בשיתוף Ewave Nadlan
על רקע עליות המחירים המשמעותיות בשוק הדיור בישראל בעשור האחרון, ישראלים רבים המעוניינים להשקיע בנדל"ן, לא מחזיקים בהון עצמי מספיק כדי לרכוש נכס ראוי באזורי הביקוש בישראל. לכן, אחת האפשרויות הפופולאריות להשקעה בשנים האחרונות היא רכישת נכס בחו"ל.
"הטרנדים בעולם ההשקעות בחו"ל באים והולכים", אומר אסף כהנר, מנכ"ל חברת Ewave Nadlan, הבונה ומנהלת אלפי יחידות דיור בישראל ובקפריסין. "לפני אירועי ה-7.10, למשל, הישראלים התעניינו בנדל"ן בדובאי ובקפריסין הטורקית - מה שהיום לא נמצא על הפרק, מן הסתם".
3 צפייה בגלריה
Ewave Cyprus
Ewave Cyprus
(צילום: באדיבות Ewave Cyprus)
"הרבה מרוכשי דירות להשקעה בחו"ל עושים טעות ומתחילים בהתמקדות במיקום, מחיר למ"ר, מפרטים, נוף לים וכדומה", אומר כהנר, "משום שהם רגילים לשיח של קניית דירה להשקעה בישראל. יש נקודות קריטיות בהרבה ברכישת נדל"ן בחו"ל. חלק מהחזון שלנו הוא למקד את הרוכשים במה שיועיל להם בטווח הקרוב והרחוק גם יחד".
מהן הנקודות החשובות ביותר בדרך להשקעה נבונה בנדל"ן בחו"ל? אסף כהנר עושה סדר:
1. לדעת ממי לקנות
הדבר החשוב ביותר בהחלטה על רכישת נדל"ן בחו"ל היא לדעת ממי לקנות. "חשוב מאוד להבין היטב מי היזם כאן בישראל. שקט נפשי הוא מרכיב קריטי בעסקת נדל"ן", אומר כהנר. "צריך לוודא כי יש כתובת להתנהלות בישראל, מאפיינים כמו תשלום לפי התקדמות הפרויקט, בטחונות וערבויות". כהנר מוסיף כי על מנת להגיע להחלטה מושכלת יותר, ההמלצה היא לבצע בדיקה מקיפה ככל הניתן של הגורם שמוכר את הדירה ומהי האחריות שלו בתהליך. "היעד הוא לגלות האם יש חברה שנותנת אחריות וחוויית קנייה, או שמדובר בברוקר בלבד שמתווך בין הצדדים ויוצא מתמונה. לעתים קרובות אנשים נוטים לקנות בקלות ונשארים עם נכס שהופך לנטל", הוא אומר.
2. להתכונן ליום שאחרי - מי מנהל את הנכס אחרי הרכישה
לדברי כהנר, רכישת הנדל"ן היא החלק הקל בתהליך, והבעיה האמיתית היא מה שמתרחש בשנים שאחרי. הוא מסביר כי במקרים רבים הנכס הוא מוצר רחוק ממה שנרכש 'על הנייר'. "גם במקרה וקניתם דירה במחיר נמוך ממחיר שוק וקיבלתם דירה כמובטח – השלב הבא הוא להבין מי הגורם שמנהל את הנכס באופן שוטף", אומר כהנר. "אחרי הכל, הנכס נמצא בחו"ל ומישהו צריך לנהל אותו מקומית – זה מתחיל ברישום של הנכס בצורה נכונה ברשויות רישום המקרקעין באותה מדינה, ממשיך בהשכרת הנכס, לוודא שהכספים מועברים לבעלי הנכס, תשלום מיסים מקומיים במידת הצורך, טיפול שוטף בתחזוקת הנכס, פינוי דייר סרבן, מכירת הנכס בעתיד וכו'". כהנר מוסיף כי אם תשאלו ישראלים אשר 'נפלו' עם רכישת נדל"ן בחו"ל, תגלו כי הם פספסו את אחד משני הפרמטרים האלו, "או במקרה הגרוע יותר, את שני הפרמטרים גם יחד", לדבריו.
3 צפייה בגלריה
Ewave Cyprus
Ewave Cyprus
(צילום: באדיבות Ewave Cyprus)
3. גיוון תיק ההשקעות
מרכיב חשוב נוסף, אשר עולה בשיחות עם ישראלים רבים בשנה האחרונה בפרט, הוא גיוון ההשקעות שרכישת נכס בחו"ל מציעה. ישראלים רבים מבינים שסל ההשקעות שלהם הכולל תיקי השקעות, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות ונכסי נדל"ן בארץ – צריך ויכול גם לכלול נכס נדל"ן בחו"ל. בדרך זו הישראלי מפחית את הסיכון להפסדים, ומפחית את התלות שלו בכלי פיננסי אחד. "אנחנו ראינו את הישראלים מעבירים בשנה האחרונה נתח הולך וגדל מתיק ההשקעות שלהם לצמוד מדד המניות S&P 500 האמריקאי. המקבילה בעולם הנדל"ן היא רכישת נכס נדל"ן בחו"ל", אומר כהנר. "אם לפני המלחמה נכס בקפריסין היה Plan B למגורים מחוץ לישראל, הרי שהיום הישראלים אומרים שישראל היא המקום עבורם, בזמן שרכישת נדל"ן מיועדת בעיקר לשילוב של השקעות ונופש".

השקעה בהון עצמי של 500 אלף שקלים בלבד

Ewave Cyprus היא חברה יזמית שפעילה ב-7 שנים האחרונות בקפריסין וצפויה להמשיך לגדול בעשור הקרוב, וגם גוף שמנהל את הנכסים עם יותר מ-30 עובדים ומותג ניהול מלונאי – Liv Collection - שמלווה את הרוכשים החל משיווק הנכסים להשכרה ועד החלפת מצעים. הקונים מחליטים האם הם מעוניינים בדירה לשימוש עצמי, או שהם מעוניינים בניהול הנכס מרחוק, וקבלת דמי שכירות חודשיים. חברת האם, Ewave Nadlan, פעילה בישראל כבר 15 שנה וזוכה להערכה רבה.
"עבורנו, הבנייה בקפריסין היא התרחבות למיקום נוסף של פעילות, במרחק שעת טיסה מנתב"ג", אומר כהנר. "אחרי יותר משבע שנים של צבירת ניסיון ומוניטין באי השכן, היום מציעה החברה הזדמנויות בהון עצמי של חצי מיליון ש"ח, משהו שלא קיים".
3 צפייה בגלריה
אסף כהנר, מנכ"ל חברת Ewave Nadlan
אסף כהנר, מנכ"ל חברת Ewave Nadlan
אסף כהנר, מנכ"ל חברת Ewave Nadlan
נכון להיום, Ewave Cyprus מתכננת, בונה ומאכלסת מעל 1,000 יחידות דירות בקפריסין, מדינה נוחה לבנייה ודומה בשפה המשפטית לישראל. "הפעילות שלנו מול הלקוחות לא תסתיים בשלב השיווק והמכירה. מדובר במערכת יחסים ארוכות שנים. Ewave Nadlan צפויה לפעול בקפריסין בעשורים הקרובים", מסכם כהנר.
בשיתוף Ewave Nadlan




פורסם לראשונה: 07:00, 06.02.24