חברת טסלה, ענקית כלי הרכב והטכנולוגיה הירוקה בראשות אחד האנשים העשירים בעולם, אילון מאסק, עקפה את התחזיות: בדו"חות הכספיים שפירסמה היום (ב') לרבעון הראשון של 2021, דיווחה החברה על רווח שיא של 438 מיליון דולר. בתוך כך, מניית החברה ירדה בכ-2% במסחר המאוחר, בעוד הסוחרים מנתחים את הנתונים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני הדו"חות, הכנסות החברה עמדו על 93 סנט למנייה, לעומת ההערכה של 79 סנט בלבד. כלל הכנסות החברה ברבעון זה עמדו על 10.39 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: EPA)
החברה דיווחה כי ברבעון האחרון סיפקה ללקוחות מספר שיא של 184,800 מכוניות מדגם 3 ודגם Y. עם זאת, עד לסוף חודש מרץ, טסלה לא ייצרה מכוניות מדגם S החדש או של רכב השטח שלה, ה-Tesla X.
מהדו"חות עולה כי ברבעון האחרון הרוויחה החברה 518 מיליון דולר ממכירה של נקודות קרדיט רגולטוריות. נקודות אלו, מחולקות על ידי ממשלת ארה"ב לחברות אשר אינן מזהמות את הסביבה ומספר מדינות בארה"ב דורשות מיצרניות מכוניות להחזיק במינימום של נקודות כאלה, או שהן עשויות להסתכן בקנסות ואף לאבד את רישיון המכירה שלהם. טסלה, אשר מייצרת כאמור מכוניות חשמליות בלבד ומקבלת מהרשויות מספר רב של נקודות בשל כך, מוכרת חלק מיתרת הנקודות שלה לחברות אחרות בשביל רווח.
בעוד החברה ממשיכה להגדיל את מחזור מכירת המכוניות שלה במעל ל-100% בין שנה לשנה, מרכזי השירות שלה גדלו ב-28% בלבד ושירותי הסיוע הניידים שלה ב-22% בלבד, מה שיכול להסביר מדוע יותר ויותר לקוחות מתלוננים על זמני תיקון ארוכים מהרגיל.
כזכור, בתחילת השנה הודיעה החברה של מאסק, אשר ידוע בעצמו כחובב מטבעות וירטואלים מושבע, כי תשקיע 1.5 מיליארד דולר בביטקוין ותאפשר תשלום בו בעבור שירותיה, מה שגרם לזינוק אדיר בשווי המטבע, לאחריו ירד ושוב עלה. בנוסף, בתחילת החודש, עם העלייה בשווי הביטקוין ובשווי מניית טסלה, דורג מאסק במקום השני בקרב אנשים העשירים ביותר בעולם, לפי מגזין פורבס.