סוף סוף בישראל: ויקטוריה סיקרט (Victoria's Secret) ו-Bath & Body Works יפתחו חנויות ראשונות רשמיות בישראל. שני המותגים האהובים על הישראלים יפעלו בארץ תחת חברת דלתא גליל שחתמה על הסכם שיתוף פעולה להפצה בלעדית של המותגים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדלתא נמסר כי על פי ההסכם היא תהיה אחראית לפתיחת שתי הרשתות ולהפעלת אתרי המכירות אונליין שלהן בארץ, החל מהמחצית השנייה של 2021. דלתא תפתח בשנתיים הקרובות כ-20 חנויות ל-BBW ושבע חנויות לויקטוריה סיקרט, כשחנויות BBW ייפתחו החל מהרבעון השלישי של 2021 וחנויות VS ייפתחו כמה חודשים אחרי כן.
4 צפייה בגלריה
ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works
ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works
ויקטוריה סיקרט ו-Bath & Body Works
(צילום: shutterstock)
במסגרת שיתוף הפעולה, דלתא תנהל את פעילות המותגים בארץ בשותפות עם שותף אירופאי שמחזיק בזיכיון למדינות נוספות באירופה. חלקה של דלתא בשותפות הינו 60%.

החנות הראשונה: כנראה לא בת"א

ב-2012 נפתחו חנויות של ויקטוריה סיקרט בארץ, אך הן כללו את מותגי הקוסמטיקה בלבד ולא סיפקו את מלוא החוויה, מה גם שהמוצרים שנמכרו בהן היו יקרים לעומת ארה"ב. מותגי הקוסמטיקה של המותג נמכרים גם בחנויות פרטיות ברחבי הארץ. כעת מדובר בחנויות המלאות שייפתחו לראשונה בישראל, כולל קולקציות ההלבשה התחתונה, מותג פינק לנערות, פיג'מות, אקססוריז ומוצרי קוסמטיקה.
4 צפייה בגלריה
ויקטוריה סיקרט, בסיבוב הראשון שלה בארץ ב-2012
ויקטוריה סיקרט, בסיבוב הראשון שלה בארץ ב-2012
ויקטוריה סיקרט, בסיבוב הראשון שלה בארץ ב-2012
(צילום: מירב קריסטל)
כבר שנים שישראלים מזמינים מהאתרים האמריקניים של ויקטוריה ו-Bath & Body Works באמצעות חברות שילוח שמספקות כתובת בארה"ב ממנה הן משלחות את החבילות לישראל.
עבור Bath & Body Works מדובר בגיחה ראשונה לישראל. זוהי רשת שמוכרת מוצרי אמבטיה, קוסמטיקה ומוצרי ניחוח לבית כמו נרות ומפיצי ריח. "נמכור בה מגוון מוצרים רחב ואטרקטיבי", מסרה מנכ"לית דלתא ענת בונגר. "נפתח את החנויות בתנופה יותר רחבה ואת ויקטוריה סיקרט בצורה קצת יותר איטית".
4 צפייה בגלריה
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל
ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל
(צילום יפעת גולן)
איפה תיפתח החנות הראשונה? "נסגור את הפרטים האלה בשבוע-שבועיים הקרובים, נבנה תמהיל מגוון בין קניונים, מתחמים פתוחים וחנויות רחוב, כי בכל עיר יש עוגן אחר".
לא תפתחו חנות ראשונה בתל אביב? "מיקום החנות הראשונה עדיין לא נקבע אבל יש ערים עם כוח קנייה גדול יותר משל תל אביב. אפקט החנות הראשונה במילא יהיה קטן ב-BBW כי נפתח את החנויות של המותג מהר יחסית.
המחירים בארץ יהיו זהים למחירים בארה"ב? "המחירים יהיו דומים למחירי ארה"ב. מבדיקות שעשינו מבחינת המודלים שלנו, לא צפוי שינוי ניכר במחירים. צריך לזכור שמחיר התווית בארה"ב הוא לא סופי - מתווספים אליו בקופה מיסים, בעוד שבישראל המיסים נמצאים בתוך מחיר התווית".
זאת לא תחרות ישירה בדלתא? "ל-BBW אין תחרות אצלנו, אז זאת מקפצה לתחום נוסף. לגבי VS - החפיפה מבחינתנו לא מלאה. VS פונה בעיקר לנשים, היא מתמקדת בהלבשה תחתונה סקסית ואצלנו מדובר בהלבשה תחתונה הרבה יותר בייסיקית שפונה גם לילדים וגברים. פינק הרבה יותר צבעונית ורועשת, פיקס קצת יותר רגועה וחצופה. בטוחים שמגווני המוצרים ישלימו אחד את השני מאשר יתחרו".
4 צפייה בגלריה
חנות דלתא
חנות דלתא
בדלתא טוענים כי החנויות לא מתחרות באופן מלא בחנויות דלתא
(צילום: שאול גולן)

