מסתבר שאם מדובר בציבור החרדי, קל יותר להוריד כפפות עבור הצרכנים: כפי שנחשף ב-ynet אתמול, רשת יש חסד שבבעלות שופרסל, מזהירה בימים אלה את לקוחותיה שייתכן מחסור מוצרי אסם על המדף, בין היתר במוצרי נסטלה, טבעול ומטרנה, בטענה שאסם לכאורה ביטלה הנחות לרשת. אסם מצידה טוענת שכלל לא העלתה מחירים ובשוק טוענים שזה מהלך של רשת יש חסד שפשוט דורשת לקבל הנחות טובות יותר לרשת, בין אם עבור העלאת רווחיות ובין אם עבור הגדלת מכירות שכן הצרכנים מתקשים לקנות במחירים הנוכחיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
יש חסד
יש חסד
השלטים ביש חסד
(צילום: אלכס גמבורג)
שופרסל התגייסה לכאורה לאחרונה למאבק נגד העלאות המחירים של דיפלומט, אבל המהלך היה מאוד נדיר, לא כלל שלטים לצרכנים והגיע אחרי לחץ ציבורי גדול. פה באופן וולנטרי שופרסל מודיעה ללקוחות יש חסד: אנחנו דואגים לכם למחירים נמוכים ולא חוששים לצאת למלחמה עבורכם.
בסיפור הזה, שופרסל מוכיחה שהיא נלחמת עבור המגזר החרדי באופן פומבי יותר עבור המגזר הכללי וכשהיא דורשת העמקת הנחות מאסם והאחרונה מסרבת – רשת הבת של שופרסל לא מהססת להדיר את אסם מהמדפים.
יכול להיות שהמלחמה הזאת פומבית בכוונה, גם אם לא ייצא ממנה כלום, כי בציבור החרדי יש לזה ערך יחצ"ני. אבל גם בציבור הכללי היו מעריכים מלחמה כזאת.

2 צפייה בגלריה
יש חסד
יש חסד
יש חסד. עדיין מוכרים את מוצרי אסם שנותרו במלאי
(צילום: אלכס גמבורג)
כששופרסל מנהלת את ענייני ההנחות של יש חסד בנפרד מהנחות שופרסל וזה אומר שהיא נלחמת למען הציבור החרדי שרוכש ברשת הזו יותר מאשר היא נלחמת עבור הציבור החילוני. אחרת, בשופרסל היו צריכים לנהל קו אחיד לכל הרשת – לדרוש מאסם העמקת הנחות גם לציבור הכללי ולהימנע מקניי מוצרי אסם גם ברשתות שופרסל.
סערת דיפלומט: יבואנים מקבילים בריאיון לאולפן
(צילום: אסף חן)

ייתכן שהסיבה היא מצב כלכלי שברירי יותר. יש יותר משפחות מרובות ילדי בציבור הזה וההכנסה הפנויה נמוכה יותר. כשהמחירים גבוהים חרדים באמת לא קונים – לא כי הם מחרימים אלא כי אין הם כסף. בכל מקרה, זה שבשופרסל ממשיכים למכור גם הבוקר מוצרי אסם, אומר ששופרסל נלחמת יותר עבור החרדים. אולי כדאי שהציבור החילוני ילמד גם הוא לא לקנות כשהמחירים עולים.