צפו: ריאיון עם בעלי רשת יוחננוף באולפן ynet
(צילום: ניצן דרור, שחר גולדשטיין)

"הכוונה היא לא לעשות אקזיט, אני יותר בונה על לייצר את הביזנס מאשר לסחור. לא חושב מהמקום של רווח, אני איש עבודה". כך אמר היום (שלישי) ל-ynet איתן יוחננוף, הבעלים והמנכ"ל של רשת יוחננוף.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יוחננוף אמר את דבריו לאחר שאתמול הרשת דיווחה לבורסה כי רכשה את השליטה ברשת הדיסקאונט זול סטוק תמורת 45 מיליון שקל, לפי שווי של כ-90 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
סניף של רשת יוחננוף
סניף של רשת יוחננוף
סניף של רשת יוחננוף
(צילום: גלעד מורג)
זול סטוק היא רשת מוצרים לבית המפעילה 50 חנויות ועד חודש מאי צפויה להפעיל 10 חנויות נוספות. הרשת מנוהלת על ידי אדיר ונונו וסהר כוכבי, שיחזיקו אחרי הרכישה כ-49.9% (29.95% ו-19.95% בהתאמה). הרכישה תמומן באופן עצמאי על ידי יוחננוף. אדיר וסהר ימשיכו לנהל את הרשת ויהיו זכאים למענק בגין תוצאות.
3 צפייה בגלריה
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
(צילום: גיל נחושתן)
לדברי יוחננוף, "אנחנו רואים שהציבור מאוד מתעניין בקניות בזול ורואים את העלייה ברצון לפתח את סביבת המחייה שלנו. לכן, החנות הזאת מתאימה לנו גם כרשת בפני עצמה וגם על מנת להכניס הרבה מהמוצרים לתוך החנויות שלנו, מה שנקרא עולמות הנון-פודס (פרט לאוכל - א.ש.), כאשר אנחנו מכוונים להוזיל את המחירים בצורה משמעותית כדי ללכת גם לייבוא ישיר, להביא סחורות זולות יותר ומגוון רחב יותר".
המוצרים הזולים יותר ייכנסו לכל החנויות או רק לחלקן? "המטרה שלנו היא לעשות סינרגיה בין הרשתות בצורה מאוד ממוקדת כדי לא להתברבר וכדי לקחת את התוצרים המעניינים לחנויות הגדולות. להביא בשורה לחנויות הגדולות".
יוחננוף קישר את ההחלטה גם למשבר הקורונה וטען כי "אנחנו רואים את המובטלים הרבים וזה חלק מההיערכות שלנו למכור כמה שיותר בזול. אני מאמין שההיבט של ההנחות ייתן את הטון בתקופה הזו, כשהצרכנים אולי מכניסים קצת פחות".
3 צפייה בגלריה
איתן יוחננוף
איתן יוחננוף
"אקזיט? לא הכוונה". איתן יוחננוף, בעלים ומנכ"ל רשת יוחננוף
(צילום: גבע טלמור)
אתה חושב שצריך לחייב את עובדי רשתות המזון להתחסן? "באופן כללי אני מאמין גדול בדמוקרטיה ולא אוהב את המילה לחייב. אנשים צריכים להיות יותר אחראיים. צריך להגיע להבנה שבאמת יש תוצאות לחיסונים ומי שחושש - זכותו גם לחשוש. לא הייתי ישר מתחיל 'לבעוט' בהם. מתישהו צריך ליישר קו עם המציאות".