נובויוקי יידי, מנכ"ל חברת סוני לשעבר שעמד בראש ענקית הטכנולוגיה והתוכן במשך עשור, הלך לעולמו בגיל 84 מאי-ספיקת כבד.
יידי הפך למנכ"ל בשנת 1995, והיה ידוע כמנהל כריזמטי. מצד שני, בתקופתו עשתה סוני צעד שנוי במחלוקת ועברה מייצור תוכנה להתמקדות בתוכן ובידור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
נובויקי יידי
נובויקי יידי
נובויקי יידי
(צילום: AP)
"כשהייתי אחראי על סוני, ספגתי ביקורת על כך שאנחנו לא מייצרים, למשל, יותר פאנלים למוצרים", אמר בריאיון שנתן לרויטרס ב-2012. "אבל כשטויוטה בונה מכונית, היא קונה את הפלדה מחברה אחרת אבל הערך נמצא במכונית ולא בפלדה".
תחת יידי סוני גם ויתרה לאפל במאבק על ההובלה בייצור נגני מוזיקה ניידים, כאשר בנוסף גם חברות מקומיות וקוריאניות גברו עליה בתחום. מצד שני, בשנת 2000, הערכת השווי של סוני הייתה פי 7 מזו של אפל, אותה סוני אף שקלה לקנות בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת.
ב-2005, ובעקבות ירידה ברווחי סוני, הודיע ידיי על פרישה מתפקידו, ומי שהחליף אותו היה הווארד סטרינגר הבריטי, שהפך למנכ"ל הזר הראשון שמוביל את ענקית הטכנולוגיה היפנית. ידיי המשיך לכהן בתפקידי ייעוץ וכן כדירקטור במועצת המנהלים של החברה.
גם אחרי עזיבת ידיי, סוני המשיכה להתרחק מכל נושא ייצור החומרה, והיא אף מכרה את פעילותיה בתחום על מנת להתמקד בתוכן ובידור, כמו למשל קידום קונסולת המשחקים סוני פלייסטיישן.
מנכ"ל סוני כיום, קניצ'ירו יושידה, ספד ליידי: "הוא חזה את העתיד, בעיקר את השפעת האינטרנט, ועסק באופן יזום בדיגיטליזציה בסוני. אלו דברים שמדהימים אותי עד היום".