המחירים יעלו? דווקא בזמן שמספר הנדבקים החדשים בקורונה בישראל נמצא בעלייה מתמדת, מחירי חומרי החיטוי הרפואיים עלולים בקרוב לעלות.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במכתב לשר הכלכלה עמיר פרץ מתריעים יצרני תרופות וחומרי חיטוי רפואיים כי בעקבות זינוק של עד 150% בחומרי הגלם שמיובאים מחו"ל, מחירי חומרי החיטוי הרפואי צפויים לעלות גם כן. מדובר בחומרי חיטוי המסווגים כתרופה ומשמשים בעיקר את בתי החולים ומערכת הבריאות, אך נמכרים גם לצרכנים בבתי המרקחת כתרופות ללא מרשם.
1 צפייה בגלריה
אלכוג'ל בשופרסל
אלכוג'ל בשופרסל
אלכוג'ל בסופרמרקט
(צילום: שופרסל)
באגף התרופות והכימיה בהתאחדות התעשיינים, המייצג את יצרני התרופות בארץ המייצרים גם חומרי חיטוי - בהם טבע, רקח ופלוריש - מציעים לשר פרץ להקים מפעל מקומי לחומרי הגלם כפתרון לטווח הארוך.

המחיר עוד בפיקוח

מחיר חומרי החיטוי הרפואי נמצא בפיקוח משרד הבריאות ועד כה לא נענה המשרד לבקשות להעלאת מחירו, אך יצרנים בענף אמרו שעד עתה הם נתנו למערכת הבריאות הנחות גם על המחיר המפוקח וכעת ייאלצו לבטלן, כך שבפועל המחיר יתייקר.
גורם בענף אמר כי הפנייה למשרד הכלכלה נועדה גם להפעיל לחץ על יבואני חומרי הגלם, כדי שלא יגלגלו את מלוא ההתייקרויות של יצרני חומרי הגלם בחו"ל על היצרנים הישראלים.
במכתב צוין בין היתר כי "קיימים בישראל יצרנים מקומיים לחומרי חיטוי רפואיים, אולם ליצרנים אלו נדרשו חומרי גלם אנטיספטיים המיובאים מחו"ל ונמצאו במחסור עולמי, בשל הביקוש המוגבר בכל העולם. יש עלייה עולמית של 30%-60% במחירי החומר הפעיל בכוהל ועליות גבוהות אף יותר בחומרי גלם מרכזיים נוספים הנדרשים לייצור, שכוללים כלורהקסידין, פלורוניק ו-IPA. הסתמכות מדינת ישראל ומפעלי הייצור בארץ על חומרי גלם מיובאים מעמידה אותה בנחיתות עולמית".