לעולם לא אשכח את הפעם ההיא שבה כמעט איבדתי את מקום העבודה בגלל מחזור. אחרי לילה כאוב במיוחד שעברתי, תוצאה ישירה של התסמונת הקדם־וסתית שממנה אני סובלת, הייתי צריכה להתייצב מוקדם בבוקר במשרדי החברה לישיבת צוות חשובה במיוחד עבורי, אבל בקושי הצלחתי לגרור את עצמי מהמיטה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
גם המשך הבוקר לא היה מבטיח, כשהכביש היה פקוק והבנתי שאין סיכוי שאגיע בזמן. כשהגעתי סוף סוף בלי אוויר, נזכרתי ששכחתי להשלים את המצגת שהתבקשתי להביא לפגישה. מיד התעוררו בי רגשות אשם. זעמתי על עצמי בקול רם והסתובבתי חסרת מנוחה, מול פניהם המופתעות של עמיתיי, כשברגע מסוים אחת הקולגות, אישה רגישה במיוחד, הבינה את המצוקה וסייעה לי לאלתר פתרון. האיום מעל ראשי הוסר.
מאז ומתמיד המחזור שלי לווה בכאבי ראש, נפיחות וכאבי בטן. בשלב מסוים נוספו התפרצויות זעם כלפי המשפחה והסובבים, שלא הבינו מה עובר על האישה הנעימה בדרך כלל שמולם. אני לא יכולה לסבול את עצמי, ולא פעם זה גורם לי לבטל תוכניות. לאחר שנים של מחזור ולידות, הייתי כבר אמורה להתרגל למצב הזה ולדעת להתמודד איתו, אבל פשוט לא מתרגלים לזה.
כאבי מחזור ותסמונת קדם־וסתית הם בעיה נפוצה בקרב נשים, בעיקר בגיל הפריון. רוב הבנות מקבלות את המחזור הראשון בין הגילים 13-12, אצל אחרות הוא מגיע מוקדם או מאוחר יותר, והוא ממשיך בממוצע עד לגיל 50 ולעיתים אף יותר. על־פי מחקרים בעולם המערבי, אחוז ניכר מנערות ונשים סובלות או יסבלו מכאבי מחזור ומכאבים ותסמינים שונים לפני המחזור. כשהתסמינים קשים, הם פוגעים משמעותית באיכות החיים. תסמינים שכיחים הם כאבים ולחצים בשיפולי הבטן, בחילות וגודש בחזה. כאבי ראש, בחילות ושלשולים או עצירות, עייפות, עצבנות, רגישות יתר, וכל מה שעוד יכול להיות כדי להפוך את האישה למה שהיא לא בימים האחרים של החודש. למרות הקושי, הציפייה של רוב הנשים מעצמן ושל הסובבים אותן מהן, היא להמשיך בשגרת היומיום בדיוק כמו בכל יום אחר. מובן שהדבר מתעצם כשמדובר בנשים של הזמן הנוכחי, המולטיטסקינגיות, שמבקשות לשלב קריירה עם זוגיות ואימהות ובית; נשים שאין בחייהן מקום לתירוץ כגון מחזור. הן יחביאו את הכאב וחוסר הנוחות, וימשיכו, לכאורה, בשגרה. נכון, מדובר בתחושות לא נעימות, מעיקות, שמשבשות לא אחת את סדר היום. עם זאת כאבי מחזור המאובחנים ככאלה הם תופעה נפוצה, שניתנת לפתרונות שישפרו את איכות החיים בתקופה זו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הדרך הפשוטה היא ליטול תרופות לשיכוך כאבים. נוגדי הכאבים עובדים פחות טוב כשהכאב בשיאו, לכן מומלץ להתחיל ליטול אותם כשהכאב מתחיל. אם ידוע שהכאב נמשך כמה ימים, יש ליטול את נוגדי הכאבים באופן מסודר בימים אלו. דרך נוספת להתמודדות היא דווקא לבצע פעילות גופנית. נמצא שדווקא נערות ונשים שמבצעות פעילות גופנית סדירה, סובלות פחות מכאבי מחזור לעומת הנמנעות.
עוד אפשרות היא לקחת גלולות, כמובן בהיוועצות עם רופא. גם לתזונה יש משמעות. למשל, אכילת אגוזים למיניהם, שידועים כעוזרים בהפחתת הכאבים, ואפשר גם להשתמש בפתרונות אלטרנטיביים, למשל בשיטות סיניות.
דרך נוספת להקל את המחזור ולהפוך אותו לחלק טבעי מהחיים, שלא מפריע לשגרת היום, היא לבחור בשימוש בטמפון. לא מעט חוששות מהשימוש בו, ולשווא. שלא כמו תחבושות, טמפון יושב בתוך הגוף. בהתחלה זה עשוי להרגיש מוזר, אך ברגע שהחדרת הטמפון נעשית כראוי, לא תרגישי שהוא שם.
לטמפונים יתרונות רבים: הם מאפשרים לנוע בחופשיות ולחיות את החיים בדיוק כמו בכל יום אחר. השימוש בהם הוא קל, ולא מעט נערות ונשים, שהתרגלו לשימוש בטמפון, מעידות: "קשה להבין איך לא השתמשנו בו קודם". מה שצריך לעשות הוא קודם כול לשחרר: לנשום עמוק ולהחזיר את הטמפון פנימה בלי חשש.
למקום הזה בדיוק נכנס המותג ®.o.b, שתכנן טמפון המתאים לשימוש החל מהיום שבו את מתחילה להשתמש בטמפונים. הטמפונים עטופים במעטפת מסוג ™SilkTouch, מעטפת ייחודית, רכה כמשי, שמחליקה בקלות פנימה והחוצה, ובזכות הטכנולוגיה של .o.b המשלבת תעלות מקיפות ייחודיות, מתקבלת הרגשת הגנה מושלמת. כמו כן טכנולוגיית ™DynamicFit מתאימה את עצמה למצב הגוף, כשהטמפון מונח במקומו, ותעלות מקיפות ייחודיות לוכדות את הנוזל ועוזרות לנתב אותו ביעילות כלפי מעלה, לקבלת הגנה אמינה ושקט נפשי.
יש לדעת, שטמפוני ™®.o.b זמינים ברמות ספיגה שונות, כדי להתאים לצורכי ההגנה, בהתאם לעוצמת הזרימה. ההמלצה היא להשתמש תמיד בטמפון עם רמת הספיגה המינימלית הנדרשת לזרימת הווסת, שמסומנת על־ידי מספר הטיפות על גבי האריזה. אומנם טמפון לא יכול לפתור לחלוטין את התופעות הפיזיות והנפשיות שמתלוות לתקופת המחזור, אבל הוא מסייע להרגשה בטוחה והיגיינית, תרומה גדולה כשלעצמה.
3 צפייה בגלריה
קופון
קופון
קופון
(צילום: יח"צ)