יוקר המחיה, שבשנה האחרונה הביא יותר ויותר אמריקנים לוותר על המסעדות העממיות ועל מזון מהיר ‏- ולהעדיף לאכול בבית, גורם לאנשי השיווק ברשתות המזון המהיר לשבור את ראשם בניסיון להשיב ‏לחיקן את הלקוחות הנוטשים.‏ כך, מקדונלד'ס הצליחה להתאושש מחודשים ארוכים של האטה לאחר שיצאה במאי במבצע של ארוחה ב-5 דולר, אבל כעת היא נאלצת להתמודד עם משבר התפרצות האי-קולי בסניפים רבים בארה"ב. מי שממשיכה להתאושש, ובגדול, היא רשת המזון צ'יליס, שנהנתה מגידול בהכנסות של 14% בעקבות מבצע משלה ‏–‏ שהפך לוויראלי בטיקטוק, כך לפי דיווח ב-CNN.
צ'יליס השיקה את עסקת הביג סמאשר (מתחרה לביג מק של מקדונלד'ס) ב-10.99 דולר במסגרת קמפיין שטירגט את המתחרה ישירות, עם הכיתוב "כמות כפולה ‏של ‏בשר לעומת הביג מק". הארוחה כוללת גם מילוי חוזר של משקאות קלים, נאצ'וס וסלסה ‏ללא הגבלה וצ'יפס.‏
1 צפייה בגלריה
מרגריטות בקמפיין פרסומי של צ'יליס
מרגריטות בקמפיין פרסומי של צ'יליס
מרגריטות בקמפיין פרסומי של צ'יליס
(צילום: Business Wire)
סיפור הצלחה נוסף של צ'יליס הוא הטריפל דיפר – ארוחה עם שלוש מנות פתיחה ‏לבחירה ורטבים במחיר ‏של פחות מ-20 דולר. הטריפל דיפר הפך לאחרונה ללהיט בטיקטוק שלקוחות נלהבים העלו תמונות וחלקו ‏שבחים לשילובים השונים שבחרו בטריפל דריפר שלהם. העסקה הייתה כה מוצלחת, עד שבצ'יליס החליטו להאריכה ולהמשיך איתה גם בשנה הבאה.
מוקד משיכה נוסף הוא סדרת המרגריטות החודשיות שמציעה צ'יליס ‏ב-6 דולר, ובמיוחד משקה בשם "קוקטייל המכשפות" (‏Witches Brew‏ – משחק מילים עם שם התקליט ‏המפורסם של מיילס דיוויס, ‏Bitches Brew‏). ‏
ההתמקדות של צ'יליס בהקפדה על מחירים סבירים ועל הפצה ויראלית מוכיחה את עצמה. לפי דוח ‏חדש של ‏Placer.ai‏, ‏חברה שעוקבת אחר תנועת לקוחות, צ'יליס הצליחה לבנות לעצמה מוניטין כרשת עממית שמגישה מזון ‏טוב במחירים הוגנים.‏ "הצרכנים זהירים יותר בהוצאות שלהם לאחר החגים, והם מחפשים תמורה לכסף שלהם", אמר מנכ"ל ברינקר קווין הוכמן בשיחת משקיעים שהתקיימה אתמול (רביעי).‏
ההצלחה של צ'יליס עומדת בניגוד חד לחלק ממתחרותיה, כמו ‏TGI‏ פריידייז, שסגרה באופן פתאומי ‏‏50 ‏סניפים בשבוע האחרון ברחבי ארה"ב לאחר דיווח על פשיטת רגל קרבה. בינתיים, מקדונלד'ס עדיין ‏מלקקת את פצעי התפרצות של חיידק האי-קולי בסניפיה, אשר בלמה את התנופה המחודשת שלה מאז ‏השיקה את מבצעי הארוחות שהציעה ב-5 דולר.‏