שליטת ההלבשה התחתונה בארה"ב שהפכה ללא רלוונטית

זוהרה של ויקטוריה סיקרט, שבבעלות L ברנדס, הומעם במיוחד בשנים האחרונות. משליטת ההלבשה התחתונה בארה"ב היא הפכה ללא רלוונטית לדור ה-Z ולפחות אטרקטיבית מבחינה שיווקית גם לשאר הצרכניות שלה.
המותג ספג ביקורת על דוגמניות מושלמות מדי, בעלות מבנה גוף מסוים בלבד - רזה וחסר פגמים לכאורה. נתח השוק של המותג ירד מ-32% ב-2015 לפי WWD, ל-16% בלבד לפי חברת מחקרי השוק NPD. הדור החדש לא מתחבר לערכים של החברה והעדיף מותגים כמו איירי של אמריקן איגל, שהציגו דוגמניות עם צלוליטיס וסימני מתיחה והחברה אף ביטלה את תצוגת האופנה השנתית הראוותנית שלה ב-2018. מאז 2018, החברה החלה להציג דוגמניות גם במידות גדולות ופחות פריטים סקסיים במופגן. עקב כך המכירות עלו ב-4%.
בעקבות הירידה בביצועים L ברנדס מכרה 55% ממניות המותג של ויקטוריה סיקרט לקרן ההשקעות הפרטית סיקאמור והשאירה את BBW כחברה ציבורית. יחד עם זאת המכירות של הקבוצה עלו ב-130% שנה מול שנה.
לפי בונגר, "בעלי המותג התחלפו, קבוצת L ברנדס החלו להתוות מדינות חדשה, עברו ממגמת ירידה במכירות למגמה של צמיחה במכירות של כ-3%-4% בסך המכירות, כשהאונליין צמח ב-30%, אז החברה במגמת התאוששות ואין ספק שהיא מחזיקה במגוון מוצרים שהוא מאוד חזק ויציב. היא מגלגלת מעל לשבעה מיליארד דולר בשנה, ויש לה עדיין הרבה מאוד מה להציע לשוק הישראלי. יחד עם זאת, הדגש מבחינתנו כרגע יהיה על BBW שצמחה השנה ב-70%-45% ומציגה צמיחה ברווחות התפעולית ובמכירות".
במקביל, המותג נפגע מהקישור שלו לג'פרי אפשטיין, איש הכספים שסחר בקטינות וניצל אותן לצרכי מין והתאבד בכלא באוגוסט שעבר. אפשטיין היה יועץ פיננסי לבעלים המיליארדר של ויקטוריה סיקרט לזלי (לס) וקסנר והם היו בקשרים קרובים, עד כדי כך שנתן לו סמכויות רבות בעסקיו. בין היתר הושמעו טענות שאפשטיין תקף דוגמנית שהגיעה לחדר מלון כדי להיבחן לקטלוג של החברה. וקסנר התפטר השנה מתפקידיו כמנכ"ל ויו"ר.