מבטיחים את עתודת הענף

התאחדות הקבלנים בוני הארץ חילקה מלגות לסטודנטים מענף הבנייה והתשתיות ומענקים לעמותות חברתיות
קרן המלגות של התאחדות בוני הארץ המשיכה גם השנה במיזמי נתינה לקהילה בתקציב כולל של 200,000 אלף שקל. במסגרת זו קיבלו 30 סטודנטים הלומדים מקצועות הקשורים לענף הבנייה, מלגות בסך 5,000 שקל האחת. כמו כן העניקה הקרן ארבעה מענקים לעמותות חברתיות.
קרן המלגות ללימודים ומחקר בענף הבנייה היא עמותה ללא מטרת רווח, שהקימה התאחדות הקבלנים בוני הארץ בשנת 2002, לטובת סיוע בשילוב רבים ככל הניתן בענף הבנייה והתשתיות המקומי והעמקת מעורבותם של הקבלנים ובוני הארץ בחיי הקהילה והאוכלוסיות החלשות בישראל.
4 צפייה בגלריה
‎צוות התאחדות הקבלנים בוני הארץ והסטודנטים בטקס הענקת המלגות
‎צוות התאחדות הקבלנים בוני הארץ והסטודנטים בטקס הענקת המלגות
‎צוות התאחדות הקבלנים בוני הארץ והסטודנטים בטקס הענקת המלגות
(צילום: ארז נחיסי)
מלבד המלגות קיבלו ארבע עמותות תרומות בגובה עשרות אלפי שקלים לצורך מגוון מיזמים:
נווה הרוא"ה - הקמת משפחתון נוסף ואולם פעילויות עבור עמותה שמספקת מסגרת טיפולית לכ ־70 ילדים דתיים בני 18-6 באשקלון, אשר זקוקים למסגרת השמה חוץ־ביתית.
חיבוק ראשון – עמותה המטפלת בתינוקות נטושים ובודדים בבתי החולים בישראל.
להיות שם – עמותה שפועלת במספר רב של מישורים כדי לקדם את גישת הטיפול הפרטני, לשנות את תפיסת הטיפול בישראל ולהעניק לכל ילד ומתבגר על קשת הספקטרום האוטיסטי טיפול אישי אינטנסיבי מותאם.
מרחב העמותה לעירוניות בישראל - פלטפורמה לקידום עירוניות טובה יותר, מתוך תפיסת חדשנות, עדכניות וקידום עקרונות למרחב עירוני עתיר הזדמנויות.
"זו זכות גדולה בשבילנו, כגוף המייצג את הקבלנים וענף הבנייה והתשתיות בישראל, לתמוך בכם, הדור הבא של הענף", כך אמר גזבר ההתאחדות אילן גורדו בטקס חלוקת המלגות והמענקים. "ענף הבנייה והתשתיות עובר התפתחות מדהימה בתחום הטכנולוגי, הוא הקטר של המשק הישראלי, ואין לי ספק שאתם תשתלבו בהתפתחות הזו ותדאגו לעתיד המדינה בצורה הטובה ביותר. כמו כן אנחנו גאים לתרום באהבה ובהערכה רבה מאוד לעמותות היקרות והנפלאות, שעושות עבודת קודש כל יום ותורמות לקהילה, כל אחת בתחומה".
ענתי גילעד

