אפליקציית Pay (לשעבר פפר פיי) נסגרת והיא תחדל מפעילות ב-10 באפריל, כך הודיע היום (חמישי) בנק לאומי ללקוחותיו. חלק ניכר מלקוחות האפליקציה אינם לקוחות לאומי, וחלקם בתי עסק. לפי לאומי, הוחלט להטמיע את השירות של העברות תשלומים באפליקציית הבנק, כך שהשירות בעצם ייסגר למי שאינו לקוח לאומי.
האפליקציה להעברת כספים בין אנשי קשר בטלפון נחשבה לחלשה בשוק, והתחרתה בביט של בנק הפועלים, שמחזיקה כ-80% מהשוק (רבים מהמשתמשים בה אינם לקוחות בנק הפועלים) והביאה את רשות התחרות להמליץ על בניית תשתית שתאפשר להעביר כספים בין אפליקציות. כמו כן, התחרתה בפייבוקס של דיסקונט, שצברה נתח שוק בזכות אפשרות העברת הכספים במסגרת קבוצות. שתיהן הפכו לאחרונה או יהפכו לארנקים דיגיטליים, כלומר כאלה שמאפשרות מגוון שירותים פיננסיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הסיבה לשינויים באפליקציות היא שהשירותים הללו של העברות כספים סובלים מהפסדים כבדים בשל העובדה שכל העברת כספים נעשית באמצעות כרטיס אשראי. האפליקציה היא כמו בעל עסק שסולק אשראי ויש לו עלות סליקה צולבת, בעוד שהצרכן לא משלם דבר על ההעברה.
בעקבות החלטת לאומי לסגור את Pay, הוא מבטל את הצורך שלו לשלם עמלה צולבת ויחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה. לקוחות הבנק עדיין יוכלו להעביר כספים לבתי עסק, אבל באמצעות גוגל פיי ואפל פיי בלבד.