הסכסוך בין ההנהלה לעובדי אגד עולה שלב: חלק מעובדי החברה השביתו הבוקר (שני) את פעילות האוטובוסים באזור הקריות, ירושלים ורחובות למשך כשעתיים וחצי, וגרמו לשיבושים ולעיכובים רבים. לפי החברה, פעילות האוטובוסים חזרה לשגרה בסביבות השעה 7:30.
אגד היא חברת התחבורה הציבורית הגדולה ביותר בישראל ומחזיקה בכ-30% מקווי האוטובוסים הציבוריים בארץ – בפער גדול מחברת דן, המפעילה השנייה בגודלה. בשבועות האחרונים מאות עובדי החברה הפגינו מספר פעמים מול משרדי קרן קיסטון, המחזיקה ב-60% ממניות אגד לצד הסתדרות המורים והגננות, בקריאה לשתף גם את העובדים ברווחי החברה, בצל ההודעה על רווחי עתק ועל חלוקת דיבידנדים ברבעון הראשון של 2024.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד אילוס ארכיון
אוטובוס אגד אילוס ארכיון
אוטובוס אגד
(צילום: Igor Rozhkov \ Shutterstock)
בהפגנה שנערכה לפני כשבועיים מול משרדי הקרן בגבעתיים, העובדים קראו להנהלה "לא להתייחס אליהם כשקופים", במה שהם הגדירו "התעלמות מתרומת העובדים להצלחת החברה, במקביל לכך שהעובדים ממשיכים לעבוד בתקופה מלאה בצל המלחמה – בצפון ובדרום". המפגינים נשאו שלטים שעליהם היה כתוב בין היתר "התחנה הבאה – כסף לעובדים", וקראו למנכ"ל קבוצת אגד, גלעד ריקלין, להיעתר לפניות שלהם ולקיים משא ומתן בנושא.
לפי הדוחות הכספיים של קרן קיסטון, ההכנסות של קבוצת אגד עמדו על כ-1.38 מיליארד שקל ברבעון הראשון של השנה – עלייה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (אז עמדו על כ-1.21 מיליארד שקל). זאת, לאחר שההכנסות מפעילות התחבורה הציבורית בישראל זינקו מ-898 מיליון שקל ל-957 מיליון שקל, ההכנסות מפעילות החברה באירופה מ-225 מיליון שקל ל-310 מיליון שקל והכנסות חברת ההסעות הפרטיות ("אגד היסעים") עלו מ-90 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-101 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה.
בשנים האחרונות אגד הגדילה משמעותית את פעילותה בחו"ל מכ-20% ברבעון הראשון של שנת 2021 לכ-30% מפעילותה ברבעון הראשון של 2024. מלבד ישראל, אגד פועלת כיום בהולנד ובפולין, ומחזיקה כ-2,500 עובדים בחו"ל לצד כ-8,000 עובדים בארץ. כמו כן, אגד מחזיקה כיום ב-51% ב"תבל", החברה המפעילה של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, ובעלת כ-21 נכסי נדל"ן בישראל.
מקבוצת אגד נמסר בתגובה לשיבושים הבוקר, כי "בשל שביתה חלקית של העובדים, תחבורת האוטובוסים התעכבה הבוקר ונגרמו שיבושים בשירות למשתמשי התחבורה הציבורית באזור הקריות, ירושלים ורחובות. מדובר בפעולה חמורה של ועד העובדים, ובזמן שהנהלת החברה מנהלת עימו משא ומתן. החברה הגישה פניה דחופה לבית הדין לעבודה לאור הפגיעה בנוסעים".