דיריקטוריון שופרסל בראשות היו"ר איציק אברכהן אישר: המנכ"ל עופר בלוך יודח בכפוף לשימוע. כפי שפורסם לראשונה ב-ynet בשבוע שעבר, אברכהן החליט להחליף את בלוך עם כניסתו לתפקיד, והמועמד שבחר להחליפו הוא אורי וטרמן מנכ"ל רשת הפארם Be.
בלוך, שמילא שורה של תפקידי ניהול בחברות גדולות אך הגיע לתפריד ללא נסיון בקימעונאות, מונה רק בפברואר על ידי היו"ר הקודם יקי ודמני, לאחר פרישתו של אותו אברכהן מתפקיד המנכ"ל.
4 צפייה בגלריה
שופרסל
שופרסל
שופרסל
(צילום: עמית שעל)
בלוך התבטא בפני דירקטוריון שופרסל בהרכבו הקודם כי אינו מוכן לעבוד תחת אברכהן, אמירה עליה התנצל מאוחר יותר. אברכהן, שבסיבוב הנוכחי עומדים בפניו לא מעט אתגרים מעדיף תחתיו כמנכ"ל מינוי שלו מתוך שורות שופרסל וכאמור החליט לקדם את מינוי של אורי וטרמן.
4 צפייה בגלריה
עופר בלוך
עופר בלוך
עופר בלוך
(צילום: אוראל כהן)
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
וטרמן, שהמינוי שלו צריך לקבל את אישור הדירקטוריון, הובא בשנת 2018 לרשת Be על ידי אברכהן והוא איש אמונו. יצוין, כי הבחירה הראשונית של אברכהן למועמד לתפקיד מנכ"ל הרשת הייתה של אורי קילשטיין, שהיה בעבר משנה למנכ"ל שופרסל, אך קילשטיין הפתיע והחליט לבסוף לעבור לתפקיד מנכ"ל יינות ביתן מקבוצת אלקטרה, שאמורה בעתיד להפוך לרשת קרפור.
4 צפייה בגלריה
איציק אברכהן
איציק אברכהן
איציק אברכהן
(צילום: אביגיל עוזי)
וטרמן (48), נשוי ואב לשלושה ילדים, כיהן בעבר כמנכ"ל 012, מנכ"ל סקייויז'ן הפועלת בתחום הלוויניים בחו"ל וסמנכ"ל בפרטנר. בתפקידו כמנכ"ל רשת Be מאז נרכשה מהמשביר על ידי שופרסל, הוא הוביל את מיתוגה מחדש, הבראתה ולזכותו נשקפת העברתה לרווחיות.
וטרמן ואברכהן יצטרכו בעבודת צוות להחזיר את היציבות לשופרסל שסבלה בשנה האחרונה מלא מעט זעזועים וחילופים בצמרת החברה. אתגר נוסף יהיה להיערך לזירת תחרות שונה מזו שהורגלו לה, עם כניסת גורמים חזקים לענף: קבוצת אלקטרה שרכשה את הבעלות על רשת יינות ביתן והסבתה הצפויה לרשת קרפור - רשת הסופרים הבינ"ל הראשונה שנכנסת לישראל, ורכישתה של פרשמרקט וסופר יודה על ידי קבוצת פז.
4 צפייה בגלריה
Be דיזינגוף סנטר ומנכ"ל הרשת אורי וטרמן
Be דיזינגוף סנטר ומנכ"ל הרשת אורי וטרמן
אורי וטרמן
(צילום: סיון פרג')
שופרסל מתנהלת ללא גרעין שליטה ולא מן הנמנע כי גם אברכהן ינסה למצוא רשת מזון בינ"ל שתרכוש שליטה ברשת. כמו כן יצטרכו להתמודד עם התחזיות למיתון שעלולות לצמצם את סל הקניות של הצרכן.