שותפות למען המתקשים בחברה

קבוצת שובל נרתמת למען ילדים עם צרכים מיוחדים, מפעלות הרב גרוסמן, ניצולי שואה ועוד
קבוצת שובל מקיימת מגוון רחב של פעולות תמיכה למען אוכלוסיות שונות: ילדים עם צרכים מיוחדים, ניצולי שואה, משפחות נזקקות ועמותת "אור ירוק", הנאבקת בתאונות הדרכים.
בתחום הספורט תומכת החברה בקבוצת הפועל חיפה בכדורסל, כשבמסגרת זאת, חלק מתקציב התמיכה עובר לבתי ספר לכדורסל לילדים עם צרכים מיוחדים שמפעיל המועדון. יובל רוסמן, יו"ר הפועל חיפה, מרחיב: "חברת שובל היא הספונסר המוביל לאורך השנים של המועדון. בזכות התרומה, אנחנו מאמצים ארבעה בתי ספר לילדים על רצף האוטיסטי ואנחנו מגיעים אליהם והם אלינו לפעילויות ספורט. התמיכה של שובל מסייעת ברכישת ציוד ספורט וביגוד עבורם. גם משפחות עם קושי כלכלי מקבלות באמצעותם תווי קנייה לאוכל".
4 צפייה בגלריה
משה מילר והרב גרוסמן בפעילות התנדבותית לקראת חג הפסח
משה מילר והרב גרוסמן בפעילות התנדבותית לקראת חג הפסח
משה מילר והרב גרוסמן בפעילות התנדבותית לקראת חג הפסח
( צילום: איציק בלניצקי)
עוד תומכת הקבוצה במפעלות חתן פרס ישראל הרב גרוסמן, בין היתר בהקמת מעונות לילדים בסיכון, בארוחות חמות בחגים למען משפחות נזקקות ועוד. דביר קליין, מנהל השיווק של מפעלות הרב גרוסמן, מוסר: "חברת שובל ובראשה משה מילר מלווה את מפעלות הרב גרוסמן שנים רבות ותומכת בעמותות ובמפעלי החסד הרבים שהקים חתן פרס ישראל הרב יצחק דוד גרוסמן". והרב גרוסמן מוסיף: "ידידינו בשובל שותפים בבניית עתידם של אלפי ילדים ובני נוער בסיכון. תרומתם מאפשרת לנו להעניק לילדים אלה מסגרת חינוכית, קורת גג, מזון, ביגוד, שירותי רפואה וכל מה שילד זקוק לו, ובעיקר חום ואהבה". לדבריו, שיתוף הפעולה הממושך אינו מתבטא רק בתרומה כספית, אלא "בשותפות אמיתית בעשיית חסד, כאשר עובדי החברה מגיעים ומתנדבים אצלנו. מרגש אותי לראות כיצד המסירות, הדאגה והרצון לעזור מחלחלים עד אחרון העובדים. ערבות הדדית היא מטבעה של החברה", מסכם הרב.
במסגרת העזרה לניצולי שואה, החברה שיפצה לאחרונה מהיסוד בית של שורד שואה בעכו, שהתגורר ללא מקלחת, שירותים ומטבח. "כשחזרתי הביתה לאחר חמישה שבועות שבהם נמשך השיפוץ, לא האמנתי למראה עיניי. לא הפסקתי לבכות מהתרגשות, התקשיתי להאמין", כך סיפר ניצול השואה לאחר שהתמקם בדירתו המשופצת.
ישי רוט, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת שובל, מוסיף: "אנו רואים בחיבור בין החברה לציבור ערך חשוב ומקיימים פעילות התנדבותית מגוונת".
ענתי גילעד

