חברת יאנגו דלי, המספקת משלוחים לבית של מוצרי מזון וצריכה בגוש דן ובמרכז, תספק בפסח מוצרי חמץ לציבור חילוני שלא מקפיד על כשרות. באפליקציית יאנגו דלי תהיה קטגורית חמץ מיוחדת לצד קטגוריה לשומרי כשרות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בקטגוריה המיוחדת ניתן למצוא לחמים, פסטה, דגני בוקר, עוגות ועוגיות, מאפים קפואים, תחליפי בשר, בירות ואלכוהול. מהחברה נמסר כי מדובר בצעד לא שגרתי שמטרתו לאפשר המשך שגרה למי שאינו שומר כשרות.
1 צפייה בגלריה
שליח של יאנגו דלי
שליח של יאנגו דלי
שליח של יאנגו דלי
(צילום: דנה קופל)

רשתות המזון הגדולות: שופרסל, רמי לוי יינות ביתן, ויקטורי וכו' שיש להן תעודת כשרות אינן מוכרות חמץ בפסח ולציבור יש אפשרות לקנות חמץ בפסח רק במעט רשתות שאינן כשרות.
קטגוריה נוספת ייעודית לפסח היא חומרי ניקיון בשיתוף פעולה עם חברת סנו. מחירים לדוגמה: 2 סנו אנטי-קלאק ב-36 שקל, 2 מטליות רצפז ב-24 שקל , 2 בקבוקי נוזל לניקוי כלים (700 מ"ל) ב-18 שקל ו-2 בקבוקי מרכך כביסה של סנו מקסימה ב-40 שקל.
יאנגו דלי מתחרה בחברת קוויק שגם היא מבצעת משלוחים לבית הלקוח, אבל היות וקוויק נרכשה על ידי רשת יינות ביתן, ממנה היא מלקטת את מוצריה, היא אינה מספקת בפסח מוצרי חמץ.
נושא החמץ עלה לאחרונה לכותרות עם חוק החמץ מעורר המחלוקת שיזם חבר הכנסת משה גפני לפיו מנהלי בתי החולים יהיו בעלי סמכות להחליט אם ניתן יהיה להכניס מזון חמץ לבתי החולים בפסח. החוק עבר קריאה ראשונה כשכוונת הממשלה להעביר אותו בקריאה שנייה ושלישית עוד לפני החג. זאת למרות שבג"צ קבע בשנת 2020 שלא ניתן לאסור הכנסת חמץ לבתי החולים וכי אין בסמכות בתי החולים להתערב בנושא.