כשבוע לאחר שרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ומשרדי הביטחון והאוצר סיכמו על הקדמת לוחות הזמנים בתוכנית לפינוי מחנות צה"ל: כעת מתקיימים מגעים מתקדמים להרחבת ההסכם בהיקף של עשרות אלפי יחידות דיור נוספות. על פי הודעה משותפת של רמ"י ומשרד הביטחון, ההסכם המורחב צפוי לכלול פינוי בסיסים צבאיים נוספים באזורי הביקוש, דבר שיאפשר שיווק אלפי דירות עד סוף השנה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין המתחמים שיתפנו: ריכוז מחנות שיקום ואחזקה (מש"א) מרחבי הארץ למתחם אחד, ופינוי בשלבים של מש"א חיפה, צריפין ותל השומר, שיאפשרו שיווק כ-9,000 יחידות דיור בלב אזורי הביקוש. בנוסף, יפונו מתחם המרפאה ויחידות של חיל האוויר ותקשוב במחנה צריפין בהיקף של כ-4,000 דירות.
1 צפייה בגלריה
מתחם סירקין מזרח פתח תקווה
מתחם סירקין מזרח פתח תקווה
מתחם סירקין מזרח פתח תקווה
(הדמיה: עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי)
כמו כן, צפוי להתפנות מחנה 80 בפרדס חנה, מה שיאפשר הקמה של כ-1,140 יחידות דיור זמינות לשיווק על בסיס תוכנית מאושרת בשטח המחנה. פינוי מחנה רחבעם ברמלה יאפשר שיווק של כ-2,000 יחידות דיור על בסיס תוכנית שצפויה להיות מאושרת בתחילת השנה הבאה.
על פי ההסכם המתגבש, יפונה גם בה"ד חיל הים בחיפה. פינוי המחנה יאפשר שיווק של כ-1,350 יחידות דיור, לצד 250 חדרי מלון ו-20 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה. במקום מקודמת תוכנית ותמ"ל בת גלים (כלומר תוכנית של הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור, שתפקידה לאשר תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז).
עוד כולל ההסכם המתגבש את פינוי מחנה דלק בנשר. פינוי השטח יאפשר שיווק זמין של כ-72 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה. בנוסף, יושלם סיכום קיים בנוגע לפינוי בסיס חיל הים באילת, באופן שיאפשר שיווק של כ-660 יחידות דיור וכ-330 חדרי מלון.
אל ההחלטה הגיעו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אמיר אשל, ומנהל רמ"י, ינקי קוינט, שסיכמו, כאמור, כי בהמשך לחתימה על הסכם הקדמת פינוי מחנות צה"ל, יקיימו מו"מ מואץ על הרחבת ההסכם לפינוי מחנות נוספים שאינם כלולים במערכת ההסכמים הנוכחית.
ברמ"י ובמשרד הביטחון מסבירים כי המטרה היא לשחרר קרקעות באזורי ביקוש ולהגדיל את היצע שיווקי הדירות, המסחר, התיירות והתעסוקה, בד בבד עם חידוש תשתיות צה"ל והעתקתן לצפון ולדרום. את צוותי המשא ומתן יובילו ראש יחידת מתוו"ה באגף אמון (מבצעים, לוגיסטיקה ונכסים) במשרד הביטחון, אלון יפרח, ומנהל אגף פיתוח ותשתיות ברשות מקרקעי ישראל, עומרי ורדיקה.