רמי לוי חתם את הרבעון הראשון עם עלייה של 62% ברווח הנקי, לצד שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית - על אף ירידה במכירות. החברה הכריזה על חלקות דיבידנד בגובה 40 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אף שפתחה שתי חנויות חדשות, ומול עיתוי חג הפסח שתרם למכירות, רמי לוי שיווק השקמה סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה של 1% בהכנסות, שהסתכמו ב-1.61 מיליארד שקל. זאת בשל ירידה במכירות רשת המזון, ומול עלייה בפעילות גוד פארם.
מכירות רשת המזון ירדו ב-1.5% ל-1.473 מיליארד שקל. בנטרול תרומת החנויות החדשות, רשמו מכירות החנויות הזהות שפעלו גם ברבעון הראשון אשתקד ירידה של 2.9%.
מכירות המותג הפרטי ירדו ברבעון ל-19.88% מהמכירות, לעומת 21.21% ברבעון המקביל בשנה שעברה. אשתקד. מנגד, הנתח של פעילות האונליין צמח ל-11.43% לעומת 7.64% ברבעון הראשון אשתקד.
מכירות גוד פארם צמחו ב-25% לכ-69 מיליון שקל, לעומת כ-55 מיליון שקל אשתקד. מכירות קופיקס ירדו ב-10.3% ל-69 מיליון שקל.
שיפור תנאי הסחר מהספקים והתייעלות לוגיסטית שנבעה מהמעבר למרכז הלוגיסטי החדש של החברה, אפשרו ללוי לרשום עלייה של 4% ברווח הגולמי, על אף הירידה האמורה בהכנסות, וזה הסתכם ב-367 מיליון שקל. בעקבות העלייה ברווח הגולמי לצד ירידת המכירות שיפרה החברה את הרווחיות הגולמית ל-22.7% לעומת 21.67% אשתקד.
השידרוג האמור ברווח הגולמי, לצד צמצום בהוצאות, דחף את הרווח התפעוליה ב-30.2% ל-68.8 מיליון שקל - שיעורו מהמכירות עלה בחדות ל-4.27% לעומת 3.24% ברבעון המקביל. שורת הרווח, שכאמור קפצה ב-61.9% (גם בזכות סעיף מימון חיובי), עמדה על 46.9 מיליון שקל.
קפיצה של 153% ברווח הנקי של יוחננוף
במקביל, רשת יוחננוף חותמת את הרבעון הראשון עם עלייה במכירות - בעיקר בזכות פתיחת חנויות חדשות - לצד שיפור ברווחיות הגולמית והתפעולית. עלייה חדה בהכנסות מימון, לעומת הוצאות מימון ברבעון המקביל אשתקד, תרמה לקפיצה של 153% ברווח הנקי, שהסתכם ב-66.4 מיליון שקל.
מכירות יוחננוף צמחו ברבעון ב-8.8%, בזכות תרומת חנויות חדשות שנפתחו. מכירות החנויות הזהות, שפעלו גם ברבעון הראשון אשתקד, עלו בשיעור מתון בהרבה של 1.1%.
בעקבות העלייה במכירות ונוכח שינוי בטיפול החשבונאי של החברה (בהסדרי קונסיגנציה עם חלק מספקיה), הרווח הגולמי הרבעוני עלה ב-8.7% והסתכם ב-214 מיליון שקל, כך שהרווחיות הגולמית עלתה ל-26.2% מהמכירות לעומת 25.7% בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
החברה רשמה ברבעון עלייה בהוצאות מכירה ושיווק, כתוצאה מפתיחת 3 חנויות חדשות ועלייה בהוצאות הנהלה וכלליות בשל עלייה בהוצאות שכר ובתרומות. הרווח התפעולי טיפס ב-19.4% ל-69.4 מיליון שקל והרווחיות התפעולית שודרגה ל-8.5% מהמכירות לעומת 7.6% ברבעון המקביל.
שינוי מהותי נרשם בצמצום כמעט מלא של הפסד הון מגריעת רכוש, שהסתכם ב-10,000 שקל, לעומת 7.1 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, אז מחקה החברה ציוד של סניף שרכשה מיינות ביתן. הדבר הוביל לכך שהרווח התפעולי אחרי הוצאות אחרות עלה ב-40.2% ביחס לרבעון המקביל.
שיערוכי נכסים הקפיצו את הכנסות המימון ל-15.9 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 14.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - שינוי שתרם כאמור לשורת הרווח.
יוחננוף המונה 31 סניפים, נערכת להמשך ההתרחבות וצפויה לפתוח עד סוף הרבעון השני השנה ארבעה סניפים נוספים ולצמוח ל-35 סניפים עד סוף שנה. בנוסף, לפני כחודשיים, השלימה החברה את רכישת השליטה (50.1%) ב'זול סטוק', המתמחה במכירת מוצרים לבית במחירי דיסקאונט לצרכן, תמורת 45 מיליון שקל. הרשת מונה כיום 59 סניפים ובמהלך החודשים הקרובים צפויה להתרחב ל-67 חנויות (החברה צפויה לאחד את 'זול סטוק' בדוחותיה הכספיים המאוחדים כבר ברבעון הנוכחי (שני 21).