הזמנה משני בתי עסק באותו משלוח וצ'אט עם השליח: חברת וולט (Wolt) הודיעה שתשדרג את האפליקציה לחלק מהלקוחות. מדובר בפיילוט שהחל במרכז הארץ, ועד הקיץ יתרחב לשאר חלקי הארץ.
בין השאר אפשר יהיה להזמין משני בתי עסק במקביל, ללא תוספת דמי משלוח, כשרק בבית העסק הראשון המזמין יחויב במינימום הזמנה של 50 שקל. ההזמנה מבית העסק השני תהיה "על הדרך" - כלומר במרחק סביר ממקום ההזמנה הראשונה ובלי מינימום הזמנה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
וולט
וולט
שליח וולט
(צילום: יחצ וולט)
וולט מציעה לעיתים משלוח חינם בחלק מבתי העסק, אך לרוב היא גובה דמי שילוח של 20-10 שקלים תלוי במרחק + 2 שקלים דמי תפעול. האפשרות להזמין בבת אחת משני בתי עסק תקל על צרכנים מסוימים שרוצים להזמין לארוחה אחת מנות ממסעדות שונות, למשל: גם סושי וגם המבורגר, או לקנות דרך האפליקציה גם נעליים וגם מוצר פארם, אך בעיקר תועיל לוולט כי היא מחייבת את הצרכן להוסיף כסף להזמנה. האפשרות הזאת לא הייתה קיימת בישראל או בעולם, והושקה לאחרונה במדינה שבה נוסדה וולט, פינלנד.
כך זה עובד: אחרי שהלקוח יזמין מבית עסק מסוים, האפליקציה תציע לו את האפשרות להזמין משלוח מבית עסק נוסף (במרחק סביר ממנו או מבית הלקוח) תוך עשר דקות מרגע ההזמנה הראשונה. ניתן להניח ששליחי וולט יקבלו תוספת תשלום על ההזמנה הכפולה. לא ברור אם מסעדות יקבלו הנחה על ההזמנה המשולבת. בענף ההסעדה יש לא מעט תלונות על העמלה הגבוהה שגובה וולט.
החברה תאפשר גם חיפוש משופר לפי מוצר (חיפוש לפי מוצר כבר קיים באפליקציה, אבל לרוב הוא לא קולע), שמאפשר השוואת מחירים וזמן משלוח. לפי וולט, מעתה: "לצד רשימת בתי העסק תופיע גם רשימת מוצרים שתציג את תמונת המוצר, מחירו, שם בית העסק, זמן המשלוח ודמי המשלוח מבית העסק. בלחיצה על המוצר, תוצע ללקוח האפשרות לבחור בו ולהתחיל את ההזמנה מבית העסק הנבחר. ניתן לפלטר את תוצאות החיפוש לפי סוג בית העסק וגם לפי מרחק, דירוג, דמי משלוח וזמן משלוח.
"פיצ'ר החיפוש בשלביו הראשוניים, ועל אף שפתוח לכל הלקוחות, יעבור שיפורים ושכלולים רבים בתקופה הקרובה".
וולט תציע עוד שיפורים, כולל צ'אט ישיר בין הלקוח לשליח והחזרות פריטי אופנה. גם הם מיועדים כרגע לאחוזים בודדים ממשתמשי האפליקציה. הצ'אט הוא שירות נדרש משום שכיום אין באמת תקשורת ישירה בין השליח ללקוח. למשל, אם השליח מתקשר ללקוח והלקוח פספס את השיחה - הוא לא יכול לחזור לשליח שכן השיחה נעשית ממספר טלפון כללי.
לפי וולט, הפיצ'ר פותח בין היתר לבקשתם של קהילת השליחים החירשים בחברה בישראל, הכוללת כמאה שליחים.
שירות החזרת בגדים יפעל כך: מזמינים בגדים דרך האפליקציה. השליח מגיע תוך כחצי שעה, כך מובטח, מודדים, ואם לא מתאים: נכנסים לאזור האישי, לוחצים על "הזמנות והחזרות", בוחרים את החנות שממנה נרכשו הפריטים ואת הפריטים שמעוניינים להחזיר אליה. מזמינים שליח והוא מגיע מיידית לאסוף את הפריטים בחזרה. מקבלים זיכוי ברגע שהשליח מחזיר את הפריטים לחנות.
משדר אולפן 20.05 - ראיון עם חופית ספקטור ונטע אגסי שדמי החל"ת שלהן הופסקו
(צילום: ליאור שרון)