחצות בכ-15-20 אגורות. מחיר ליטר דלק כיום הוא 7.56 שקל בשירות עצמי ולפיכך מחירו יהיה כנראה סביב 7.40 שקל לליטר.
1 צפייה בגלריה
תדלוק
תדלוק
מחיר הדלק יירד?
(צילום: עמית שעל)
הירידה הצפויה במחיר הדלק נובעת מהירידה בשער הדולר בשבועות האחרונים, למרות העלייה בסוף השבוע האחרון, ומהוזלה של הנפט בעולם בימים האחרונים.
מחיר הדלק בישראל נקבע מדי סוף חודש בחישוב לפי ממוצע מחיר הנפט הנמכר באגן הים התיכון במשך חמישה ימים ברציפות עד יומיים לפני סוף החודש, דהיינו עד סיום יום המסחר ביום שני השבוע בערב, ובהתאם לשער הדולר היציג, שייקבע ביום שני אחר הצהרים על ידי בנק ישראל.
מחיר חבית נפט ירד בסוף השבוע כמעט ב-2% ל-76.5 דולר לחבית בחוזים עתידיים לחודש ספטמבר. בימים האחרונים של חודש יוני היה מחירה של חבית נפט כ-80 דולר. שער הדולר היציג היה ב-28 ביוני 3.7590 שקל ושערו היציג נקבע ביום שישי בדיוק על 3.680 שקל.
ירידה במחירי הדלק בישראל בשיעור החזוי בחודש אוגוסט צפויה להשפיע על מדד המחירים בקיזוז עליות המחירים בשיעור של 0.1% ולמנוע עוד ליבוי של האינפלציה ששיעורה השנתי בישראל כיום הוא 2.9%, עשירית האחוז בלבד מתחת לרף העליון של היעד השנתי לעליית המחירים שקבעה הממשלה לכל שנת 2024 - 1%-3%.