"הייטקיסטים יוצאים לרחוב במקום להשקיע בכלכלה"

בריאיון לתוכנית "כסף חדש" ב-ynet radio התייחסה סיון שמרי דהן, שותפה מנהלת בקרן קומרה קפיטל, להמשך המחאות הנרחבות נגד המהפכה המשפטית וספציפית לחשש הגובר מההשפעה על הכלכלה הישראלית. זאת, בצל עוד ועוד חברות הייטק שהודיעו כי יוציאו את כספיהן מישראל - האחרונה שבהן הייתה ענקית הסייבר ריסקיפייד שהודיעה השבוע שתוציא 500 מיליון דולר מישראל ואף תתמוך בעובדים שירצו לעשות רילוקיישן לפורטוגל.
לדבריה, "אנשים זועמים. אני מסתכלת על סביבת ההייטק, אלו אנשים שביומיום שלהם הם מנכ"לים של חברות מאוד מצליחות, סמנכ"לי פיתוח ומנהלי שיווק, וכבר שבועות רבים שבמקום להשקיע בחברות שלהם ובכלכלה של המדינה הזאת הם יוצאים לרחובות כדי לעשות שינוי. אנחנו מבינים שאם ההייטק בישראל מתרסק, אין לנו יותר איפה לחיות פה". רוצים לדעת עוד? האזינו לקטע הרלוונטי ב"כסף חדש" באמצעות הסימניה בנגן שבפתח הכתבה.
4 צפייה בגלריה
מייצג מחאת ההייטק - קטר ענק: הדמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק
מייצג מחאת ההייטק - קטר ענק: הדמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק
מייצג מחאת ההייטק - קטר ענק: הדמוקרטיה היא הדלק לקטר של המשק
(צילום: מוטי קמחי)
עוד התראיינו השבוע אצל צחי שדה: גד ליאור - הכתב והפרשן הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות", דיבר על החששות המתגברים מפני הורדה של דירוג האשראי של ישראל בצל המהפכה המשפטית; עינב חלבי -כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות" לענייני פלסטינים, דיברה על המשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית שהוביל לשביתה של עשרות אלפי עובדים במגזר הציבורי ברשות ולימור פנחסוב - יוצרת, במאית ויו"ר איגוד הבמאיות והבמאים, סיפרה על ההחלטה של קרן רבינוביץ למשוך את דרישתה ל"הצהרת נאמנות", ברקע מחאת הקולנועים בנושא.
כמו כן, ד"ר יבגני קלאובר, מומחה למזרח אירופה מבית הספר לממשל ולמדע מדינה באוניברסיטת תל אביב, סיפר על הפגנות הענק השבוע בגאורגיה מחשש לחקיקה שתפגע בדמוקרטיה במדינה, אשר לאחר יומיים של מהומות ועשרות עצורים פצועים, הובילו את מפלגת השלטון למשוך את "חוק הסוכנים של פוטין" ממנו חששו המוחים.

נשבר הטלפון במחאה? אלו הן זכויות המפגין

ברקע המשך המחאות הנרחבות והעימותים הגוברים ולעיתים גם אלימים בין המוחים למשטרה, עו"ד ערן יעקובוביץ', מומחה לדיני נזיקין וביטוח, התייחס בריאיון לרועי כ"ץ לזכויות המפגינים, בדגש על הפן הכלכלי ולא הפלילי שלהן, כדוגמת מה קורה אם שוטר הורס ציוד של מפגין או אם מפגין אחד פגע במפגין אחר פיזית, מתי אפשר לתבוע והאם כדאי לרכוש ביטוח ייעודי שיכסה מפני פגיעות פיזיות במהלך ההפגנה. רוצים לדעת עוד? האזינו לקטע הרלוונטי באמצעות הסימניה שבנגן >>
עוד התראיינו בתוכנית: גד ליאור, הכתב הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות" סיפר על הרקע להחלטה החריגה של בנק ישראל, במסגרתה הורה לבנקים בארץ להגביר את הדיווח על כספים שיוצאים לחו"ל ברקע החששות סביב ההשלכות הכלכליות של המהפכה.
4 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
עימותים בין שוטרים למפגינים בתל אביב, השבוע
(צילום: AFP)
כמו כן, מאיר תורג'מן - כתב הפלילים של ynet ושל "ידיעות אחרונות", סיפר על האישום החמור נגד שלושה צעירים ישראלים שהתחזו לבנק וגנבו מיליונים; ים עתיר - סמנכ"לית אסטרטגיה במכון SNPI, סיפרה על מסקנות דוח מצב הנשים בהייטק הישראלי שפרסם המכון יחד עם ארגון SheCodes לרגל יום האישה, ואושר עשור - ראש מחלקת סייבר בפירמת הייעוץ Auren ישראל ויועץ סייבר למשרד הביטחון, דיבר על הפריצה לטכניון, אשר השבוע הודיע מערך הסייבר הלאומי כי מי שעומד מאחוריה היא קבוצת האקרים איראנית בשם MuddyWater.

כמה מרוויח כותב הנאומים של נתניהו?

