בשל מחסור חמור במורים באילת ובמועצות האזוריות חבל אילות וערבה תיכונה, מוצעת חבילת מענקים כספיים למורים שיעתיקו את מגוריהם לאזור, בסכומים של החל מ-60 אלף שקל לשנה אחת ועד חצי מיליון שקל לשש שנים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על רקע הקושי לגייס עובדי הוראה למוסדות החינוך באזור, השיק הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן, תוכנית תמריצים רחבה למורים שיבחרו להעתיק את מקום מגוריהם. המחסור במורים ניכר בכל המקצועות אך במיוחד במתמטיקה, אנגלית ומדעים.
1 צפייה בגלריה
בית ספר
בית ספר
מחסור במורים בעיקר במתמטיקה, אנגלית ומדעים
(צילום: shutterstock)
בשונה מתוכנית התמריצים שהונהגה עד לשנת הלימודים הנוכחית והתבססה על תוספת אחוזית לשכר, התוכנית הנוכחית כוללת מענקים אחידים. באוצר מסבירים כי תוספת השכר אחידה, ללא קשר לוותק של המורה ולגובה השכר שלו. לכן, התוכנית תיטיב במיוחד עם עובדי הוראה בתחילת דרכם, וזאת כחלק ממדיניות אגף השכר לצמצום פערים בין עובדי הוראה ותיקים לחדשים ולהגברת האטרקטיביות לעסוק בתחום ההוראה.
מענק העידוד יינתן למורים שיתחייבו לעבודה במשרה מלאה. עבור שש שנות הלימוד הראשונות יקבלו המורים מענק של 60 אלף שקל לכל שנה. מורים שיתחייבו לתקופה של שתי שנות לימוד יקבלו מענק של 72 אלף שקל עבור כל אחת משש השנים הראשונות. מורים שיתחייבו לתקופה של ארבע שנות לימוד יקבלו 85 אלף שקל עבור כל אחת משש השנים הראשונות. החל מהשנה השביעית ועד השנה העשירית יקבלו המורים מענק של 45 אלף שקל לכל שנה.
הממונה על השכר, קובי בר נתן: "תוכנית התמריצים החדשה ממשיכה את המדיניות של אגף השכר, ששמה דגש על צמצום פערי שכר והעלאת איכות העובדים הנקלטים בשירות הציבורי, זאת לצד חיזוק הפריפריה ותמיכה במקצוע ההוראה". לדבריו, התוכנית נעשתה מתוך "רצון לעודד ולתמוך במעבר של מורים צעירים ואיכותיים תוך הסרת תהליכים בירוקרטיים, ובכך להקל על קבלת המענק במלואו".