למרות העלאות המחירים, הרווח הנקי של דיפלומט, שבשליטת משפחת וימן, ברבעון ראשון של 2024 נחתך ב-67% והסתכם ב-6 מיליון שקלים לעומת 19 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. בין הסיבות לירידה: הוצאות מימון שגדלו ב-27% וקנס בגובה 9 מיליון שקל שהטילה רשות התחרות על החברה בגין הפרה של הוראות חוק המזון.
מכירות דיפלומט, בין השאר יבואנית ג'ייקובס, פמפרס, פרי, טמפקס, אוריאו, טונה סטארקיסט ולוטוס, שמצויה במוקד הביקורת על החלטתה לייקר את מוצריה, עלו ב-4.9% והסתכמו ב-829 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
משרדי דיפלומט
משרדי דיפלומט
משרדי דיפלומט
(צילום: מירב קריסטל)
דיפלומט היא חברה רב-לאומית, שפועלת גם בקפריסין, יוון, ניו זילנד, גיאורגיה ודרום אפריקה. המכירות בישראל בלבד, שהסתכמו ב-526 מיליון שקל, עלו ב-7.9%.
דיפלומט היא מהספקיות הגדולות של רשתות המזון בישראל בקטגורית מוצרי צריכה, והעלייה במכירות תואמת את מגמת העלייה במכירות שהציגו כל רשתות המזון בדוחות לרבעון ראשון, שמוסברת בכך שיותר ישראלים נשארו בארץ ומבצעים את קניותיהם בישראל.
לעלייה במכירות תרמה גם העובדה שתוצאות חברת דורות, יצרנית שום ועשבי תיבול קפואים, שנרכשה על ידי דיפלומט, אוחדו בתוצאות החברה.
2 צפייה בגלריה
אוריאו, פיירי וטמפקס
אוריאו, פיירי וטמפקס
אוריאו, פיירי וטמפקס
(צילומים: סטודיו אסם, טרי גליק)
הרווח הגולמי של דיפלומט עלה ברבעון הראשון ב-7% והסתכם ב-175 מיליון שקל, שנבע, כאמור בעיקר מעלייה במכירות. שיעור הרווח הגולמי מסך כל המכירות הסתכם ב-21% לעומת 20.7% ברבעון המקביל. אולם הקנס מרשות התחרות והאיחוד עם דורות, שגרם לעלייה בהוצאות, פגע ברווח התפעולי ששיעורו מהמכירות ירד ל-2.3% לעומת 3.2% ברבעון המקביל אשתקד.
בישראל, בעקבות הקנס, הרווח התפעולי נותר ללא שינוי. דיפלומט דיווחה כי ללא הקנס היא הייתה מציגה זינוק של 55% ברווח התפעולי. הנתונים של דיפלומט בחו"ל שונים. היא רשמה שם אמנם יציבות במכירות, אך ללא עלייה.
מירב קריסטל, כתבתינו לענייני צרכנות על גל עליות המחירים
(צילום: ירון ברנר )