לאחר שהשבוע פורסם כי כותב הנאומים של נתניהו קיבל העלאה בשכר וישתכר מעתה 180 אלף שקל בשנה, בריאיון לדן רבן התייחס לנושא רני רביב, כותב נאומים לבכירים במגזר הציבורי והעסקי, בהם שלושה מראשי הממשלה האחרונים (נתניהו, אהוד אולמרט ונפתלי בנט), וסיפר בין היתר על העבודה של כותב הנאומים, מה נדרש ממנה וכמה משלמים עליה בכירי הפוליטיקאים ואנשי העסקים בישראל.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת
(צילום: שלו שלום)
לדבריו, "יש מספר מאפיינים שמשפיעים על עלות הנאום, כמו אורכו והדחיפות. לפעמים אתה מותקל, לי היה מקרה שמתוך שיירת רה"מ התקשרו אליי, אמרו שהוא נמצא כרגע בדרך לאירוע ושעליי לכתוב את הנאום לאותו אירוע. וזו לא הייתה נסיעה מהצפון לדרום, זה היה בתוך ירושלים, אז דמיין לעצמך לאיזה רמת זמינות אתה מתבקש".
עוד סיפר רביב, כי "אתה חייב לדעת לכתוב את הדברים כאילו הם כתבו את זה בעצמם ומבלי שהטרדת אותם יותר מדי בלשוחח על זה. הרעיון הוא שזה ירגיש שלא כתבו לו את זה, אבל לא תמיד יש לך את האפשרות לשוחח עם אותו בן אדם ולקחת ממנו נקודות. הרבה מהעניין מתבסס על ניסיון, היכרות עם תחומי תוכן ועל להתאים את הנושא לנואם כדי שזה יישב עליו". רוצים לדעת עוד? האזינו לריאיון המלא באמצעות הסימניה שבנגן >>
כמו כן, יניב פגוט - סמנכ"ל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה לניירות ערך בתל אביב התייחס לעליות בבורסה המקומית לאחר הצהרת הנשיא כי "אנחנו קרובים מתמיד לאפשרות של מתווה מוסכם" וטען כי "השווקים מפסיקים להקשיב למה שקורה בעולם ומתייחיסים נטו להתפתחויות הפוליטיות בישראל". בנוסף, פיני שיף, מנכ"ל ארגון חברות האבטחה התראיין בתוכנית לאחר ש"חוק החמץ" עבר בקריאה ראשונה בכנסת, וטען כי "מאבטחים לא יעסקו בבדיקת חמץ אצל מבקרי בתי החולים - חד וחלק".
עוד התראיינו בתוכנית: נווית זומר - כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות", דיברה על הכוונה של חברת המשקאות המרכזית (קוקה קולה) לייקר שורה של משקאות פופולריים בשיעור של כ-6.7%, ברקע ההחלטה של שר האוצר סמוטריץ' לבטל לגמרי את המס על המשקאות הממותקים; והגר כוכבי - עורכת ערוץ ההורים ב-ynet, סיפרה על הפעילויות שהתקיימו השבוע לילדים ולמשפחה כולה ברחבי הארץ ברקע חג הפורים.

סגנית ראש עיריית ת"א: "12 ש' לשעה בכחול-לבן זה זול"

בריאיון לרועי כ"ץ, טענה מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה בעיר, כי "העלינו את המחיר ל-12 שקל וזה עדיין זול. התחרות צריכה להיות מול החניונים. אנחנו רוצים שלאנשים יהיה יותר קל להיכנס לחניון ציבורי, לחניון של המשרדים או לחניון עסקי ולא להחנות בכחול-לבן. בשביל זה צריך להעלות את המחיר"
4 צפייה בגלריה
מחיר חנייה תל אביב
מחיר חנייה תל אביב
עלייה חדה במחירי החנייה במרכז תל אביב למבקרים
(צילום: עיריית תל אביב)
לדבריה, אשר הגיעו לאחר שהעירייה הודיעה כי בעוד חודש וחצי יעלו תעריפי החנייה באזורי החנייה 1,2,4 (המרכזיים בעיר) למבקרים (שאינם מחזיקים בתו חניה עירוני בתוקף) מ-6.70 שקלים לשעה ל-12 שקלים לשעה, "מי שבא לשעה-שעתיים לכוס קפה או לבלות אולי יוכל לעמוד במחיר הזה, מי שבא ליום שלם - שיכנס לחניון במחיר יומי או שלא יכנס עם רכב למרכז העיר". רוצים לדעת עוד? האזינו לריאיון המלא באמצעות הסימניה שבנגן >>
עוד התראיינו בתוכנית: גד ליאור - הכתב והפרשן הכלכלי של ynet ושל "ידיעות אחרונות", דיבר על עליית המחירים האפשרית לקראת פסח; פיני בדש - ראש מועצת עומר, סיפר על הקריאה החריגה לציבור מצד משרד התחבורה בבקשה להעביר תיעודים מהתרסקות המטוס הקל בנגב; דניאל סלאמה - כתב התעופה של ynet ושל "ידיעות אחרונות" דיבר על הקושי של אל על למצוא דיילים וטייס לביקור של ראש הממשלה נתניהו באיטליה ונווית זומר - כתבת ynet ו"ידיעות אחרונות" סיפרה על ההסכם שנחתם בין שופרסל לרשת ההולנדית שצפויה להגיע לארץ.