הפגיעה בעסקים הקטנים: צפו בדיון באולפן ynet
(אבי חי)

בשורה חשובה לעצמאים: שר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה, אלי כהן אישרו היום (ב') לבצע תיקון מהותי בתקנות, שיאפשר לעצמאים למשוך שליש מכספי הפנסיה שחסכו עד היום בקופת הפנסיה שלהם, וזאת בפטור מלא ממס. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet.
כחלון והממונה על רשות ההון, הביטוח והחיסכון, משה ברקת, צפויים לחתום על התקנות באופן מיידי וכך לאפשר לעצמאים שנקלעו לקשיים להוציא כסף זמין מהיר. מי שחסך 60 אלף שקל יוכל למשוך מיידית 20 אלף שקל, סכום לא מבוטל. בכך יחסכו העצמאים תשלום של 35% מס הכנסה. יצוין, כי יותר לעצמאים למשוך את הכסף מיידית עם סגירת העסק שלהם.
1 צפייה בגלריה
כבישים ריקים בארץ
כבישים ריקים בארץ
עסקים סגורים בירושלים
(צילום: איתן אסרף)
את אימוץ התקנה ביקש נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, שאמר ל-ynet כי מדובר בכסף שיכול להציל עסקים מקריסה מוחלטת בימים הקשים האלה.
ועדת הכספים הזמנית בראשות ח"כ עודד פורר, קיימה היום דיון מיוחד על פעילות רשות שוק ההון. בסקירה הציג ברקת שורה של צעדים שמבצעת הרשות לשם הקלות והטבות לציבור בנושאי חסכון ופנסיה, ביניהם הקלה בנטילת הלוואות על ידי חוסכים כנגד חסכונותיהם, על מנת לצמצם ככל האפשר משיכות של כספי חסכון, במצב בו משיכות עלולות להביא למיסוי של 35 ו-45 אחוזים, תוך ספיגה של ירידת השערים.
צעד נוסף הוא האפשרות לעובדים בחל"ת או עובדים שפוטרו להאריך את הכיסויים הביטוחים הנלווים לחיסכון פנסיוני לאבדן כושר עבודה ולביטוח עד לתקופה של שנה.
בנושא הביטוחים, מאפשרת הרשות הקלות והטבות לציבור בנושאי ביטוח. כך מאפשרת הרשות למבוטח להקפיא את פוליסת הביטוח שלו, לחדש ביטוחים ללא גבייה, וכן מאפשרת הרשות הקלה בהגשת תביעות סיעוד ואבדן כושר עבודה ללא צורך בחתימה של עו"ד או רופא. לעניין ביטוח לעובדים זרים, מאפשרת הרשות הבטחת נגישות ביטוח רפואי ללא צורך בביצוע חיתום רפואי לעובדים זרים שפוטרו בעקבות המצב.
נשיא לשכת סוכני הביטוח, ליאור רוזנפלד אמר בדיון, כי יש לאפשר לעצמאים לא לשלם 3-4 חודשים את ביטוחי הפרמיה, ולהשאיר אותם בכיסוי מלא, כדי שיוכלו להתנהל נכון. אותו הדבר גם בפוליסות החיים והבריאות, ובנוסף להקפיא תשלומים למספר חודשים, ולקבל אותם לאחר מכן חזרה לביטוח.