ועדה שהגישה היום (א') את המלצותיה בתחום המיסוי הבינלאומי לגבי ישראלים שמבצעים עסקאות במישור הבינלאומי וחלק מהזמן גם לא מתגוררים בארץ, לא צפויה להביא לשינוי מעמדם של אנשי עסקים ישראלים המתגוררים בחו"ל, כמו עידן עופר או לב לבייב, אולם בהמלצותיה מחדדת הוועדה את הנהלים במקרים כמו של הדוגמנית בר רפאלי, שחילקה את זמנה בין מגורים בחו"ל לשהייה בארץ, וניסתה להתחמק מתשלום מס בישראל על ידי טענות שבין היתר עסקו ביחסיה עם השחקן ליאונרדו דיקפריו, כך שמי שיפעל כמוה ייחשב כישראלי לכל דבר שיחוייב בתשלום המיסים בארץ - והדבר יעוגן בחוק הישראלי בצורה ברורה.
2 צפייה בגלריה
תמונתה של בר רפאלי בבית המשפט
תמונתה של בר רפאלי בבית המשפט
בר רפאלי בבית המשפט
(צילום: עמית שעל)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הוועדה הגישה היום את המלצותיה למנהל רשות המיסים, ובמסגרתן היא ממליצה לקבוע כללים חדשים בכל הקשור לגביית מיסים במישור הבין לאומי. הוועדה מונתה על ידי מנהל רשות המיסים ערן יעקב מתוך רצון לייעל, לפשט ולייצר ודאות בתהליכים, כגון קביעת מקום המושב של יחידים וחברות, חישוב מס יציאה לעוזבים את הארץ, מנגנוני ההקלה ממיסי כפל, הטבות לעולים ותושבים חוזרים, מיסוי הכנסות ודיבידנדים שהופקו מחוץ לישראל, מיסוי פעילות של תושבי חוץ בישראל, מיסוי תושבי ישראל שהם בעלי השליטה בחברות זרות והתאמת המערכת בישראל לסטנדרטים בינלאומיים של מאבק בתכנוני מס והגברת השקיפות בין מדינות. כל זאת במטרה לצמצם מצבים של כפל מס, מחד, ולמנוע תכנוני מס הגורעים הכנסות מקופת המדינה, מאידך.
2 צפייה בגלריה
יו"ר הוועדה, רולנד עם-שלם מגיש את הדו"ח למנהל רשות המיסים, ערן יעקב
יו"ר הוועדה, רולנד עם-שלם מגיש את הדו"ח למנהל רשות המיסים, ערן יעקב
יו"ר הוועדה, רולנד עם-שלם מגיש את הדו"ח למנהל רשות המיסים, ערן יעקב
(צילום: דוברות רשות המסים)

בין עיקרי ההמלצות:
• קביעת מקום המושב של יחיד: הוועדה ממליצה לקבוע חזקות חלוטות בדין, אשר בהתקיימן, יקבע אם יחיד הינו תושב ישראל או תושב חוץ.
• לשנות את סעיף מס היציאה בדרך שימשיך לאפשר לנישום ליהנות, בנסיבות מסוימות, מאפשרות דחיית תשלום המס עד למועד המימוש בפועל של הנכסים, אך יחד עם זאת יבטיח את אכיפת תשלום מס היציאה, בין היתר באמצעות דיווחים וערבויות שידרשו מהנישום. כמו כן, הועדה המליצה על הוראות אנטי תכנוניות נוספות אשר מטרתן למנוע תכנוני מס שבאמצעותם נישום יעזוב את ישראל במטרה לחסוך מס במכירה העתידית או יקטין את השווי של אותם נכסים לפני מכירתם בפועל.
• הוועדה ממליצה גם להרחיב את חובות הדיווח הקיימות על מנת להגביר שקיפות ולקבל כלים שיאפשרו להילחם בתכנוני מס אגרסיביים.