באיחור רב מתבשרים היום (ב') חלק מבעלי העסקים מהצפון כי הם יקבלו פיצוי גם עבור החודשים האחרונים. התקנות מעגנות את הארכת מתווה הפיצויים לצפון הארץ, כך שיחול גם בחודשים מרץ, אפריל, מאי ויוני 2024, זאת לדרישת הוועדה, לאחר שנוסח האוצר נגע בתחילה רק לחודשים מרץ - אפריל.
במסגרת התקנות, עסקים ביישובי קו עימות שפונו מכוח החלטת ממשלת, זכאים למסלולי מחזורים או מסלול אדום לבחירתם. עסקים ביישובי קו עימות שלא פונו, יהיו זכאים לאותה מסגרת פיצוי מוגדלת, קרי פיצוי מלא במסגרת מסלול מחזורי העסקים, וזאת עד לתום חודש יוני.
1 צפייה בגלריה
שגרה בצל מלחמה בצפת
שגרה בצל מלחמה בצפת
שגרה בצל מלחמה בצפת
(צילום: אפי שריר)
עסקי תיירות ביישובי רמת הגולן יהיו זכאים לפיצוי מלא בהתאם למסלול האדום בתחומי תיירות, מתוקף תקנות קודמות. בנוסף, על רקע דרישת נציגי העסקים וחברי הוועדה, ציינו בדיון אנשי האוצר כי נוכח ההחרפה בלחימה בצפון, תיבחן הרחבת המתווה לאזור הגולן וכן לאזורים שידרש, לחודשים מאי - יוני.
בגליל העליון, עסקים ביישובים יסוד המעלה, שדה אליעזר, מירון, קדיתא, בר יוחאי, ספסופה ואור הגנוז יהיו זכאים לפיצוי מלא במסלול מחזורים עבור החודשים מרץ - יוני. שאר העסקים בגליל העליון מענף התיירות יהיו זכאים למענקי סיוע במסגרת מסלול הוצאות מזכות לחודשים ינואר-אפריל.
גורמים ממשלתיים אמרו ל-ynet שהכוונה היא להעביר החלטת ממשלה שתאריך עד סוף יוני גם את הפיצויים לעסקי תיירות בגליל העליון, שכעת ניתנים עד אפריל.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "נקלענו לאותה בעיה, שאנשים רעבים ללחם ואנחנו לא רוצים לעכב את הפיצויים, ומנגד יש להרחיב את המתווה. אני מברך על הסכמת האוצר להאריך את המתווה לבקשתנו עד לתום חודש יוני, אבל עם הסיפור של המסעדות, המוניות, האולמות, מארגני האירועים, המודדים ועוד, יש בעיות, שצריך לפתור אותן, העסקים האלה צריכים מענה. זה בהחלטת הממשלה, לא מבקשים על כך אישור מאתנו, אבל אבקש לקיים דיון בסוף יוני עם תשובות לשאלות האלה, באותה ישיבה, היה ותגידו שיש החמרה לגבי אזורים מסוימים לגבי החודשים מאי-יוני, תביאו את השינויים שתבקשו להכליל במתווה ונאשרם".