צפו: נגיף הקורונה מסביב לעולם

ממשלת איטליה קרובה להשתלטות מלאה על חברת התעופה אליטליה. הסיבה: התפרצות נגיף הקורונה באירופה אילצה אותה לנטוש את תוכניותיה המקוריות למציאת קונה עבור המוביל הלאומי, הנמצא מזה זמן רב בקשיים. כך דיווח היום (א') העיתון המקומי Il Messaggero.
על פי התוכנית, שלפי הדיווח כבר הייתה "בשלב מתקדם", הממשלה תשתלט על תפעול מערך התעבורה האווירית והפעילויות היבשתיות של אליטליה. בנוסף נכתב כי התוכנית תצא לפועל "תוך זמן קצר".
1 צפייה בגלריה
מטוס אליטליה
מטוס אליטליה
מטוס אליטליה
(צילום: דני שדה)
בהתחשב בתנאי השוק הקשים, סביר להניח שהאיחוד האירופי לא יתנגד להתערבות מדינתית במוביל הלאומי, המעסיק כיום 11 אלף עובדים, הוסיף הדו"ח.
בתוך כך, אמריקן איירליינס תפסיק החל ממחר, באופן הדרגתי, כמעט את כל הטיסות ארוכות הטווח הבינלאומיות שלה, כך הודיעה החברה. הטיסות שיושפעו מההחלטה הן לאזור האסייתי-פאסיפי, לאירופה ולדרום אמריקה. יישום ההחלטה יתבצע בין 16 במרץ ל-6 במאי. בתקופה זו יופחת מספר הטיסות של החברה ב-75% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המהלך יתבצע על רקע הטלת מגבלות המסע מצד הממשל האמריקני.
לפי החברה, "השינויים בטיסות ארוכות הטווח יביאו להשבתת כ-135 מטוסים רחבי גוף - כמעט כל צי המטוסים שלנו מהסוג הזה. בנוסף לשינויים הבינלאומיים, אנו מצפים שמספר טיסות הפנים יקטן בכ-20% באפריל, וב-30% במאי לעומת החודשים המקבילים אשתקד".