השופטת מיכל נד"ב מבית המשפט המחוזי מרכז אישרה החודש בקשה לאישור הסדר פשרה ‏בתובענה ‏ייצוגית, שבמסגרתו רשת יינות ביתן תפצה את לקוחותיה בסך כולל של 12 מיליון שקל. ‏במסגרת התובענה הייצוגית, שהוגשה ב-2016, טען המבקש באמצעות ‏עוה"ד חגי קלעי ואוהד רוזן כי רשת יינות ביתן ‏הפרה כביכול את חובותיה בכך שגבתה ביתר מלקוחותיה ‏באופן שיטתי, בארבע דרכי פעולה: חיוב בסכום העולה על הסכום שהוצג בהזמנה; חיוב בגין מוצרים חליפיים ‏יקרים יותר מאלו שהוזמנו; חיוב על מוצרים שלא הוזמנו; ואספקת מוצרים ‏במשקל גבוהה מזה שצוין בהזמנה. ‏
מנגד, הרשת טענה בין היתר כי ככל שהיו תקלות בחיוב - מדובר בתקלות נקודתיות שאינן תוצאה של מדיניות - וכי אי ההתאמות ‏הנטענות הן ‏זניחות. עוד טענה יינות ביתן כי עומדות לה הגנות, ובכללן הגנות מכוח תקנון השירות של הרשת. באפריל 2021 אישר בית המשפט את ניהול התביעה ‏כייצוגית. הצדדים פנו להליך גישור ‏נוסף והגיעו בסופו של דבר להסדר הפשרה.‏
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
במסגרת הסדר הפשרה המאושר התחייבה יינות ביתן להסדיר את מערכותיה לפעילות ‏כך שבעתיד יימנע ‏חיוב יתר - בכל ארבע הדרכים שצוינו. עוד הוסכם כי הרשת תבצע ‏פעולות מוגברות של לימוד והדרכה בנושאי התובענה ‏והפקת הלקחים ותבצע מעת לעת בקרות של ‏המערכות הטכנולוגיות. ‏
בנוסף, רשת יינות ביתן תפצה את חברי הקבוצה הפוטנציאליים בסך מצטבר של 12 מיליון ‏שקל. התשלום ‏של הפיצוי יבוצע באופן הבא: סכום של 5 מיליון שקל יוחזרו באמצעות מתן ‏הנחות בדמי המשלוח לכל ‏הלקוחות הרשומים בשירותי האונליין של הרשת; תינתן הנחה ‏אוטומטית בסך של 20 שקל לכל משלוח, ‏למימוש של עד שלוש פעמים לכל לקוח, וזאת למשך כשנתיים או עד ‏למיצוי מלוא הסכום בגין רכיב פיצוי זה; סכום של ‏‏2.5 מיליון שקל יוחזרו באמצעות הנחות ‏ללקוחות אתר האונליין של הרשת; וסכום נוסף של 2.5 מיליון שקל ‏יוחזרו ללקוחות הסניפים של ‏הרשת בגין רשימת מוצרים שצורפו להסכם הפשרה - בדמות הנחה "עיוורת" של לכל ‏הפחות 10% ‏מערך הקנייה בעת התשלום בקופה. ‏
הפיצוי הנוסף יינתן כתרומה של מוצרי מזון לאוכלוסיות נזקקות בסך כולל של 2 מיליון שקל, וזאת במשך שלוש שנים. ‏חלוקת סלי המזון תיעשה באמצעות כמה ארגונים ועמותות ‏אשר פועלים בתחום. לבסוף, סכום של 630 אלף שקל יעבור לקרן ‏תובענות ייצוגיות. ‏
מעורכי הדין חגי קלעי ואוהד רוזן, באי כוח התובע, נמסר: "אחרי הליך משפטי ארוך ‏שהתנהל על פני ‏קרוב לעשור גובש ‏מתווה פשרה שנותן פיצוי ‏בכסף ממשי לחברי וחברות הקבוצה. כלל ציבור הצרכנים ירגיש ‏בכיסו את ההנחות, והיקף החיסכון שייווצר ‏לציבור כתוצאה מההסדר הוא מהגדולים שהיו ‏בתיקים מסוג זה". ‏
מהחברה נמסר בתגובה: "מדובר בהליך משפטי שהוגש ב-2016, ולאחר גישור ממושך ‏הצדדים הגיעו ‏להסדר פשרה, שכעת אושר על ידי בית המשפט".