1 צפייה בגלריה
נשים לסביות ריב ויכוח אילוס אילוסטריצה
נשים לסביות ריב ויכוח אילוס אילוסטריצה
אילוסטריצה
(shutterstock)
בית המשפט למשפחה בראשון לציון דחה לאחרונה תביעה שהגישה אלמנה נגד גיסתה, אחותו של בעלה המנוח, שבמסגרתה דרשה שתעביר לה יותר מ-250 אלף שקל מכסף שנצבר בחשבון משותף שלה עם אחיה. השופטת מירה רום פלאי קיבלה את גרסת הגיסה וקבעה שהתובעת לא הוכיחה שהסכום ניתן במתנה, ולכן הוא אינו חלק מהירושה של המנוח.
במועד פטירתו של הבעל היו בחשבון המשותף לו ולאחותו כ-500 אלף שקל שהופקדו ב-2017. בתביעה שהגישה האלמנה נגד הגיסה באמצעות עוה"ד ליאור רובין, נטלי רון לוי ורונן יצחק גרין, היא טענה שמדובר בחשבון שהיה רשום בחלקו על שם בעלה, וכיורשת היחידה שלו היא זכאית למחצית מהכספים שנצברו בו.
היא הוסיפה שהאחות הבטיחה לה שהיא תקבל את חלקה בכספי הפיקדון, כשיגיע לנקודת יציאה ויהפוך לנזיל. לדבריה, אף שמדובר היה מלכתחילה בכספים של אמו של בעלה, היא העניקה אותם במתנה לבנה ולבתה.
הגיסה, שיוצגה על ידי עו"ד חגית הלוי ועו"ד בן הלוי, ציינה שלאמה בת ה-91 היה חשבון בנק במשך שנים רבות שבו נצברו כספים רבים שחסכה בעמל רב בכל שנות חייה ועבודותיה, ואשר נועדו לשמש אותה למחייתה ולטיפול ברווחתה בערוב ימיה. לדבריה, היא ואחיה שימשו כנאמנים של האם ונוספו לחשבון הבנק, על מנת להקל עליה ולסייע לה בניהול החשבון.
לימים האם התחתנה בשנית, ובשל חששה כי ילדיו של בעלה החדש עלולים לשים יד על כספיה, היא ביקשה ממנה לפתוח חשבון נוסף על ילדיה ולהעביר אליו את הכספים. היא הדגישה כי היה ברור שמדובר בכספים השייכים לאם בלבד, ללא כוונה להעניק כספים אלו במתנה למנוח או לנתבעת.
השופטת מירה רום פלאי הסכימה שמחומר הראיות עולה שכספי הפיקדון בחשבון שייכים לאם, ואינם חלק מעיזבון המנוח. היא הבהירה שקיימת הסכמה בין הצדדים כי כל הכספים בחשבון הבנק מקורם למעשה בכספי האם. האם עצמה העידה בבית המשפט כי אין משמעות לכך שהמנוח ואחותו רשומים בחשבונותיה, מאחר שכל הכספים שייכים לה בלבד.
בפסק הדין צוין שהאלמנה לא הצליחה להוכיח או לבסס מבחינה ראייתית את הטענה כי הפקדת הכספים בחשבון הבנק היוותה אקט של מתנה מוגמרת על ידי האם לילדיה. השופטת התרשמה שהאם היא אישה בעלת אופי חזק, אשר הייתה מודעת ושלטה בכל המתרחש סביבה בכל הקשור לכספיה, ומכאן שאם הייתה חפצה להעביר את הכספים בחשבון היא הייתה עושה זאת באופן מסודר ובמפורש.
כמו כן, התובעת לא ידעה להשיב בחקירתה לשאלה מדוע לדעתה האם, שהכנסתה החודשית בסך של 5,500 שקל בחודש, תיתן במתנה סך של חצי מיליון שקל לילדיה ככה סתם. לכך מצטרפת העובדה שהאלמנה חתמה על מסמכי גריעה מהחשבון לאחר מות הבעל. לפיכך דחתה השופטת את התביעה וחייבה את האלמנה בהוצאות בסך 10,000 שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד ליאור רובין, עו"ד נטלי רון לוי, עו"ד רונן יצחק גרין • ב"כ הנתבעת: עו"ד חגית הלוי, עו"ד בן הלוי • ynet הוא שותף באתר פסקדין