בשיתוף בנק הפועלים
תחום הקליניקות בישראל מתפרש על פני טווח רחב של בעלי עסקים - החל מטיפולים אסתטיים, דרך טיפולים אלטרנטיביים ועד טיפולים נפשיים. בעלי קליניקות קמים בכל בוקר כדי לעזור לנו לפתור בעיות רפואיות, לעזור לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו וגם להיראות יותר טוב.
עם זאת, מאחורי כל קליניקה מצליחה עומדת עבודה קשה ולא מעט ניסיון שנרכש בעמל רב. על אף שמדובר בתחום שיכול לספק הכנסה גבוהה ועבודה נוחה - אפילו מהבית, פתיחת קליניקה בישראל מהווה אתגר לא קטן, לבטח כאשר מדובר בענפים תחרותיים ומקצועיים. אז מה חשוב לדעת ולעשות בתהליך של פתיחת קליניקה מקצועית? איך תוכלו להגשים את עצמכם ולממש את החזון שלכם להצלחה, בלי ליפול לסטטיסטיקה הכואבת של עסקים קטנים שנסגרים בישראל? שוחחנו עם 2 בעלי קליניקות: ירון פיכמן, בעל קליניקה לשיאצו, דיקור סיני וטיפולים אלטרנטיביים, וימית וקנין, הפעילה בתחום הטיפולים האסתטיים כבר קרוב ל-20 שנה ומחזיקה שתי קליניקות מצליחות.
וקנין (38), חיה את התחום כבר שנים ארוכות. היא החלה את דרכה לפני קרוב לשני עשורים בחדר טיפולים קטן בתל אביב וכיום כבר מחזיקה בנוסף לקליניקה הפרטית שלה גם קליניקה בבניין חברת Wix. "אני אם לשישה ילדים, אבל מבחינתי הקליניקה הראשונה היא עדיין התינוק שלי", היא אומרת בחיוך. "את הקליניקה השנייה שלי עם חדרי טיפולים, עמדות פדיקור-מניקור ומספרה פתחתי במתחם של Wix אחרי שכבר לפני עשור התחלנו להציע שירות בתוך חדר קטן במשרדים שלהם".
המטפל האלטרנטיבי ירון פיכמן (30) עבר לאחרונה להתגורר בירוחם בעקבות זוגתו. לאחר המעבר הבין פיכמן שזה המקום להגשים את חלומו ופתח קליניקה לטיפולים אלטרנטיביים – דיקור סיני, שיאצ'ו ואף בעיות אורתופדיות ומעניק מאז גם שירותים למטופלים של קופות החולים. "כאשר מדובר בקליניקה מהסוג שלי, לוקח חמש שנים עד שהקליניקה מתייצבת. לכן, צריך הרבה התמדה, תושייה ואמונה עצמית. לאהוב מה שאתה עושה ולהאמין בטוב שאתה מעניק".
אלו הטיפים שלהם להצלחה
1. טיפול באנשים – זה לא רק אהבה, אלא עסק שדורש השקעה
וקנין: "ברמה הפרקטית, מי שעוסק בזה, צריך להכין את עצמו להיות מחויב לסדר יום מוגדר – גם אם העסק הוא מהבית. בנוסף צריך להבין שיש את עבודת ניהול העסק הסיזיפית והמאתגרת שלא קשורה בהכרח לתחום הפעילות הספציפי".
פיכמן: "עבורי, ניהול זמן ותורים הוא חלק חשוב ביצירת אפקטיביות כלכלית. אני משתמש באפליקציות ומתייחס לכל מטופל ומטופלת באופן אינדיבידואלי כדי לוודא שהטיפולים מתקיימים כמתוכנן".
2. צעד אחר צעד – להתקדם לאט ובטוח
וקנין: "תעבדו שלב אחר שלב. הגדילה חייבת להיות בלי לקפוץ שלבים. אם תנסו לכבוש את כל העולם בבת אחת ולהקים עסק של מיליון דולר ביום אחד, הדרך לכישלון כמעט בטוחה".
