בשיתוף IMPROVATE
ישראל מתהדרת בשני העשורים האחרונים בכינוי המחמיא "סטארט אפ ניישן", ומסתבר שאחד התחומים הפוריים ביותר כיום בהייטק הוא תחום המדיקל, בו מספר החברות הישראליות המפתחות טכנולוגיות מתקדמות הוא עצום ביחס לעולם המערבי. אם בעבר לטשו חברות אלו את עיניהן בעיקר אל השוק האמריקאי הרי שלטענת פרופ' זאב רוטשטיין, מרכז תחום המדיקל בחברת IMPROVATE נקרתה כיום בפניהן הזדמנות יוצאת דופן לחדור אל מדינות אירופה, להן יתרונות מרובים על השוק האמריקאי.
2 צפייה בגלריה
חדשנות רפואית
חדשנות רפואית
חדשנות רפואית
(צילום: shutterstock)
"ראשית, תהליכי הרישוי באירופה מהירים באופן משמעותי מארה"ב שם התהליכים ארוכים ומסורבלים, ומעבר לכך, תחום המדיקל באירופה עדיין בתולי מה שהופך אותה למקום בו התחרות קטנה יותר והמדינות צמאות להטמיע טכנולוגיות מתקדמות בתחום זה", הוא מסביר. "מעל כל אלה, עומדת העובדה כי האיחוד האירופי והמדינות החברות בו הגדילו את תקציבי ההשקעה בתחום המדיקל באופן דרמטי והעבירו תקציבי עתק על מנת לקדם תחום זה ברחבי היבשת בתקופה הקרובה".
2 צפייה בגלריה
IMPROVATE
IMPROVATE
IMPROVATE - פלטפורמה לחיבורים עסקיים בין חברות ישראליות לבין שווקים בינלאומיים.
(צילום: SIVAN FARA)
מי שמבקשת לסייע לאותם סטאטרפים ישראליים להגיע למדינות אירופה ולייצר את החיבורים העסקיים האלו היא חברת IMPROVATE המהווה פלטפורמה לחיבורים עסקיים בין חברות ישראליות לבין שווקים בינלאומיים. החברה פועלת מלונדון ומתל אביב, במטרה לייצר שיתופי פעולה בין מנהיגים ומקבלי החלטות, חברות ומשקיעים מהעולם – לבין חברות חדשנות.
שיתופי הפעולה נעשים באמצעות כנסים בינלאומיים, משלחות עסקיות וקידום עסקאות בין ממשלות, ארגונים ומשקיעים זרים לבין החברות. על חברי הבורד של החברה נמנים אלוף העולם האגדי בשחמט לשעבר, גארי קספרוב, נשיא בולגריה לשעבר, רוזן פלבנייב, פרופ' זאב רוטשטיין המנהל את תחום החדשנות הרפואית, ראש ממשלת רומניה לשעבר, ויקטור פונטה והאלוף עמוס גלעד.
לאחרונה הודיעה החברה על סגירת שתי עסקאות הפצה יוצאות דופן בין חברות מדיקל ישראליות לתאגידי ענק בינלאומיים. העסקה הראשונה היא בתחום הטלמדיסין, ובמסגרתה תחל החברה הישראלית לשווק את מוצריה בעשרות מדינות בשוק האמריקאי ובמזרח אסיה, בהסכם הפצה ארוך טווח. העסקה הנוספת היא של חברה ישראלית המייצרת מוצרים לטיפול והפחתת כאב ובמסגרתו גם היא תחל להפיץ את מוצריה בפריסה רחבה במדינות המפרץ.
אירינה נבזלין ורונית חסין הוכמןאירינה נבזלין ורונית חסין הוכמןצילום: ינאי יחיאל

כנס MEDICAL INNOVATION בהונגריה

IMPROVATE הוקמה ומנוהלת בידי אירינה נבזלין ורונית חסין הוכמן, אשר ליווו את העסקאות החל משלב החדירה לשווקים החדשים, דרך ה-POC ועד לסגירת תנאי העסקה. החברה החליטה כאמור לשים דגש מיוחד על תחום המדיקל ובסוף החודש (30-31 במרץ) תקיים כנס MEDICAL INNOVATION, בהילטון בודפשט בהונגריה. הכנס מיועד כולו לחיבור בין חברות מדיקל ישראליות, לבין ארגונים, חברות ומשקיעים בינלאומיים ובמסגרתו יוצגו חברות מדיקל ישראליות בפני גורמי ממשל, בתי חולים וחברות הפצת מדיקל גדולות ממרכז ומזרח אירופה.
בכנס ייקחו חלק דמויות מפתח מהשווקים המקומיים כגון אנדריי באצ'יו, סגן שר הבריאות של רומניה, תיבור גולייס, הממונה על החדשנות והבריאות בממשלת הונגריה, איוון טיקוב, בעלים ומנכ"ל רשת של 12 בתי חולים פרטיים בבולגריה, ראשי ממשלת רומניה לשעבר, נשיא בולגריה לשעבר, נשיא קרואטיה ועוד.
שביתה אחיות  מערכת הבריאות  בריאות זאב רוטשטייןתקציבי ההשקעה בתחום המדיקל גדלו משמעותית.צילום: יעל פרידסון
מדובר בכנס של יומיים כאשר ביומו הראשון יתקיימו מושבים והרצאות בנושאי חדשנות רפואית באולם הכנסים, ויומו השני, מוקדש לפגישות עסקיות בין חברות מדיקל ישראלית לבין תאגידים, מנהלי בתי חולים, גורמי ממשל ודמויות מפתח בתחום הבריאות.
הכנס צפוי ליצור מפגש מרתק בין חברות טכנולוגיות רפואיות ישראליות לבין צמרת הבריאות האירופאית וצפוי לייצר הנגשה וחיבורים בין חברות הטכנולוגיה של הסטארט אפ ניישן, לבין לקליינטים הצמאים לכך באירופה המרכזית, המזרחית ואפילו גם במערבית.
אנדרי באציואנדרי באציוצילום: יח"צ
לדברי חסין הוכמן, מנכ"ל IMPROVATE: "אנו נרגשים מהחיבורים בין חברות ישראליות לתאגידי ענק בינלאומיים, אשר יאפשרו לחברות המקומיות שלנו לחדור לשווקים גדולים ומשמעותיים כמו השוק האמריקאי, השוק במרכז ומזרח אירופה, מדינות המפרץ ועוד. מדובר בתהליך של מספר חודשים, ובסופו של דבר – החברות הישראלית נהנות מהתרחבות מערך ההפצה למדינות חדשות והשווקים החדשים ייהנו מהחדשנות הישראלית. בכך למעשה IMPROVATE מממשת את החזון שלה".
אירינה נבזלין, יו"ר IMPROVATE מוסיפה כי היא שמחה מאוד לראות איך החזון מתגשם והלכה למעשה בו חברות ישראליות ממשות את הפוטנציאל הטמון בהן. "זו גאווה גדולה עבורי".
בשיתוף IMPROVATE