החוזה החדש לזכויות שידור מרוצים שנחתם בין דיסני להנהלת פורמולה 1 מראה עד כמה הפך בשנים האחרונות ענף הפורמולה 1 לפופולרי בארצות הברית. בעסקה הקודמת שילמה דיסני 5 מיליון דולר על הזכות לשדר עונת מרוצים אחת, ואילו כעת חתמו הצדדים על חוזה לשלוש שנים, שמתחיל ב-75 מיליון דולר לעונה ויכול להגיע גם עד 90 מיליון דולר - קפיצה של 1,500% במחיר, כך על פי בלומברג.
דיסני תמכור את השידורים לרשתות כמו ABC ו-ESPN, ועשויה גם למכור אותן לשידור בערוצי סטרימינג כמו ESPN+.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
לואיס המילטון במכונית מספר 44
לואיס המילטון במכונית מספר 44
פורמולה 1
(צילום: AP)
פורמולה 1, שהייתה תמיד פופולרית באירופה, הגדילה, כאמור את החשיפה שלה בארה"ב בשנים האחרונות. כך למשל, כמות הצופים בשידור המרוצים ב-ESPN זינקה ב-56% בשנת 2021 לעומת 2020. כמו כן, מאות אלפים פקדו את המרוצים שנערכו במיאמי ובאוסטין, טקסס.
אחת הסיבות המרכזיות לגידול בפופולריות של פורמולה 1 בארה"ב נובע מהסדרה Formula 1: Drive to Survive בנטפליקס, שלוקחת את הצופים אל מאחורי הקלעים של הענף. הסדרה עד כדי כך הייתה מוצלחת, שנטפליקס שוקלת בעצמה לקנות ולשדר בשידור ישיר מספר מרוצים. גם אמזון וקומקאסט הראו עניין בשידור חי של מרוצי פורמולה 1 לאור הגידול בפופולריות.
הגידול בחשיפה גרם לכך שפורמולה 1 רשמה בשנה שעברה הכנסות שיא של יותר מ-2 מיליארד דולר, כך על פי דיווחים באתרים כלכליים בינלאומיים.
מבחינת הסדרה בנטפליקס, הנתונים הראו שלא פחות מ-73 מיליון בני אדם ברחבי העולם, שלא צפו קודם לכן במרוץ אחד, צפו בסדרה - 77% מהם בין הגילים 35-16. באוסטרליה למשל, מקום הולדתו של דניאל ריקארדו, אחד הנהגים ומהדמויות הבולטות בסדרה, הייתה עלייה של 31% בצפייה במרוצים בשירותי סטרימינג ובאתרי צפייה בתשלום לעומת השנה שעברה.