רמי לוי במשרדי רשות התחרות
(צילום: נדב אבס)
רמי לוי, בעלי "רמי לוי שיווק השקמה", נחקר גם הוא הבוקר (יום רביעי) למשרדי רשות התחרות באור יהודה, שם נחקרו אתמול מנכ"לי שופרסל, ויקטורי, שטראוס ודיפלומט. הוא יצא מהמשרדים בצהריים לאחר שעתיים וחצי.
>> >> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מוקדם יותר השתתף לוי בדיון ועדת הכלכלה של הכנסת שעסק בחקירת תיאום המחירים, וטען שאם לא היה מייבא לפני שנה עגבניות הן היו נמכרות ב-25 שקל ולא ב-4-2 שקלים לקילו. בתגובה לכך אמרו חברי הכנסת, בהם ח"כ רם שפע ואופיר סופר, כי השאלה היא מה הרווחיות. לוי השיב: "אני לא מכיר אותם" וגרם לסערה בדיון. בתגובה לכך, הוציא אותו היו"ר ביטון: לא נאפשר לדבר ככה לחברי כנסת ולא משנה מי אתה וכמה אתה שווה".
4 צפייה בגלריה
רמי לוי מגיע להיחקר במשרדי רשות ההגבלים העסקיים
רמי לוי מגיע להיחקר במשרדי רשות ההגבלים העסקיים
רמי לוי מגיע למשרדי הרשות
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
רמי לוי יוצא מהחקירה במשרדי רשות ההגבלים העסקיים
רמי לוי יוצא מהחקירה במשרדי רשות ההגבלים העסקיים
יוצא מהמשרדים לאחר כשעתיים וחצי
(צילום: שאול גולן)
בתוך כך, על אף שמדובר בחברות ציבוריות המחוייבות לדווח למשקיעים על אירועים משמעותיים כדוגמת חקירה, ויקטורי ודיפלומט הודיעו רק הבוקר לבורסה על כך שבכירים בשתי החברות נחקרו אתמול ברשות התחרות.
שטראוס ושופרסל מנגד, הודיעו כבר אתמול בבוקר לבורסה כי נציגי רשות התחרות ערכו אצלן חיפוש ואספו חומרים מהמשרדים, וכן נחקרו נושאי משרה בכירים. בשופרסל ציינו, כי "החיפוש הינו בחשד להסדר כובל, המנכ"ל נחקר". מרשות התחרות נמסר כי היא פתחה בחקירה ובודקת חשד להפרת חוק התחרות על ידי מספר ספקים ורשתות בעקבות אירועים שאירעו לאחרונה. "מאחר והחקירה בראשיתה לא ניתן למסור פרטים נוספים בשלב זה", אמרו.
המשותף לארבעת השחקנים בענף המזון שנחקרו ברשות התחרות, הוא שארבעתם רמזו שצפויה עליית מחירים או הודיעו שיעלו מחירים. דיפלומט ושטראוס כללו צפי לעליית מחירים בדו"חות הכספיים שלהן (שטראוס לא העלתה מחירים מאז) ומנכ"ל שופרסל הודיע בתקשורת כי אין מנוס מהעלאת מחירים, למרות שספקים גדולים לא פנו אליו בבקשה כזאת בכלל.

מנכ"ל שופרסל: "לא תיאמנו מחירים

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, שנחקר אתמול, התנצח בדיון שהתקיים היום עם יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון (כחול לבן): "תגידו אתם נורמלים? לא תיאמנו מחירים".
ביטון: "האם הרווחים לא מצדיקים הקפאת מחירים לשנים הקרובות?"
אברכהן: "אני מזכיר לכולם 2020 כמו 2021 היו שנים שונות. כל תושבי המדינה היו בארץ. עובדים נתנו את נשמתם כדי לענות על הביקושים בשנתיים האלה. רמת הרווחיות ברשת דומה ואינה שונה מהרווחיות בכל העולם. אנחנו רשת הגדולה בישראל ותיקה פרוסה מקריית שמונה, תל אביב וירוחם שתקבל סניף חדש בהשקעה של מיליונים. עשינו את זה לא כי זה כלכלי, אלא כי זה נכון והמחירים בירוחם לא יקרים".
4 צפייה בגלריה
רמי לוי ויצחק אברכהן בועדת הכלכלה
רמי לוי ויצחק אברכהן בועדת הכלכלה
איציק אברכהן בוועדת הכלכלה
(צילום: דוברות הכנסת)
ביטון: "במצפה רמון ובירוחם שילמו יותר מהמבוססים במרכז עד שעשינו מחאה. ניצלת את זה שיש לך סופר בלעדי".
אברכהן: "אתה מטעה את כולם".
ביטון: "זה נחקר ונבדק, שינית את המחירים בגלל מחאת הצרכנים במצפה רמון".
אברכהן: "לא נכון. מאז שנכנסתי לתפקיד לקחתי את כל המחירונים שהיו בשופרסל ועשיתי את העבודה הכי סוציאלית במדינה - מחירון לפורמט דיסקאונט, מחירון לפורמט עירוני ומחירון...."
ביטון: "לא צריך פורמט, צריך מחירון אחד לכולם".
אברכהן: "אי-אפשר".
4 צפייה בגלריה
מיכאל ביטון בועדת הכלכלה
מיכאל ביטון בועדת הכלכלה
מיכאל ביטון בוועדת הכלכלה
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
ביטון: "הפורמטים שלך בלבלו אותנו כל כך שבפורמט באתר אינטרנט זה נהיה יותר זול ב-30% מרוב פורמטים".
ח"כ ענבר בזק הוסיפה: "אני עושה קניות בכרמיאל ובקריית שמונה ואני רוצה שמנכ"ל שופרסל יסתכל לי בעיניים ויגיד לי שאין הבדל".
אברכהן: "אין הבדל".
ענבר בזק: "העובדות מראות אחרת".
ביטון אמר בסיכום הישיבה: "הוועדה מבקשת מרשות התחרות לדווח לה בעת שמתאפשר לה, מבלי לשבש הליכים, על נסיבות החקירה שהם מנהלים בימים אלה בתחום רשתות השיווק והמזון בלי לשבש את איכות החקירה ותוצאותיה".
פורסם לראשונה: 11:42, 10.11.21