לגור ליד האצטדיון: החברות קרן ריאליטי וקרדן נדל"ן דיווחו היום (א') לבורסה על רכישת מתחם "פרדס שניר" שליד אצטדיון בלומפילד תמורת 336 מיליון שקל. הקרקע משתרעת על פני שטח של 55 דונם בין הרחובות התחיה, היסוד, הזרם ו-3246 ליד האצטדיון.
בעלי הזכויות במתחם הם משפחת קדם, משפחת שניר ועיריית תל אביב. במסגרת העסקה נרכשה חלקה של משפחת קדם המהווה שני שליש מהמתחם, כאשר בשליש מהמתחם ממשיכות להחזיק משפחת שניר ועיריית תל אביב.לאורך השנים האחרונות ניסו גופים רבים לשים ידם על המתחם, אך בשל המורכבויות הרבות בו לא הצליחו בכך.
1 צפייה בגלריה
מתחם פרדס שניר
מתחם פרדס שניר
מתחם פרדס שניר במבואות יפו
(צילום: צחי קיבנשטיין)
המתחם כולל את מבנה חללי העבודה של חברת WeWork ברחוב הזרם, שצפוי להמשיך את פעילותו במקום; חניון בניהול חברת סנטרל פארק הכולל כ-300 מקומות חניה; וכן מבנים נוספים, שעל פי הדיווח צפויים להיהרס בהתאם לתכנון החדש שיקדמו החברות כדי למקסם את זכויות הבנייה במתחם ולהשביח את ערכו.
המתחם מיועד לבנייה של מאות יחידות דיור, שטחי תעסוקה ומסחר וכן שטחים המיועדים למבני ציבור. הוא ממוקם בקרבת המכללה האקדמית תל אביב, מתחם שוק הדגים, בית ספר לטבע והגן הבוטני ובצמוד לציר תחבורה ציבורית מרכזי שסביבו תקום תחנת המטרו "שלבים" ו"נס לגויים".
על פי הדיווח, בתקופת ההשבחה ייבחנו אפשרויות לשימושי הביניים לטובת הקהילה בסביבת הנכס בשיתוף עם הרשות המקומית. קרן ריאליטי פיתחה ומפתחת בשנים האחרונות למעלה מ-2,500 יחידות דיור באזור מבואות יפו, מתוכן כ-1,200 דירות בתוכניות שכבר אושרו ואוכלסו בחלקן, בנוסף לכ-1,300 יחידות דיור שנמצאות בשלבי פיתוח והשבחה.
דן מנחם, שותף בקרן ריאליטי, מסר: "זו עתודת הקרקע המשמעותית האחרונה שנותרה באזור. באמצעות קידום שינוי ייעוד נוכל, בשיתוף פעולה מלא עם עיריית תל אביב, לקדם פיתוח של רובע חדש ואטרקטיבי, אשר יביא לשינוי פני האזור לבלי הכר בעשור הקרוב".