השופטת מיכל נד"ב מבית המשפט המחוזי מרכז אישרה החודש בקשה לאישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית, שבמסגרתו רשת יינות ביתן תפצה את לקוחותיה בסך כולל של 12 מיליון שקל. במסגרת התובענה הייצוגית, שהוגשה ב-2016, טען המבקש באמצעות עוה"ד חגי קלעי ואוהד רוזן כי רשת יינות ביתן הפרה כביכול את חובותיה בכך שגבתה ביתר מלקוחותיה באופן שיטתי, בארבע דרכי פעולה: חיוב בסכום העולה על הסכום שהוצג בהזמנה; חיוב בגין מוצרים חליפיים יקרים יותר מאלו שהוזמנו; חיוב על מוצרים שלא הוזמנו; ואספקת מוצרים במשקל גבוהה מזה שצוין בהזמנה.
מנגד, הרשת טענה בין היתר כי ככל שהיו תקלות בחיוב - מדובר בתקלות נקודתיות שאינן תוצאה של מדיניות - וכי אי ההתאמות הנטענות הן זניחות. עוד טענה יינות ביתן כי עומדות לה הגנות, ובכללן הגנות מכוח תקנון השירות של הרשת. באפריל 2021 אישר בית המשפט את ניהול התביעה כייצוגית. הצדדים פנו להליך גישור נוסף והגיעו בסופו של דבר להסדר הפשרה.
במסגרת הסדר הפשרה המאושר התחייבה יינות ביתן להסדיר את מערכותיה לפעילות כך שבעתיד יימנע חיוב יתר - בכל ארבע הדרכים שצוינו. עוד הוסכם כי הרשת תבצע פעולות מוגברות של לימוד והדרכה בנושאי התובענה והפקת הלקחים ותבצע מעת לעת בקרות של המערכות הטכנולוגיות.
בנוסף, רשת יינות ביתן תפצה את חברי הקבוצה הפוטנציאליים בסך מצטבר של 12 מיליון שקל. התשלום של הפיצוי יבוצע באופן הבא: סכום של 5 מיליון שקל יוחזרו באמצעות מתן הנחות בדמי המשלוח לכל הלקוחות הרשומים בשירותי האונליין של הרשת; תינתן הנחה אוטומטית בסך של 20 שקל לכל משלוח, למימוש של עד שלוש פעמים לכל לקוח, וזאת למשך כשנתיים או עד למיצוי מלוא הסכום בגין רכיב פיצוי זה; סכום של 2.5 מיליון שקל יוחזרו באמצעות הנחות ללקוחות אתר האונליין של הרשת; וסכום נוסף של 2.5 מיליון שקל יוחזרו ללקוחות הסניפים של הרשת בגין רשימת מוצרים שצורפו להסכם הפשרה - בדמות הנחה "עיוורת" של לכל הפחות 10% מערך הקנייה בעת התשלום בקופה.
הפיצוי הנוסף יינתן כתרומה של מוצרי מזון לאוכלוסיות נזקקות בסך כולל של 2 מיליון שקל, וזאת במשך שלוש שנים. חלוקת סלי המזון תיעשה באמצעות כמה ארגונים ועמותות אשר פועלים בתחום. לבסוף, סכום של 630 אלף שקל יעבור לקרן תובענות ייצוגיות.
מעורכי הדין חגי קלעי ואוהד רוזן, באי כוח התובע, נמסר: "אחרי הליך משפטי ארוך שהתנהל על פני קרוב לעשור גובש מתווה פשרה שנותן פיצוי בכסף ממשי לחברי וחברות הקבוצה. כלל ציבור הצרכנים ירגיש בכיסו את ההנחות, והיקף החיסכון שייווצר לציבור כתוצאה מההסדר הוא מהגדולים שהיו בתיקים מסוג זה".
מהחברה נמסר בתגובה: "מדובר בהליך משפטי שהוגש ב-2016, ולאחר גישור ממושך הצדדים הגיעו להסדר פשרה, שכעת אושר על ידי בית המשפט".