רשת ריזרבד (RESERVED) מתרחבת בישראל וחוזרת למכור בארץ בגדי ילדים: זכיינית רשת האופנה הפולנית, קבוצת H&O, תפתח מחר סניף חמישי של הרשת בקניון מלחה בירושלים בהשקעה של כ-6 מיליון שקל. הסניף יהיה הגדול בישראל וישתרע על פני 1,200 מ"ר. החנות תכלול גם מחלקת בגדי ילדים שתתפוס שטח של כ-144 מ"ר. מספטמבר, ריזרבד תחל למכור בגדי ילדים גם באתר האינטרנט הישראלי שלה. היא תמכור בארץ ביגוד לגילאי 13-4 בעוד שבחו"ל היא מוכרת גם בגדים לגילאי 5-1 שנים.
"הרשת הפסיקה למכור בגדים לילדים בשל גודל חנויות קטן מדי", אמר ל-ynet מנכ"ל קבוצת H&O יוסי מלכה, שמוכר בגדי ילדים גם בחנויות קרטר'ס וברשת H&O. "עד כה החנויות שלנו היו בגודל של 800 מ"ר. החלטנו לפתוח חנות גדולה יותר כי יש עלייה משמעותית במכירות, בגלל שיפור דרמטי בקולקציות. קבוצת PPL שהיא הבעלים של ריזרבד, נשענה בעבר על רוסיה, אבל אחרי שפרצה המלחמה באוקראינה החנויות של ריזרבד ברוסיה נסגרו. יחד עם שאר מותגי הקבוצה מדובר ב-650 חנויות שנסגרו".
1 צפייה בגלריה
ריזרבד RESERVED
ריזרבד RESERVED
ריזרבד
(צילום: ארנון בוסאני)
לדבריו, "בעקבות הסגירה, הם נכנסו בעוצמה גדולה למערב אירופה ולכן עשו התאמה תוך תנועה לטעם של מערב אירופה וזה היה טוב גם לישראל כי זה מאוד מתאים לסגנון שלנו לכן נהנים מעלייה מאוד משמעותית במכירות. דו ספרתית".
המצב בארץ לא פשוט וייש גם קריאות לחרם על ישראל. אתם עובדים עם ריזרבד וגם עם קרטר'ס האמריקנית. איך מתייחסים אליכם לנוכח המלחמה? "אנחנו מקבלים תמיכה מדהימה משתי החברות. תומכים בנו בצורה בלתי רגילה, מתעניינים, מלווים מחבקים אותנו. מרמת העובדים הזוטרים, הפקידים ועד רמת המנכ"לים. תמיכה יוצאת מהכלל".
למה הפסקתם למכור בגדי ילדים בריזרבד בארץ? "מכרנו בגדי ילדים לפני יותר משנתיים בגבעתיים ובירכא וזה עבד מצוי בשניהם. בירכא נגמר לנו החוזה ולא הארכנו אותו בכל השטח ובגבעתיים יש לנו רק 800 מ"ר, הקולקציה של הנשים התרחבה ולא היה מספיק מקום בחנות.
"החלטנו להחזיר את הילדים רק כשיהיו לנו חנויות גדולות בשטח של יותר מ-1,000 מ"ר. בחנויות של 1,500 ו-1,600 מ"ר נכניס גם בגדי גברים. בינתיים אנחנו לא מוכרים בארץ פריטים לגברים. עכשיו יש לנו הרבה יתר פריטים לילדים מבעבר וגם הרבה יותר התאמה לישראל גם מבחינת סגנון וגם מבחינת בדים. המחירים בישראל נחשבים נמוכים לעומת המתחרים, בזכות מערכת הובלות מטורפת שיש לנו, אך הם גבוהים ממחירי פולין".
למה תמכרו בגדי ילדים באונליין רק מספטמבר? "משום שאנחנו נכנסים לסוף העונה עכשיו, אז החלטנו לפתוח עונה מלאה ולכן נמכור באונליין לקראת החורף. מכרנו בעבר בגדי ילדים באתר אבל הפסקנו ברגע שלא היה לזה גיבוי בחנות".
הרשת פועלת בארץ מ-2018. תפתחו פה עוד חנויות? "אנחנו רוצים לפתוח 3-2 חנויות כל שנה ובסוף להגיע ל-20 חנויות בישראל".
לקבוצת LPP יש עוד מותגים – הם יגיעו לארץ? או שכרגע רשתות זרות מקפיאות תוכניות הגעה לישראל? "LPP היא אחת מקבוצות האופנה הגדולות באירופה, שמגלגלת מעל ל-29 מיליארד שקל. יש לה חמישה מותגים באירופה, סנסיי שהיא רשת דיסקאונט, מוחיטו שהיא רשת יותר מחויטת והרשתות האוס וקרופ שהן רשתות לצעירים. הם גם מוכרים מותג פריטים לבית בשם ריזרבד הום - אבל רק באונליין.
"אולי בשלב הבא נפתח עוד רשת, כרגע אין החלטה כזאת. אנחנו מתמקדים באחות הגדולה. נגמור לפרוס אותה ונייצג באותה וניגש למותגים הבאים. אנחנו רצים מרתון יש לנו זמן. אנחנו מאמינים במדינה שלנו, בכלכלה שלנו ובלקוחות שלנו. אנחנו עוברים ימים קשים, אבל אני מאמין שנצא מחוזקים מהאירוע הזה".