אומנות הנתינה

בזכות אנשי העיר: ילדי עמותת גדולים מהחיים זכו לביקור פרטי בתערוכה מרהיבה בבניין לפני הריסה, ונערים בסיכון התחדשו בחדרי שינה מעוצבים במעון שבו הם מתגוררים
חברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין נדל"ן משקיעה במגוון פעילויות ופרויקטים עבור אוכלוסיות שונות, ביניהן ילדים בסיכון, ילדים עם מוגבלויות, בני נוער בסיכון, בני הגיל השלישי ומתמודדי נפש.
לפני כשלוש שנים התגייסה החברה למיזם החברתי SocialEyes של עמותת רתם למען הקהילה (עמותה שהוקמה להנצחת הלוחם רתם שרביט, שנפל במהלך פעילות מבצעית בלבנון ב־1997, ועוסקת בסיוע לאוכלוסיות מוחלשות). כחלק מהפעילות בכל שנה מוציאה החברה אל הפועל פרויקט סיוע משמעותי. בשנה האחרונה, יחד עם מעצבת פנים מקצועית, שיפצו ועיצבו עובדי החברה את חדרי השינה של קומת הבנים ב"מקום אחר" של עמותת אותות. מדובר במעון המספק בית בטוח ומפלט לבני נוער בגילים 18-13 המוגדרים בקצה הרצף הסיכוני, רובם דרי רחוב שמעולם לא היה להם חדר משלהם.
4 צפייה בגלריה
‎מימין עבודות של ענבר רייך ועפרה אייל ב־ POP UP MUSEUM TLV
‎מימין עבודות של ענבר רייך ועפרה אייל ב־ POP UP MUSEUM TLV
‎מימין עבודות של ענבר רייך ועפרה אייל ב־ POP UP MUSEUM TLV
( צילום: יהודית הופמן)
אנשי העיר משתפים פעולה גם עם עמותת גדולים מהחיים למען ילדים חולי סרטן. במסגרת זו, סייעו עובדי החברה במעבר דירה של אם חד־הורית לילד חולה. מלבד זאת, החברה אירחה את ילדי העמותה במסגרת הפרויקט הקהילתי הייחודי POP-UP MUSEUM TLV. מדובר במוזיאון זמני, מרשים וחינמי לאומנות רחוב, ובו ציורים של אומנים תל אביביים, שמקשטים מבנים המיועדים להריסה במסגרת התחדשות עירונית, בכל פעם במבנה אחר. הילדים זכו לביקור פרטי בתערוכה, מבלי לחשוש שייתקלו באנשים אחרים, העלולים לסכן את המערכת החיסונית החלשה שלהם.
"כחברה הפועלת בתחום יזמות הנדל"ן והתחדשות עירונית ומתמחה בתל אביב-יפו, חשוב לנו להחזיר לקהילה ולהתנדב בעיר שבה אנחנו פועלים כל השנה", מסכמת רוני חורש, סמנכ"לית שיווק, מכירות וקהילה בחברת אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין.
ענתי גילעד

חדר מהחלומות

אמיליה הקטנה, המתמודדת עם מחלה מסכנת חיים, הגשימה משאלה וקיבלה מחברת עצמל'ה חדר חדש ומעוצב
עמותת Make A Wish היא חלק מארגון בינלאומי, שמגשים משאלות של ילדים החולים במחלות מסכנות חיים. לאחרונה הצטרפה רשת רהיטי הילדים והנוער עצמל'ה לפרויקט wish challenge של העמותה, שבמסגרתו עברו עובדי עצמל'ה סדנה חווייתית שחיברה אותם לעולמה של העמותה והפכה אותם לשותפים בהגשמת משאלות לילדים.
4 צפייה בגלריה
החדר החדש של אמיליה
החדר החדש של אמיליה
החדר החדש של אמיליה
(צילום: באדיבות עצמלה)
במסגרת שיתוף הפעולה, התגייסו העובדים לעצב חדר חדש לילדים שזו הייתה משאלתם. הם תכננו ועיצבו החדר בהתאם לבקשת הילד, כולל ארגון והקמה של החדר בפועל ותרומת כל הריהוט והציוד הנלווה. ״לראות את השמחה והאור אצל ילדי המשאלה ומשפחותיהם בהגשמתה נותן לי כוח להמשיך ולהילחם עבור כל משאלה לילדים החולים במחלות מסכנות חיים״, כך אומרת דניס בר אהרון, מייסדת ומנכ"לית Make A Wish בישראל.
עדי הופמן, מנהלת השיווק בעצמל'ה, מוסיפה: "לתרומה שלנו לעמותה היה ערך מוסף רחב, שכן לא מדובר רק בתרומה של מוצרים, אלא בהירתמות ובחיבור אמיתי של עובדי החברה לפעילות חשובה, ערכית ומרגשת עם סיפוק גדול. כמותג המתמחה בילדים ונוער, הרי שמדובר בחיבור מתבקש וטבעי לעמותה, שכל עיקרה הוא סיוע לילדים"."
ענתי גילעד