עכשיו זה רשמי: SHEIN החלה לעבוד עם דואר ישראל. שיתוף הפעולה בין החברות החל כבר במרץ כפיילוט. צרכנים החלו לשים לב במאי שחלק מהחבילות מהאתר הסיני נשלחות דרך דואר ישראל, והחודש הכמויות גדלו. עד כה, SHEIN הסינית עבדה עם חברות השילוח אקסלוט ו-GCX, שעובדות עם חברות בלדרות מקומיות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
SHEIN, הוא אתר הקניות הפופולרי ביותר בישראל אחרי עלי אקספרס. מדובר באתר אופנה ופריטים לבית, שמוכר בעצמו את הפריטים, בעוד שעלי אקספרס מוכר מגוון מוצרים רחב בהרבה ולא מתמקד רק באופנה, והוא אתר מרקט פלייס שפועל על-ידי מוכרים שונים.
1 צפייה בגלריה
האתר של SHEIN
האתר של SHEIN
האתר של SHEIN
(צילום מסך)
בשנה שעברה דיווחנו כי לפי נתוני חברת כאל על כלל השוק, הוא עקף את אסוס ונקסט מבחינת הוצאות בכרטיסי אשראי. סכומי הקנייה בו גבוהים מ-75 דולר לעיתים קרובות, כלומר הצרכנים מוכנים לשלם מע"מ על החבילות בזכות מחירים נמוכים ומדיניות קופונים נדיבה. בסיכום שנה, שפרסמה חברת דואר ישראל ב-2020, הוא דורג במקום השני בישראל עם 30% מנפח החבילות. גם בעולם SHEIN נחשב לשחקן שמתחזק בקצב מבהיל - המותג כיכב במשך תקופה ממושכת במקום הראשון במספר ההורדות בין אפליקציות השופינג בארה"ב.
אירית קריאף, מנכ"לית GCX, אמרה ל-ynet כי "SHEIN זה הכוכב העולה, אין בית בישראל שלא קונה משם. כתוצאה מהגידול בכמויות, הם מחפשים כל פתרון אפשרי. אין מספיק יכולת הכלה לכל הכמויות האלה בתשתיות שיש פה. לדעתי יש להם בחודש מאות אלפי חבילות ומדובר בחבילות גדולות וכבדות מאוד ובערכים גבוהים, מעל 75 דולר.
"לכן אני חושבת שאם יש לשר האוצר, אביגדור ליברמן, כוונות לבטל את הפטור ממע"מ בייבוא אישי מחו"ל, זה לא יגרום לשינוי בקניות מחו"ל. ההפרש במחירים לעומת המחירים בארץ כל כך מהותי שזה ממש לא המע"מ. גביית מע"מ תעשה אולי טוב למדינת ישראל, אבל זה לא ישיג את המטרה של קהילת הקמעונאים שחושבים שזה ישפר להם את המכירות. SHEIN אלה פריטים דומים לפריטים שאפשר לקנות בזארה - במחירים מגוחכים. הם עובדים יפה, יש להם רמת שירות גבוהה, החזרות נוחות ובחינם - זה שם המשחק".
גורם אחר בשוק השילוח אמר ל-ynet: "דואר ישראל הצטרף למשחק, אבל הוא מאוד דינמי ומשתנה. SHEIN צופים כמויות אדירות של חבילות לישראל והם צריכים מישהו לתת לו את העודפים. בסוף השנה שעברה, מספר החבילות מ-SHEIN שהגיע לארץ, היה גבוה ממה שניתן היה לחלק בזמן קצר. הם נבהלו וחששו שהחברות הפרטיות לא יעמדו בקצב, אז הם החלו להשתמש לאחרונה גם בדואר ישראל כגיבוי.
"כעת הם מפנים לדואר יותר חבילות, ככל הנראה מרצון להפעיל לחץ על השחקנים הפרטיים לשנות תעריפים ולכווץ את לוחות זמנים. הם לפני הנפקה, אז הם מנסים לשפר עלויות ותנאים. לכן, לא ברור כמה מזה נועד להפעיל לחץ על השחקנים הפרטיים וכמה הם באמת רוצים לעבוד עם הדואר. הרי דואר ישראל מאבדים יותר חבילות וזזים יותר לאט (צרכנים מעידים כי החבילות דרך דואר ישראל מגיעות תוך 6-5 ימים - כלומר די מהר מ.ק), אז אנחנו חושבים שהם ישנעו חזרה כמויות למשלחים הפרטיים. יחד עם זאת, קשה להעריך מה קורה מאחורי הקלעים של SHEIN".