התקדמות בתוכנית משמעותית בדרום תל אביב-יפו. תוכנית הארגזים צפון (תא/4822) אושרה לאחרונה למתן תוקף וזאת לאחר הליך ארוך. קבוצת דוניץ-אלעד, המחזיקה בחלק מהקרקע במקום, וקידמה יחד עם העירייה את התוכנית, תוכל להתקדם כעת עם יישום הבנייה החדשה במתחם. מהקבוצה נמסר כי לפני כחודש ימים נחתמה, יחד עם שותפותיה החברות פרידמן חכשורי ואביוד נכסים, עסקת תמורות ושירותי בניה לשלבים הראשונים של המתחם הצפוני בהמשכו של פרויקט פארק תל אביב.
המתחם החדש כולל הקמת 7 מגדלים בעלי 22-33 קומות ובניה מרקמית בהיקף של כ-1,870 יחידות דיור למגורים בהן גם 174 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח ו-300 יחידות דיור מוגן. בנוסף, יקומו שטחי תעסוקה ומסחר ושטחי ציבור. עוד נמסר מהשותפות כי "בהמשך לחתימת ההסכם ולאישור התב״ע, יקודמו היתרי בנייה לשלבי הפרויקט הראשונים. שלב א' יכלול כ- 1,400 מ"ר מסחר ו- 501 יח"ד ב-2 מגדלים ובבניה מרקמית, מתוכן דירות תמורה לזכאים ודיור להשכרה לטווח ארוך. שלב ב' יכלול 410 יח"ד וכ- 1,000 מ"ר שטחי מסחר".
1 צפייה בגלריה
על שטח שכונת הארגזים: הדמיית הבנייה המתוכננת במתחם הצפוני של פארק תל אביב
על שטח שכונת הארגזים: הדמיית הבנייה המתוכננת במתחם הצפוני של פארק תל אביב
הדמיית הבנייה המתוכננת במתחם הצפוני של פארק תל אביב
(הדמיה: 3DIVISION)
כאן המקום להסביר כי לא מדובר בפרויקט התחדשות עירונית קלאסי בצורה של פינוי בינוי אלא תוכנית שגובשה למתחם שכונת הארגזים בהתאם לתכנית המתאר העירונית (תא/5000 ). בחברה מסבירים כי תוכנית זו כוללת: "פינוי הבניה הבלתי מוסדרת במרחב כיום, הריסתם והקמתה של שכונת מגורים חדשה שתהווה חלק משכונות דופן הפארק וכוללת בתחומה מגוון סוגי מגורים, מסחר, תעסוקה, דיור מוגן, דיור להשכרה, וכן תשתית תומכת לתחבורה ציבורית, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים, מבנים ומוסדות ציבור ושטחים פתוחים. במסגרת אישור התוכנית אושר גם מתווה פינויים ופיצויים עבור תושבי השכונה".
אישורה של התוכנית היא התקדמות משמעותית בפרויקט וזאת לאחר שהליך האישור ארך תקופה ארוכה. רונן יפו, מנכ"ל קבוצת דוניץ-אלעד התייחס לאישור התכנית ואמר : "אנו שמחים להודיע על אישור התוכנית למתחם הצפוני של פרויקט ההתחדשות העירונית הענק פארק תל אביב ועל התחלת קידום היתרי הבנייה לשלבים הראשונים של הפרויקט. זה דף חדש בהיסטוריה של העיר. השכונה תהווה רובע חדש ומפותח בדרום מזרח העיר ותעניק לאזור כולו אפשרויות התפתחות חדשות".
רונן יפו, מנכ"ל חברת דוניץ-אלעדרונן יפו, מנכ"ל חברת דוניץ-אלעד צילום: סיון פרג'

בשנת 1999 זכו החברות פרידמן חכשורי חברה להנדסה בע"מ ואביוד נכסים בע"מ במכרז של רמ"י לפיתוח ובינוי בשכונת הארגזים. חברת אלעד ישראל מגורים חברה אליהם בשנת 2014 ומקדמת את התכנון, הפיתוח והבנייה במסגרת הסכמים שנחתמו בין הצדדים במהלך השנים. כל אחת מהחברות מחזיקה ב- 1/3 מהזכויות בקרקע. בימים אלו מקודם תכנון השלב הראשון בו יבנו כ- 900 יח"ד אשר צפויות להתחיל להיבנות במהלך 2025.