קוקה קולה בזול ברשתות השיווק הגדולות: בימים האחרונים קמעונאים ויבואנים מדווחים על עלייה של 40% ביבוא המקביל של קוקה קולה לישראל. "השוק מוצף ביבוא מאוקראינה", כך נטען.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
חלק מהיבוא עם כשרות רבנות ובד"ץ, כשעד כה הבעיה ביבוא המקביל הייתה כשרות רבנות. שכן לקוקה קולה מיבוא יש בדרך כלל כשרות בינלאומית בלבד. בישראל מוכרים בעיקר קוקה קולה מייצור מקומי של החברה המרכזית למשקאות קלים.
2 צפייה בגלריה
פחיות קוקה קולה מייבוא מקביל ברמי לוי
פחיות קוקה קולה מייבוא מקביל ברמי לוי
פחיות קוקה קולה מייבוא מקביל ברמי לוי
"בדרך כלל מביאים לארץ 50 קונטיינרים בשנה, עכשיו יש קפיצה גדולה", אמר אחד היבואנים. יבואן אחר אמר, כי "כמה משטחים שצריך אני מביא. הביקוש אדיר, שישיות ליטר וחצי אני מוכר לקמעונאים ב-24 שקל ותריסר פחיות ב-17.5 שקל. לצרכנים מוכרים ברשתות ב-20 שקל, מבצע". ויקטורי ואושר עד שוקלות למכור יבוא מקביל, בעוד יוחננוף ורמי לוי כבר מוכרות.
כ-300 משטחים (כשישה קונטיינרים) נמצאים בדרך לארץ - כל זה רק של יבואן אחד. "ליטר וחצי הולך לשטוף את הארץ", אומרים יבואנים. "מוכרים ב-29.90 שקל שישייה של ליטר וחצי במקום ב-40 שקל של הייצור המקומי. רמי לוי כבר מוכר שישייה ב-19.90 שקל - הנחה של 50% ממחיר קוקה קולה".
2 צפייה בגלריה
מחסני השוק. פחיות בייצור מקומי
מחסני השוק. פחיות בייצור מקומי
מחסני השוק. פחיות בייצור מקומי
חלק מהיבואנים מוכרים לקמעונאים סל שכולל ספרייט ופאנטה. היבוא כולל בעיקר פחיות ויש גם יבוא מקביל של פיוז טי. גם חברת ויליפוד הביאה לארץ לאחרונה יבוא מקביל של קוקה קולה אבל בחברה מסרו שמדובר באירוע חד פעמי ולא בטוחים שימשיכו לייבא.
אחד היבואנים אמר, כי "כל מי שיש לו 20 אלף אירו, 100 אלף שקל בכיס מביא קולה מאוקראינה כי זה זול. היא דומה לטעם הישראלי. וההפרשים במחיר אסטרונומיים. 24 פחיות עולות 40-35 שקל, מול 70 שקל בייצור מקומי. עדיין יש לנו בעיית כשרות לכן רוב הייבוא המקביל עדיין נמכר בפיצוציות. יש גם חשש ברשתות לפגוע בספק גדול שמוכר בירות ומים, מיצים ומוצרי חלב".