חברת שר פיטנס של המייסדת שיר סנדה הידועה תעצור ממחר (חמישי) את הפעילות בסניפים והרשת תיסגר - כך עולה מתגובת בא כוח החברה, ומהודעה שנשלחה למתאמנות. "לכל משפחת שר פיטנס היקרה שלי, לאחר ימים קשים ולאחר מאבק משפטי לא קל מול חברות האשראי והבנקים, לצערנו הרב אני נאלצת ממחר לעצור את הפעילות בסניפים. כמובן שכל החיובים על חודש מרץ יזוכו חזרה בכרטיס האשראי בהחזר מלא...אוהבת ושולחת חיבוק חזק שר".
היום התקיים דיון בבית המשפט המחוזי בחיפה במסגרתו קבעה השופטת בטינה טאובר כי "אינני סבורה כי ניתן לחייב את ישראכרט לשאת בעלות משכורות העובדים כהוצאות פירוק, כפי שהוצע על ידי החברה, בעלת המניות (שר פיטנס - ל.ד) והערב בדיון שהתקיים". המשמעות היא כי השופטת לא הורתה לישראכרט להשיב לחברה את הכספים שקוזזו כדין במסגרת היחסים שבין הצדדיים. את ישראכרט ייצג עו"ד אסף שמרת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
שר פיטנס
שר פיטנס
שר פיטנס
( צילום: שי יחזקאל, סגנון: אייל חג'בי)
שלשום פורסם לראשונה ב-ynet כי חברת שר פיטנס, שמפעילה שבעה מתחמי כושר גדולים ברחבי הארץ המיועדים לנשים בלבד נקלעה לחובות של כ-24 מיליון שקל, ופנתה לבית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה להוצאת צו עיכוב הליכים וכן בקשה להסדר חוב בין החברה לנושיה. הבקשה הוגשה במסגרת תיקון 4 המאפשר הקלות לחברות שנקלעו לקשיים בעקבות הקורונה.
מייסדת החברה ובעלת מניות בה היא מאמנת הכושר הידועה שיר סנדה, המוכרת כשר פיטנס. בחברה פעיל גם בעלה. סנדה נבחרה בשנת 2017 על ידי המגזין העולמי פורבס לאחת מ-30 הצעירים המשפיעים בישראל מתחת לגיל 30. החברה מעסיקה כ-122 עובדים ויש לה כ-4,000 מנויות ולקוחות. לאחרונה פורסם כי סנדה נלחמה על חייה אחרי שחיידק טורף התגלה לאחר לידת בנה השני בשנת 2020, והיא עברה תהליך שיקום.
עו״ד לירום סנדה, בא כוח חברת שר פיטנס מסר בתגובה: "חרף בקשת החברה וצו איסור דיספוזיציה שהוטל על נכסיה וזכויותיה, לרבות כספי הסליקה, בית המשפט מאשר היום לחברת ישראכרט את הקיזוז אותו ביצעה. עצוב כי חברת ישרכארט שיכלה להבטיח את כספה דאגה לכיסה העמוק במקום לאלפי מתאמנות והעובדות ברשת. על מנת שלא יהיה שקל אחד חוב כלפי ציבור המתאמנות ועל מנת שלא יגרר חוב תשלום משכורות לעובדים, החליטה החברה לסגור את הרשת. תיקון 4 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נוצר על מנת לתת מענה בדיוק לחברות כאלה, אך תאוריה לחוד ומציאות לחוד במדינת ישראל". מישראכרט נמסר: "כפי שקבע בית המשפט בהחלטתו, ישראכרט פעלה כדין".
במסגרת הבקשה שהגישה שר פיטנס לבית המשפט עולה כי החברה נקלעה לקשיים בין השאר בעקבות הקורונה. בשנת 2019, טרם משבר הקורונה, הגיעה החברה להון עצמי חיובי בסך של כשישה מיליון שקל ומחזור מכירות של כ-28 מיליון שקל. אולם, "בתחילת 2020 אירעו במקביל מספר אירועים אשר ערערו את יציבות החברה ובסופו של דבר הביאו אותה להגיש לבית המשפט את הבקשה".
2 צפייה בגלריה
ההודעה שקיבלו לקוחות שר פיטנס
ההודעה שקיבלו לקוחות שר פיטנס
ההודעה שקיבלו לקוחות שר פיטנס
(צילום מסך)
בין השאר מתייחסת החברה למשבר הקורונה ולתחום חדרי הכושר, "שהיה אחד התחומים שסבל בצורה הקשה ביותר ממשבר הקורונה והסגרים". במקביל לסגרים, בשנת 2020, במהלך הלידה של בנה השני תקף את סנדה חיידק אלים והיא הורדמה והונשמה למשך כמה ימים. בבקשה נטען כי השיקום ארך חודשים ארוכים. בספטמבר 2021 החל גל האומיקרון וממשלת ישראל החמירה את התו הירוק וקבעה הגבלה לפיה רק מי שמחוסן בחיסון שלישי יוכל להגיע ולהתאמן בחדרי כושר, מה שמנע מלקוחות רבות להגיע ולחזור לשגרת האימונים.
עוד נטען, כי מחזור הפעילות בשנת 2021 עמד על כ-19.5 מיליון שקל בלבד, פחות מ-70% ממחזור הפעילות בשנת 2019. החברה סיימה את שנת 2021 בהפסד של כ-1.5 מיליון שקל. נטען כי החברה ביצעה צעדי התייעלות באמצעות חברה חיצונית והצליחה להגיע כבר בתחילת שנת 2022 לאיזון תפעולי ולרווחיות בכל הסניפים. אולם, בשלב זה ולאור השתלשלות האירועים החברה צברה חובות של כ-24 מיליון שקל.
"כך, למרות שגם בעת הזו לחברה הון עצמי חיובי בהיקף של כארבעה מיליון שקל והשקעות בנכסים בהיקף של כ-20 מיליון שקל, אין ביכולתה של החברה לעמוד בהחזרי החוב השוטפים. החברה נאלצת להגיש בקשה זו לבית המשפט, בתקווה שתזכה לתמיכת הנושים, לתמיכת המתאמנות הנאמנות שלה ולתמיכת בית המשפט ולהמשיך להפעיל רשת חדרי כושר לטובת ציבור הנשים כולו באופן שיאפשר לה לשלם את חובותיה לטובת נושיה".
מהבקשה עולה כי לחברה ציוד בסניפים ורכוש בהיקף של כ-18.7 מיליון שקל ויתרות תקבולים מכרטיסי אשראי בסך של כשני מיליון שקל. מהבקשה עולה כי לחברה שבעה סניפים בקריות, חיפה, נתניה, רמת אביב, פתח תקווה, ראשון לציון ומודיעין.