קבוצת פוקס רשמה ברבעון השני מכירות בהיקף של כ-158 מיליון שקל ואלו הסתכמו בכ-694.7 מיליון שקל, ירידה של כ-18.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הירידה במונחים כספיים, נרשמה בתחום האופנה ואופנת הבית, שאיבדו כרבע מהמכירות (25.7%) - 123 מיליון שקל ביחס לרבעון השני אשתקד והסתכמו ב-358 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אמנם הקורונה נגסה בכחמישית ממכירות קבוצת פוקס ברבעון השני, אך אפשרה לחברה להציג שיפור ברווחיות וזינוק של 55% ברווח הנקי שהסתכם ב-90.1 מיליון שקל. פוקס רשמה ירידה בהוצאות המכירה והשיווק ברבעון השני, שנבעה בעיקר מירידה בהוצאות הפעלה עיקריות בשל צמצום הפעילות עם סגירת החנויות.
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
הראל ויזל, המנכ"ל והבעלים של קבוצת פוקס
(צילום: דימה טליאנסקי)
החברה מציינת כי בתקופה בה נסגרו החנויות, המשיכה פוקס להפעיל את אתרי האונליין שלה: טרמינל איקס, פוקס הום, שילב וללין, ומכירות האתרים עלו משמעותית, ביחס לתחזית החברה ותוכניות העבודה.
בתחום הספורט, (ריטיילורס), נרשמה ברבעון ירידה של 15.4% במכירות שהסתכמו ב-124.9 מיליון שקל. השהות הממושכת בבית לא בלמה ירידה במכירות ללין, הפועלת בתחום מוצרי האווירה והבית ואלו איבדו 18.7% מהמכירות שהסתכמו ב-45.7 מיליון שקל. בנוסף, רשמה החברה ירידה של 70.8% במכירות בתחום האופנה בחו"ל ועלייה שולית של 0.7% במגזר אחרים.
הרווח הגולמי ברבעון השני עלה ב-2.94% ל-284.3 מיליון שקל. העלייה הקלה ברווח, נוכח הירידה החדה במכירות, אפשרה לחברה להציג עלייה ברווחיות הגולמית שהסתכמה ב-60.7% מהמכירות בהשוואה לכ-57.7% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד. ירידה בהוצאות תפעול, אפשרה לחברה לרשום עלייה של 50% ברווח התפעולי ולשפר את הרווחיות התפעולית ל-19.9% מהמכירות לעומת כ-13.1% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד.
בפוקס מציינים כי עם הסרת הסגר, נרשמה עלייה משמעותית בכל ערוצי המכירה, מה שסייע לשיפור ברווחיות, ביחס לתקופות מקבילות אשתקד. עוד נמסר כי עם סיום תקופת הסגר, החזירה הקבוצה את כלל עובדיה. בהמשך, ועם מגמת השיפור הניכר בהכנסות הקבוצה במהלך הרבעון השני, הודיעה החברה כי לא תפנה לקבלת מענקי המדינה לחודשים אלו.
ואיך אפשר לשכוח את פרשת הדיבידנדים: ברבעון הראשון העמיקה הקבוצה את ההפסדים שלה ורשמה ירידה בהכנסות. זאת, עקב סגירת החנויות שהשפיעו על התוצאות. בנוסף, בסוף אפריל החליט משרד האוצר להעניק הטבות ב-6 מיליארד שקל למעסיקים הגדולים, במטרה להשיב עובדים למעגל התעסוקה. ולמרות זאת, החליט דירקטוריון קבוצת פוקס על חלוקת דיבידנד של 49 מיליון שקל. הלחץ הציבורי והמוסדי עשו את שלהם, ומנכ"ל החברה הראל ויזל נכנע וביטל את חלוקת הדיבידנדים.