שכר הנהגים והנהגות בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין יעלה כבר ממשכורת חודש מאי ב-4.5%. כך נקבע בהסכם עבודה חדש שנחתם אחר הצהרים (ה') בין ועד עובדי החברה, נציגי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות והנהלת חברת מטרופולין. ההסכם יכלול 1,500 נהגים שמועסקים כיום בחברה ו-600 נוספים שתקלוט לקראת העברת אשכול קריית אונו לידיה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שכר הנהגים הנמוך הוא אחת הסיבות למחסור הגדול בענף, שנאמד בכ-5,000 נהגים. כיום משלמות רוב חברות התחבורה הציבורית שכר בסיסי של 43-44 שקל לשעה בלבד, כאשר מטרופולין תעלה את השכר הבסיסי לנהגיה בעל ותק של עד 4 שנים מ-45 ל-47 שקל. נהגים עם ותק של 5 עד 7 שנים ירוויחו 48 שקל לשעה, ותק של 8-9 שנים ירווחו 48.5 שקל, ומי שצבר ותק של 10 עד 15 שנה יקבל 49 שקל לשעה. נהגים עם ותק של 16 שנה ויותר, דרגת שכר חדשה בחברה, ירוויחו 50 שקל לשעה. נהגים במדרגת הוותק הראשונה יוכלו להגיע לשכר ברוטו של 10,000 עד 15 אלף שקל, בהתאם להיקף העבודה ומספר השעות הנוספות והמשמרות המפוצלות שיבצעו.
1 צפייה בגלריה
אוטובוסים מטרופולין
אוטובוסים מטרופולין
אוטובוסים מטרופולין
(צילום: צביקה טישלר)
מטרופולין גם מעניקה לנהגים שהיא קולטת מחברות אחרות תוספת ותק, ומשלמת להם תוספות שכר שצברו לאורך הקריירה, בזמן שברוב החברות האחרות נהגים שעוברים לחברה חדשה בשל החלפת המפעיל באשכול למשל, מקבלים בה שכר של נהג חדש. מטרופולין גם משלמת כיום לנהגים שעוברים הכשרה בבית הספר לנהיגה שלה מענק דמי מחייה של 15 אלף שקל בזמן הקורס, ומענק זהה לנהגים שמשלימים שנתיים בחברה.
במו"מ השתתפו מצד ההסתדרות יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנהל ארצי חטיבה עובדי תחבורה ציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא, יו"ר הוועד הארצי של נהגי מטרופולין וייסאם אסדי, ועו"ד אלעד מורג. מטעם הנהלת מטרופולין היה שותף ערן כץ, בעלים ומנכ"ל מטרופולין, ועו"ד יפעת ארינובסקי ממשרד יונתן פסי.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מסר כי "מדובר בהסכם שיטיב עם כל הצדדים. התחייבנו לפעול לשיפור מעמדם התעסוקתי של הנהגים והנהגות בתחבורה הציבורית, ונמשיך לפעול בנושא חשוב זה".
אדרי הוסיף כי "בעוד שאחרים מאיימים בשביתות ובדיבורי סרק, אנחנו פועלים ונפעל בכל החזיתות לחיזוק שכרם ומעמדם של נהגי האוטובוס בכלל, ושל נהגי האוטובוס בתחבורה הציבורית בפרט".
כץ מסר כי "מטרופולין תמשיך לשלם את השכר השעתי הגבוה ביותר לנהגים תחבורה ציבורית במשק, המחושב כבסיס לכל התנאים, בלי טריקים ובלי שטיקים. הנהגים הם המרכיב הקריטי ביותר ליצירת שירות תחבורה ציבורית טובה ומזמינה. זהו הפתרון האמיתי למכת הפקקים שאותה הגדירה שרת התחבורה הגדירה כ'מצב חירום לאומי".