פיכמן: "פתיחה של קליניקה בעיקר גוזלת זמן. מעבר לעלויות הבסיסיות, יש גם עלויות שאולי לא חושבים עליהן כשחולמים לפתוח קליניקה הן ביטוח, רואה חשבון, ואפילו ביטוח לאומי שלא כולם מחשבים מראש. כאשר מדובר בקליניקה מהסוג שלי, לוקח חמש שנים עד שהקליניקה מתייצבת. לכן, צריך הרבה התמדה, תושייה ואמונה עצמית. לאהוב מה שאתה עושה ולהאמין בטוב שאתה מעניק".
3. צעירים? מבוגרים? הגדירו את קהל היעד שלכם
וקנין: "פתיחת קליניקה היא מהלך עסקי לכל דבר ועניין וככזה, עלייך לתכנן אותו במונחים עסקיים ופיננסיים מקצועיים. כך למשל, עלייך להבין בדיוק מהם המוצרים והשירותים שאת מציעה, מיהם הלקוחות הפוטנציאליים אליהם את פונה, ואיך את פונה אליהם ומושכת אותן לעסק שלך".
4. להקפיד על ניהול פיננסי נכון
וקנין: "ניהול עסקי דורש הבנה עמוקה. הבנתי שהמפתח להצלחה לא נמצא רק בהכנסות הגולמיות, אלא בניהול נכון וחכם של המשאבים".
5. לא להפסיק ללמוד - קורסים, הכשרות וסדנאות
וקנין: "כבעלת מכון קוסמטיקה, ולמעשה בכל תחום טיפולי, חובה לאחוז בידע מקצועי בסטנדרטים הגבוהים ביותר, הרבה מעבר למה שמכיר ויודע כל לקוח שיגיע לקבל שירות. על כן חשוב ללמוד את רזי המקצוע במסגרות רשמיות, להשתתף באופן רציף ומתמשך בקורסים, הכשרות וסדנאות, המעשירים את סל השירותים של העסק".
6. רשתות חברתיות - תהיו איפה שהקהל שלכם נמצא
פיכמן: "שיווק זה עוד עבודה, שדורשת זמן ולימוד ובעיקר יצירתיות – בתחילת דרכי אפילו יצאתי לרחוב מחוץ לקליניקה שלי והצעת טיפולי שיאצו חינם של 5 דקות. הופתעתי כמה לקוחות הגיעו בזכות זה".
7. למתקדמים – בידול דרך מוצרים בפיתוח אישי
וקנין: "יחסית בשלב מוקדם הבנתי שעל מנת לבדל את העסק שלי מהמתחרים, אני צריכה להציע משהו ייחודי. לכן, פיתחתי מוצרים בלעדיים שמתאימים לצרכים ספציפיים של הלקוחות שלי. המהלך גם הוביל לחשיפה ללקוחות עסקיים והגדיל משמעותי את היקף ההכנסות. אם העסק שלכם כבר עובד ויציב הגיע הזמן לפתח מוצרים קוסמטיים במיתוג אישי".
----------------------------------------
מתוך מטרה לאחד את הכוחות של העצמאים בישראל ולספק להם מענה לאתגרים הרבים, הוקם פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות. בנק הפועלים חבר לאחרונה לפורום העצמאים כדי לסייע לאוכלוסיית העצמאים למנף יכולות עסקיות , להלחם עבור הזכויות הסוציאליות שלהם בכנסת, להציע להם הטבות צרכניות ושיתופי פעולה שלא היו זמינים עבורם עד כה.
במסגרת זו יקבלו העמיתים בפורום שהינם לקוחות בנק הפועלים, הטבות של עד 30% במגוון רשתות, לימודים אקדמיים ובמקצועיים בהנחות משמעותיות, יעוץ עסקי פנסיוני ומיסויי ללא עלות, תכניות ליווי עסקי במסגרת המרכז לצמיחה פיננסית ועוד חבילת הטבות ייחודית . (בכפוף לתנאים באתר הבנק).
- פעילות פורום העצמאיים מבית ההסתדרות באחריותה הבלעדית ואינה מהווה תחליף לאיגוד המקצועי או לחברות באיגוד מעסיקים.
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 14:47, 11.04.24