ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ צפוי להניב עבור הנשיא לשעבר שורה של רווחים פוליטיים, כמה מהם החלו להגיע ממש שעות ספורות אחרי האירוע בדמות הודעות תמיכה מצד שני מיליארדרים מובילים, אילון מאסק וביל אקמן.
מאסק היה הראשון שצייץ: "אני תומך לחלוטין בנשיא טראמפ ומקווה להחלמתו המהירה". מאז הפך לבעלים של טוויטר, לא הסתיר מאסק את דעותיו הימניות, אבל נמנע מלהביע תמיכה פומבית ישירה. בחודש יוני הודיע מאסק כי לא יתרום לאף אחד אחד מהמועמדים, אבל "בלומברג" דיווח השבוע כי הוא תרם סכום לא ידוע ל-America PAC, ארגון שתומך בטראמפ.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק, טראמפ, ביל אקמן
אילון מאסק, טראמפ, ביל אקמן
אילון מאסק, טראמפ, ביל אקמן
(צילום: AP / Richard Drew, REUTERS/Brian Snyder, AFP)
קצת אחר מאסק, הודיע גם המיליארדר היהודי ביל אקמן, המייסד והמנכ"ל של קרן הגידור פרשינג סקוור, על תמיכה פומבית בטראמפ, אם כי לא קשר אותה ישירות לירי. "הגעתי להחלטה הזו לפני זמן מה, כפי שרבים מהעוקבים שלי כבר הבינו מהפוסטים התומכים בטראמפ ומהביקורת על הנשיא ביידן", צייץ אקמן. "אני מבטיח לכם שקיבלתי את ההחלטה הזו בזהירות, באופן רציונאלי ותוך הסתמכות על נתונים אמפיריים רבים ככל האפשר". אקמן אמר כי הוא חיכה עד עכשיו כיוון שהוא "רוצה להסביר את החשיבה שלי בפירוט ולהתייחס לטיעונים שהעלו אחרים נגד טראמפ". הוא סיפר כי נפגש לאחרונה עם טראמפ והבטיח להסביר את החלטתו במאמר ארוך שיפרסם בהמשך.

ההודעה הזו משלימה סיבוב של 180 מעלות שביצע המיליארדר היהודי המפורסם. אקמן היה במשך שנים רבות תורם קבוע למפלגה הדמוקרטית, ובין היתר תרם לאל גור, ברק אובמה ופיט בוטיג'יג. ב-2021, אחרי התפרעויות ה-6 בינואר, הוא צייץ כי טראמפ צריך "להתפטר ולהתנצל בפני כל האמריקנים".
אולם, מאז 7 באוקטובר העביר אקמן יותר ויותר ביקורת על המפלגה הדמוקרטית, בעיקר לאור ההפגנות הסוערות בקמפוסים. הוא היה אחד הקולות המובילים בלחץ שהוביל להתפטרותה של נשיאת אוניברסיטת הרווארד, קלאודין גיי, ובתחילת השנה פרש סופית מהמפלגה הדמוקרטית. "הייתי דמוקרט של ביל קלינטון והמפלגה השתנתה למשהו שאני לא רוצה להיות מזוהה איתו", אמר אקמן בראיון ל-CNBC בינואר שעבר. הוא אמר אז כי הוא פתוח להצביע למועמדים רפובליקנים וציין את שמה של ניקי היילי.
אקמן טען כבר בשנה שעברה כי הנשיא ביידן לא צריך לרוץ לכהונה שנייה. "הוא מעבר לשיאו בצורה משמעותית", אמר. "אני חושב שביידן עשה הרבה דברים טובים ומורשתו תיפגע אם הוא יהיה המועמד הדמוקרטי ב-2024".
הודעת התמיכה של מאסק בטראמפ הייתה גם היא צפויה לגמרי, וגם לא כללה שינוי חד במיוחד בדעותיו. מאסק היה הראשון מבין מיליארדרים ששולטים במדיה החברתית שאישר לטראמפ לחזור לפלטפורמה אחרי שהושעה בעקבות אירועי 6 בינואר. עד כה טראמפ לא ניצל את האישור וממשיך לפרסם רק ברשת החברתית שלו, Truth Social.

מיליארדרים רבים תומכים זה מכבר בטראמפ, בעיקר מסיבות הקשורות למדיניות מס. הרשימה כוללת, בן היתר, את הרולד האם, מייסד חברת Continental Resources, שהונו מוערך ב-18.5 מליארד דולר. הוא חבר ותיק של טראמפ שמארח עבורו אירועי גיוס כספים, שבאחד מהם גויסו יותר ממיליארד דולר; טימות׳י מאלון ממשפחת הבנקאים העשירה ששוויה מוערך בכ-14 מיליארד דולר, הוא מגה-תורם רפובליקני ותיק ותורם מוביל לקמפיין של טראמפ; ברני מרקוס: מייסד שותף של חברת הום דיפו ששויו מוערך ב-9.6 מיליארד דולר. הוא תרם מיליון דולר לטראמפ בשנה שעברה ואירח עבורו אירועי גיוס כספים.