בעלי עסקים קטנים ובינוניים רבים שנפגעו כלכלית כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל פונים לקבלת פיצוי מרשות המיסים - אך חלקם נתקלים בסירוב מסיבות שונות. למי שלא מרוצה מהחלטת רשות המיסים יש אפשרות לערער בפני בית הדין לעררים של משרד המשפטים.
בית הדין (ועדת הערר לענייני קורונה וחרבות ברזל, בשמו הרשמי) משמש ערכאת ביקורת שיפוטית על החלטות רשות המיסים בעניין מענקים ופיצויים לעסקים שנפגעו כלכלית כתוצאה ממגפת הקורונה, וכעת גם מהמלחמה: לאחרונה החל לדון בתיקי ערר של בעלי עסקים על החלטות שקשורות בפיצוי על נזק עקיף שנגרם עקב מלחמת חרבות ברזל (מסלול הוצאות מזכות).
1 צפייה בגלריה
שגרה בצל מלחמה בצפת
שגרה בצל מלחמה בצפת
שגרה בצל מלחמה בצפת
(צילום: אפי שריר)

בעלי עסקים שהגישו בקשה במסלול זה ורשות המיסים דחתה את בקשתם יכולים להגיש ערר לבית הדין באופן דיגיטלי לחלוטין.
עד כה הוגשו לבית הדין 4,458 עררים, מרביתם על סירוב מתן מענק בתקופת הקורונה. בשנת 2023, כ-72% מהערעורים התקבלו, בהליך מקוון ברובו ומהיר יחסית (96 ימי טיפול בממוצע).
"ישנה חשיבות עליונה במתן סעד מקצועי, מהיר ויעיל למען בעלי העסקים בישראל, על מנת שיוכלו למצות את זכויותיהם לפיצויים, במיוחד בימים קשים אלו", אומרת ראשת בית הדין, עו"ד תמר שטיינר. "מיצוי הזכויות על ידי בעלי העסקים יתרום בהכרח לשיקום המשק ולהגברת מנופי הצמיחה בטווח הרחוק. אנו קוראים לציבור בעלי העסקים לבדוק את הסכומים אשר משולמים להם ולוודא כי הם אכן מצליחים למצות את זכויותיהם מול רשות המיסים. פעלנו רבות על מנת שציבור העוסקים יוכל להגיש ערר בעצמם ללא הכרח בייצוג לאורך ניהול ההליך, ונמשיך לפעול להנגשה של עולם המשפט לטובת בעלי העסקים".