מבט יכול להצמית, לקרב או לרחק, ולכן, יש המכנים את העיניים "החלונות אל הנפש". משבר הקורונה, שמחייב לבישת מסכות כחלק מהשמירה על בריאותנו, חיזק עוד יותר את מעמדן. בנוסף, עונת הסתיו והחורף כבר כאן. לרוב, צבעי האיפור האופייניים לעונה זאת הם סולידיים, בגוונים של אפור וחום, אבל יש הטוענים, כי בעונה הקרובה נבחין דווקא בהרבה צבעי פסטל ואפילו צבעים עזים, כדי להדגיש - שלמרות המצב - האופטימיות עדיין שולטת.

5 צפייה בגלריה
איפור עיניים
איפור עיניים
איפור עיניים
(צילום: ליאט בן שמשון)

טיפים לאיפור עיניים

1. הכיני את העין לאיפור: השלב הראשון ההכרחי הוא עיניים נקיות. יש להסיר באמצעות מסיר איפור מותאם לעור, שיירים של איפור או לכלוך.
2. משחי קרם עיניים טוב, בהתאמה לגיל ולסוג העור. לא מומלץ קרם שומני מדי, כי האיפור לא יחזיק מעמד לאורך זמן.
3. קונסילר: משמעותי ביותר. תפקידו לכסות כהויות ולהיות בסיס לצלליות. יש לזכור, שאומנם הוא מכסה כהויות, אבל הוא לא מטשטש קמטים, ולפעמים אף מדגיש אותם. רצוי להשתמש בקונסילר עם לחות, ולהתאים את המרקם והגוון שלו לסוג וצבע העור.

5 צפייה בגלריה
קונסילר אליזבת ארדן
קונסילר אליזבת ארדן
קונסילר אליזבת ארדן
(צילום: יח"צ)


4. צלליות: יש להתאים את גוון הצללית לשעה ביום, ולאופי שמבקשים להקנות לעין - צללית לשעות היום, לשעות הלילה, למראה טבעי או למראה דרמטי.
5. צבעי הסתיו השולטים באיפור: אפרסק, חום, צבעי אדמה. למרות הרצון להיסחף לטרנדים, יש להתחשב בצבע העיניים לפני בחירת צבע הצללית. לעיניים חומות, מתאים כמעט כל צבע, אך עדיף לבחור בצבעי אדמה וחמרה. כדי להבליט עיניים ירוקות, מומלץ לבחור בצללית עם פיגמנט קצת סגול או בורדו. לעיניים כחולות מתאימות צלליות בגוונים של חום, אפור וורוד עדין.
5 צפייה בגלריה
צללית בסטיק, בובי בראון
צללית בסטיק, בובי בראון
צללית בסטיק, בובי בראון
(צילום: יח"צ)


6. טיפ בנושא: אם אין לך זמן ואת בכל זאת רוצה שהעיניים ייראו מאופרות, תמשחי את הקונסילר סביב כל ארובת העין, ובאמצעות מברשת תפזרי מעט סומק על העפעף העליון.

5 צפייה בגלריה
מברשת איפור עיניים
מברשת איפור עיניים
מברשת איפור עיניים
(צילום: יח"צ)

7. אם אוהבים איילנר בעפעף העליון או התחתון או בשניהם - זה הזמן להשתמש בו. עיפרון עיניים או איילנר, מדגישים את העיניים וממסגרים אותן. רצוי להשתמש בגוון כהה יותר מגוון העיניים.
8. שלב המסקרה: שווה להשקיע במסקרה טובה ועמידה למים, שתשווה לעין מראה דרמטי.

5 צפייה בגלריה
מסקרה גרלן
מסקרה גרלן
מסקרה גרלן
(צילום: יח"צ)
9. תפקיד הגבות משמעותי ביותר למראה מושלם של העין. אפשר לעבות אותן באמצעות ג'ל גבות ומברשת זוויתית וקשיחה, אפשר עם עיפרון גבות או עם צללית בצבע חום אפרפר בהיר.
10. טיפ חשוב: תעמדו בפיתוי. אין חובה להחזיק עשרות מוצרי איפור לעיניים. עדיף כמה איכותיים ונכונים, שמוכיחים את עצמם כמתאימים למרקם העור ולצבע ההולם אותך, מאשר עשרות מוצרים, שגם אם מחירם זול, הם לא מדויקים לעין שלך.
ליאט בן שמשון, מאפרת מזה 18 שנה כלות ונשים לאירועים, מומחית לאיפור נשים בוגרות - @liatbenshimshon