חברות הנדל"ן ממשיכות בפיתוח מתחמי המשרדים והתעסוקה באזור התעשייה של הרצליה פיתוח. שותפות של קבוצת תדהר, ישראל קנדה, אקרו נדל"ן וחוף התכלת הודיעו היום (ד') כי השלימו רכישת מגרש בסמוך לקמפוס מיקרוסופט שאותו הקימו במשותף, זאת במטרה להקים מתחם עירוב שימושים בשטח כולל של כ-60 אלף מ"ר.
החברות ישקיעו בהקמת המתחם כ-400 מיליון שקל והוא צפוי לכלול משרדים, תעסוקה, מסחר ומגורים על שטח של 1.8 דונם. בכוונת השותפות לקדם את הקמת המתחם על מגרש סמוך נוסף (מגרש 4004) שנרכש על ידיהן לפני שנים בשטח של 3.4 דונם. בסך הכול יוקם המתחם החדש על שטח של 5.2 דונם.
1 צפייה בגלריה
קמפוס מיקרוסופט הרצליה פיתוח
קמפוס מיקרוסופט הרצליה פיתוח
קמפוס מיקרוסופט הרצליה פיתוח
(צילום: זיו קורן)
השותפות זכתה ברכישת מלוא הזכויות בשני המגרשים, במסגרת הליך פירוק שותפות שהתנהל על ידי עו"ד רן ברא"ז. עוד טרם הליך הפירוק, החזיקה השותפות 42% מהזכויות במגרש (מגרש 4009), עליהן שילמה כ-22 מיליון שקל, וכעת נדרשה לשלם בסך הכול כ-55 מיליון שקל עבור רכישת הזכויות הנותרות. סכום זה יחולק בין כ-500 בעלי זכויות פרטיים בקרקעות, שיקבלו כל אחד כ-110 מיליון שקל לפני הוצאות משפטיות ותשלומי מס.
מהשותפות נמסר כי "עם השלמת רכישת מגרש 4009 בהרצליה פיתוח נפעל יחד להקמת פרויקט אשר ישלב מספר מגרשים סמוכים שכבר נמצאים בבעלותנו ויכלול שטחי משרדים, מסחר ומגורים. המתחם צפוי להיות מהגדולים שהוקמו בישראל בשנים האחרונות באזור התעשייה שמושך חברות הייטק רבות".
נזכיר כי בתחילת החודש אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב להפקדה את תוכנית המתאר החדשה של אזור התעסוקה בהרצליה פיתוח, המאפשרת להפוך את האזור ממתחם תעשייה ותעסוקה לרובע עירוני המשלב עירוב שימושים, כולל מגורים ודיור בר השגה, לצד הרחבת שטחי המלונאות, המסחר, הציבור והתעסוקה. משמעות האישור היא שעם הפקדת התוכנית ואישורה הסופי ניתן יהיה לקדם תוכניות מכוחה להקמת מתחמי המגורים והתעסוקה החדשים.
בסך הכל, מדובר בתוספת זכויות של כ-1.2 מיליון מ"ר לשימושים השונים, ועד 2,300 יחידות דיור קטנות בשטח ממוצע של 50 מ"ר (עד 2 חדרים), בנוסף לכ-750 יחידות דיור מוגן. עם יציאת התוכנית לפועל, הרובע צפוי לכלול כ-90 אלף מועסקים וכ-5,000 מתגוררים.
אזור התעסוקה המערבי בהרצליה מאופיין בתעסוקה זעירה, תעשייה קלה, תעשיית הייטק מהמובילות בארץ, אזורי בילוי ומלונאות. ב-2016 הכין מינהל ההנדסה בעיר תוכנית אסטרטגית להתחדשותו, שאומצה על ידי הוועדה המקומית. 3 שנים לאחר מכן, החליטה הוועדה המחוזית לקדם את תוכנית המתאר. במקביל, עד כה אושרו והופקדו 9 תוכניות מפורטות מכוח התוכנית בהיקף כולל של כ-370 אלף מ"ר, מתוכם כ-18 אלף שטחים לצרכי ציבור וכ-700 יחידות דיור.