תזכורת: כתבתנו מירב קריסטל עושה סדר ברפורמת סימון המוצרים
(צילום: ליהי קרופניק)

בחסות הקורונה: חברות המזון מנסות לדחות את השלב השני ברפורמת סימון המזון המזיק שאמורה להיכנס לתוקף בינואר הקרוב.
לדברי בכיר בתעשיית המזון, "רפורמת סימון המזון היא מהלך נכון, שנשאר נכון גם אחרי הקורונה. לקח לתעשייה שנתיים להתכונן ולעמוד בדרישות. כרגע, בגלל משבר הקורונה, אנחנו צריכים עוד זמן להיערך לפעימה השנייה". מנכ"ל חברת מזון גדולה הוסיף: "פנינו למשרד הבריאות דרך איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים והעברנו מסר שמבחינתנו אפשר להדביק עוד מדבקות אדומות, אבל אם רוצים שהמהלך יהיה אמיתי כמו הראשון ויגרום לכולנו להתאמץ, אנחנו צריכים זמן".
1 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
המדבקות האדומות
בינואר האחרון נכנסה רפורמת סימון המזון המזיק לתוקף: מזון עתיר בסוכר, נתרן או שומן רווי, בערכים שעולים על הרף שנקבע, מסומן בסמל אדום בחזית האריזה. בינואר אמור לחול רף מחמיר יותר של כמויות הסוכר, הנתרן והשומן הרווי שמחייבות את סימון המוצרים.
"אם רוצים להדביק מדבקות כדי להעניש אותנו, אז אפשר. הם (משרד הבריאות, נ"ק) יתעקשו ואנחנו נעשה", אומר גורם בשוק המזון. "אבל אם מבינים את המורכבות והחיבור בין הקורונה לבין המיקוד של המנהלים וקווי הייצור, צריכים לתת ליצרנים זמן ולהיכנס איתנו לדיאלוג".
איגוד המזון: "תעשיית המזון הישראלית הייתה ותמשיך להיות שותפה מלאה, יחד עם משרד הבריאות, לשיפור מתמיד בערכים התזונתיים של מוצרי המזון, תוך קידום אורח חיים בריא. בימים אלה, תעשיית המזון הישראלית עובדת 24/7, בתנאים מורכבים ומחמירים ביותר, וממוקדת בהבטחת אספקת המזון לתושבי ישראל, תוך שמירה על בטיחות המזון וציבור העובדים.
"יחד עם זאת, חייבים להבין ששינוי והתאמת מתכוני הייצור בתנאים הנוכחיים יוצרים קשיים רבים שמשמעותם והשלכותיהם נבחנות בימים אלו. לאחר שנבחן ונבין ההשלכות והשפעותיהן - נשתף את כל הגורמים הרלוונטיים בדרכים המקובלות".
משרד הבריאות: "מועד יישום הפעימה השנייה הוא 1.1.2021. נכון לעת זו אין שינוי בלוחות הזמנים".