נייקי הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי) כי אליוט היל יהפוך למנכ"ל הבא שלה ב-14 באוקטובר, במקומו של ג'ון דונהו הפורש.
ברויטרס תואר כי היל התחיל את דרכו בנייקי כמתמחה ב-1988, ומאז טיפס בהתמדה לתפקידים הבכירים, כשהוא מסתמך על ערכים של נחישות ועבודה קשה שהוטבעו בו כבן לאם חד-הורית בשכונת מעמד פועלים בטקסס.
2 צפייה בגלריה
חנות נייקי
חנות נייקי
חנות נייקי
(רויטרס)
התכונות האלה עשויות להיות שימושיות ביותר גם בתפקידו הבא, כאשר יהפוך למנהל הבכיר ביותר של מותג הספורט הגלובלי וינסה לעורר לחיים את החברה שבה בילה את רוב הקריירה שלו.

מכירותיה של החברה נחלשו בחודשים האחרונים, כאשר מותגים צעירים וחדשניים יותר כמו On ו-Hoka של Deckers השתלטו על נתח שוק משמעותי. כעת נייקי בעיצומו של תהליך קיצוץ בהוצאות, במהלכו היא מתכוונת לקצץ שני מיליארד דולר בעלויות במשך שלוש שנים.
בהצהרת החברה ביום חמישי אמר היל, שפרש מהחברה בשנת 2020 וכעת יחזור לתפקיד המנכ"ל, כי נייקי תמיד הייתה "חלק מרכזי" בזהותו: "אני להוט להתחבר מחדש לעובדים ולשותפים המהימנים הרבים שעבדתי איתם לאורך השנים, ולא פחות נרגש לבנות מערכות יחסים חדשות ומשפיעות שיניעו אותנו קדימה", אמר.
בעוד שהמנכ"ל היוצא, דונהו, הגיע מבחוץ ב-2020, היל גדל ונשם את נייקי מעל 30 שנה. הוא הצטרף לחברה מיד בסיום לימודי התואר השני שלו באוניברסיטת אוהיו ב-1988, לאחר שלחץ על נציג מהחברה שהגיע להרצות את לכיתה שלו על שיווק ספורטיבי.
"הטרדתי אותו במשך שישה חודשים עד שהוא סוף סוף העסיק אותי," אמר היל בפודקאסט FORTitude בדצמבר. "אמרתי לו 'לכולם בכיתה שלי יש עבודה חוץ ממני'".
היל נולד באוסטין ב-1963, ואביו עזב את המשפחה כשהיה בן שלוש. אמו נתנה "דוגמה מדהימה מבחינת מחויבות ואתיקת עבודה," הוא סיפר בפודקאסט. הספורט, הוסיף, הפך לחלק מרכזי בילדותו.
הוא זוכר את התקופה שבה נייקי הייתה שם נרדף לחדשנות. הוא היה בחדר כשהחברה חשפה את הפרסומת האיקונית שלה "Just do it" ב-1988. העובדים שצפו בהצגה הפנימית פרצו בתשואות, הוא אמר בפודקאסט FORTitude. "אם אתה יכול לעורר השראה באנשים בתוך החברה שלך, אתה יודע שאתה הולך לעורר השראה באנשים מחוץ לחברה," הוא אמר.
היל לא הגיב לבקשת תגובה מרויטרס. אך נייקי מסרה כי היל מוערך מאוד בתוך החברה, ומאמינה שבחירתו למנכ"ל תתקבל בשמחה בקרב העובדים.

הנעל של מייקל ג'ורדן

במסגרת עבודתו היל גם יצר קשרים עם ספורטאים מרכזיים, כולל מייקל ג'ורדן. כשהיל רצה להפוך את מותג ג'ורדן לגלובלי, כוכב הכדורסל נלחץ מהמהלך, ואמר שהוא הולך להשאיר אחת מנעליו במידה 48 על שולחנו של היל. "אני רוצה שתחשוב על הנעל הזאת, ואם ההכנסות שלנו יירדו, אני אבוא ואתקע את זה לך בתחת", היל זוכר את ג'ורדן אומר.
היל צחק כשתיאר את הרגע הזה בפודקאסט. "זה נאמר בעיקר בצחוק", הוא אמר, "אבל הבנתי שהוא האמין בנו והיה מוכן לקחת סיכון".
2 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן עם נעלי אייר ג'ורדן
מייקל ג'ורדן עם נעלי אייר ג'ורדן
"ידעתי שמייקל מאמין בנו". ג'ורדן עם נעלי אייר ג'ורדן
(צילום: רויטרס)
היל ואשתו, ג'ינה, יצרו מלגה בתיכון Central Catholic בפורטלנד, אורגון, שם למדו ילדיהם. היל גייס כסף למלגה על ידי מכירה פומבית של אוסף המזכרות הספורטיביות שצבר בשלושה עשורים בנייקי. Laundry - חנות בגדים בפורטלנד שמוכרת בעיקר בגדי קבוצות ספורט וינטג' - שיתפה פעולה עם היל במכירה הפומבית ב-2022, אמר לרויטרס ביום חמישי כריס יין, הבעלים שלה. המכירה הפומבית גייסה 2.1 מיליון דולר ממכירות מזכרות ותרומות פרטיות.
אנליסטים של וול סטריט מקווים שהיל יוכל להחזיר את ההתרגשות סביב המותג. "החדשנות של המוצר בחברה עדיין חסרה", אמר לרויטרס בריאן נייגל, אנליסט ב-Oppenheimer, והוסיף כי "ההנהלה הייתה מסויגת" לגבי חידוש שותפויות עם קמעונאים מרכזיים.
ג'סיקה רמירז, אנליסטית ב-Jane Hali and Associates, אמרה זאת בצורה ישירה: בנייקי, לדבריה, "התרבות התפרקה".