לאחר פרסום הדוחות וההודעה על מינוי נדב צפריר למנכ"ל החדש של החברה, מניית צ'ק פוינט זינקה היום (ד') בכ-6% והעלתה את שווי השוק של החברה ליותר מ-20 מיליארד דולר. בכך הופכת צ'ק פוינט לחברה הישראלית בעלת השווי הגבוה ביותר.
צפריר, שהקים לפני עשר שנים את קרן הון הסיכון TEAM 8, נחשב למומחה בתחום הסייבר ומשמש יו"ר של 17 חברות בתחום. כמו כן משמש צפריר כיו"ר חברת האנרגיה הירוקה סולאראדג', ובשלב זה יישאר כיו"ר החברה. צפריר צפוי להיכנס לתפקיד בדצמבר ולהחליף את גיל שויד, כאשר המינוי נעשה חמישה חודשים לאחר ששויד הודיע על החלטתו לעזוב את התפקיד ולהתמנות ליו"ר פעיל בחברה.
3 צפייה בגלריה
נדב צפריר
נדב צפריר
נדב צפריר
(נדב נויהאוז)
"זהו יום מאוד מרגש עבורי, יש גם תוצאות טובות וגם חדשות יוצאות דופן - מנכ"ל חדש לצ'ק פוינט", אמר שויד במסיבת עיתונאים שערכה צ'ק פוינט לרגל מינוי המנכ"ל ופרסום הדוחות הכספיים. "עשינו תהליך חיפוש מאוד רציני ויסודי, אמרנו מראש שלא יהיה קל למצוא מנכ"ל מושלם, אבל מצאנו. גם מומחה סייבר ויש לו שם עולמי, גם יודע להיות יזם, מנהיג יוצא דופן, הנהיג ארגונים רבים. אני שמח שהוא הסכים לקחת על עצמו את התפקיד הזה. אני רואה בו שותף מצוין לבניית עתיד החברה ובניית שיאים חדשים.
3 צפייה בגלריה
גיל שויד
גיל שויד
גיל שויד
(צילום: אולפן כלכליסט)
"כל CISO (מנהל אבטחת מידע) בעולם מכיר היום את נדב, ויש לו גם ניסיון ניהולי של ארגון גדול עוד מצה"ל", המשיך שויד. "לי לקח הרבה שנים ללמוד ארגון ענק, נדב נכנס למערכת עוזרת ותומכת וגם אני נשאר כאן לעזור ולתמוך. ביליתי עם נדב בחודשים האחרונים המון וזה הפך אותי לתומך גדול שלו. זה לא קשה לי, לא יכולתי להיות מאושר יותר . ראיינו מועמדים מארה"ב, מאירופה ומישראל ומראש הגדרנו שתהיה העדפה לישראלים".
במקביל להודעה על המינוי של צפריר פרסמה צ'ק פוינט את הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2024. הכנסות החברה הסתכמו ב-627 מיליון דולר, עלייה של 7% מול הרבעון המקביל ובאמצע טווח התחזיות. הרווח למניה עלה ב-8% ל-2.17 דולר למניה.
3 צפייה בגלריה
צ'ק פוינט
צ'ק פוינט
צ'ק פוינט
(צילום: shutterstock)
בתוך כך, המסחר בוול סטריט ננעל הערב בירידות חדות - דאו ג'ונס נחלש ב-1.3%, S&P 500 איבד 2.3% ונאסד"ק השיל מערכו 3.6% - שני המדדים האחרונים ביום המסחר הגרוע ביותר שלהם מאז 2022.
שבע חברות הטכנולוגיה הגדולות מחקו משוויין 1.7 טריליון דולר - טסלה סיימה את המסחר במינוס 12.3%, אלפבית מחקה 5%, מיקרוסופט ירדה ב-3.6%, אמזון ב-3%, אפל ב-2.9%, מטא ב-5.6% ואנבידיה מחקה 6.8%.
אתמול פרסמו טסלה ואלפבית את הדוחות לרבעון השני שלהן: אלפבית דווקא הכתה את רוב תחזיות האנליסטים, ורשמה הכנסות רבעוניות מענן שחצו לראשונה רף 10 מיליארד דולר. ההכנסות הסתכמו ב-84.7 מיליארד דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 84.3 מיליארד דולר וזינוק של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח למניה הסתכם ב-1.89 דולר, קצת מעל ציפיות האנליסטים שעמדו על 1.85 דולר למניה. ברבעון הראשון של השנה רשמה אלפבית רווח של 1.89 דולר למניה, וברבעון המקביל אשתקד רשמה רווח של 1.44 דולר למניה. הרווח נקי הסתכם ב-23.6 מיליארד דולר, זאת לעומת ציפיות האנליסטים שעמדו על 23 מיליארד דולר. הרווח הנקי של אלפבית ברבעון הראשון הסתכם ב-23.7 מיליארד דולר, וברבעון השני של 2023 רשמה החברה 18.4 מיליארד דולר.
יצרנית הרכב החשמלי טסלה דיווחה כי לא עמדה בציפיות באשר לרווח הנקי שלה ברבעון השני. אך עם זאת, החברה הצליחה להתעלות על הציפיות המוקדמות באשר להכנסות הרבעוניות שלה.
הרווח הרבעוני של החברה צנח ב-45% ועמד על 52 סנט למניה, לעומת הצפי שהיה לרווח נקי של 62 סנט למניה. עם זאת, ההכנסות היו מעודדות יותר ועלו ב-2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-25.5 מיליארד דולר ברבעון השני. לשם השוואה, הציפיות המוקדמות היו להכנסות של 24.8 מיליארד דולר.
פורסם לראשונה: 17:21, 24.07.24