שני נערים בני 15 שננשכו בראשיהם על ידי תן בעת שישנו בחניון לילה במהלך טיול בית ספרי תובעים פיצויים ממשרד החינוך, מהמועצה אזורית גליל עליון ומהחברה להגנת הטבע.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בעכו באמצעות עו"ד רעות סהר כהן, פורטה באריכות השתלשלות האירועים. מדובר בתלמידי כיתה ח' בבית ספר בצפון הארץ, שיצאו במאי 2023 לטיול שנתי מטעם בית הספר. מקום לינתם בלילה לא היה אכסניה סגורה אלא אתר קמפינג פתוח בשם "חניון נופש גשר הפקק".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: SHUTTERSTOCK)
הנערים סיפרו שכל תלמיד ישן בשק השינה הפרטי שלו כשראשו בחוץ. לדבריהם סביב השעה 2:00 בלילה הם הרגישו שננשכו בראשיהם, ואחרי שהחלו לצרוח הגיע מאבטח שהבריח את התן. שני הנערים פונו לבית החולים "זיו" בצפת, שם בוצע ניקוי וחיטוי לפצעיהם בקרקפת והם קיבלו חיסונים נגד כלבת.
על פי התביעה, כמה ימים לאחר מכן החל אחד הנערים לסבול מחום, כאבי בטן, שלשולים וכאבי ראש שלא אפשרו לו לישון בלילה. עוד נטען שלחיסוני הכלבת היו תופעות לוואי שגרמו להם לכאב וסבל נוספים.
טענה נוספת הייתה שלצד נזקיהם הפיזיים, נגרם לנערים גם נזק נפשי. "הם בטראומה מהתאונה הנוראה. הם סובלים מפחדים ונדודי שינה קשים ומסרבים לצאת לטיולים נוספים", נכתב בתביעה.
הנערים צירפו חוות דעת מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית, שקבע ביחס לאחד מהם כי עקב נשיכת התן נותרו לו שלוש צלקות בקרקפת. "הצלקות צפויות להישאר גם בעתיד", העריך המומחה וגילה פסימיות כלפי סיכויי ההצלחה של פרוצדורה לתיקון המצב (כריתה ותפירה מחודשת של הצלקת).
בתביעה הודגש כי הצלקות שנגרמו לנערים בולטות לעין ומונעות את צמיחת השיער בצורה תקינה כך שהתובעים לא יוכלו בעתיד לקבל הגנה טובה מפני השמש. "הצלקות גם כואבות ומגרדות, וגורמות אי נוחות רבה", נכתב.
טענתם המשפטית המרכזית של הנערים היא שהאירוע נבע מרשלנות של הנתבעים. לדבריהם, על גורמי מקצוע האמונים על ביטחון התלמידים במהלך הטיול היה לדאוג לאבטחה ולפיקוח נאותים בחניון הלילה על מנת למנוע אירועים כגון זה שקרה, בפרט בהתחשב בגילם הצעיר של התלמידים.
הנערים הוסיפו כי הגורמים הנתבעים היו צריכים לצפות שלינת תלמידים באתר קמפינג פתוח במהלך לילה שלם ללא אבטחה או פיקוח ראויים, מהווה סיכון ממשי לבטיחותם. בנסיבות אלה נטען שעל משרד החינוך (וחברת "ענבל" כמבטחת שלו), המועצה האזורית והחברה להגנת הטבע לשלם לנערים פיצוי על נזקיהם כגון הוצאות רפואיות, כאב וסבל והפסדי שכר לעתיד.
ממשרד החינוך נמסר כי תגובתו תינתן בבית המשפט כמקובל. מהמועצה האזורית גליל עליון והחברה להגנת הטבע לא נמסרה תגובה.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעים: עו"ד רעות סהר כהן • ynet הוא שותף באתר פסקדין