לא מוצאים פיצה משפחתית רגילה של מעדנות, חברת הבת של תנובה? יש סיבה: מעדנות השיקה סדרת פיצות חדשה בשם מאמאמיה היקרה בכ-25% בהשוואה לפיצה הרגילה. אלא שמתברר שבמקביל היא חדלה לייצר את הפיצה הזולה יותר שמחירה הרשמי הוא 19 שקל והיא אף נמכרה בשופרסל ב-15.9 שקלים במסגרת מבצע ההוזלות של הרשת "הורדנו נעלנו".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
הפיצה החדשה נמכרת במבצע: 2 פיצות ב-40 שקלים. ללא מבצע: פיצה אחת ב-25 שקל. בנוסף, משקלה נמוך יותר: 470 גרם לעומת 500 גרם לפיצה הרגילה. לקוחות טוענים כי בכך מעדנות מעלה את המחיר בדרך עוקפת: המוצר הזול נעלם ובמקומו משווק מוצר יקר יותר, שלטענת החברה משודרג.
1 צפייה בגלריה
פיצה. המחשה
פיצה. המחשה
פיצה. המחשה
(אילוסטרציה: Shutterstock)
אלא שעיון ברכיבים מגלה שכמות הרכיבים דוגמת מוצרלה, גבינה צהובה ורוטב, שאינם רכיבים זולים, נמוכה יותר בסדרה החדשה בהשוואה לקודמת. כך לדוגמה, בפיצה החדשה יש 16% רוטב לעומת 18% ברגילה. בנוסף יש גם פחות גבינה צהובה - 18% לעומת 22% ברגילה. הפיצה הרגילה מכילה 13% גבינה צהובה בעלת 22% שומן לעומת 11% גבינה צהובה בעלת 22% שומן בחדשה. הפיצה הרגילה מכילה 9% מוצרלה בעוד החדשה 7% בלבד.
ממעדנות נמסר בתגובה כי אכן הופסק ייצור פיצות רגילות משום שהקו החדש לייצור פיצות לא מסוגל לייצר בו בזמן פיצות רגילות ומשודרגות, וכעת לאור הביקושים הוחלט על ייצור החדשות. לטענת תנובה, בחודש מרץ היא תחזור ותייצר גם את הפיצות הרגילות שמחירן זול יותר.
ביחס לעובדה שהפיצה החדשה מכילה פחות גבינה ורוטב בהשוואה לפיצה הרגילה, נטען כי סדרת מאמאמיה היא בעלת "קראסט" שוליים רחבים ולכן שטח הפנים שנותר לתוספות קטן יותר. בנוסף לטענתם, הקמח בו משתמשת החברה לייצור הסדרה החדשה - איכותי ויקר יותר ויש לו משקל משמעותי בעלויות הייצור. כמו כן נטען כי במחיר לקמעונאי הפער בין מחיר הפיצה הרגילה לפיצה החדשה נמוך יותר מהפער שגובה הקמעונאי.
יש לציין כי מעדנות וחברת הבת סנפרוסט מהוות מוקדי רווח לתנובה, משום שהרווחיות של מוצריהן גבוהה מזו של מוצרי החלב.