הרפורמה המשפטית הקרב על הכסף של ההייטק
(צילום: ירון ברנר)
יותר ויותר חברות הייטק מוציאות את הכספים שלהן מישראל בעקבות המהפכה המשפטית המתוכננת. במקביל, לא מעט הייטקיסטים מפגינים בשבועות האחרונים ברחבי הארץ נגד אותה מהפכה. אחד מאותם אנשים הוא היזם שאול אולמרט, שגם חבר במטה המאבק. בשיחה עם אולפן ynet הוא מספר על הצעדים שכבר נקט עם החברה שבבעלותו, Piggy.
"הכוונה לבצע רפורמה יצרה סיטואציה כלכלית שיותר נכון להוציא את מטבע החוץ שבראשות חברות פרטיות מחוץ לישראל", מספר אולמרט, שמוסיף. "אנחנו הוצאנו 70% מהכסף של החברה מחוץ לישראל. כמובן שנזרים לכאן כסף כדי לכסות על ההוצאות שלנו ככל שיידרש, מבחינת ניהול הסיכונים יותר נכון שנוציא את הכסף כרגע".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
שביתת העסקים להצלת הדמוקרטיה
שביתת העסקים להצלת הדמוקרטיה
הפגנת עובדי ההייטק בתל אביב
(צילום: בראל אפרים)
מדובר בעשרות מיליוני דולרים? "אנחנו חברה צעירה , אז ההיקף שלנו נמוך יותר. מה שהתחיל כטפטוף הפך למבול. לא מדובר בתופעה נקודתית אלא באיזשהו סחף".
מי שממש לא מסכים עם הדרך של אולמרט הוא דותן לזר, מנכ"ל חברת lsports. "אני לא מודאג בכלל, אני חושב שהמדינה שלנו היא מדינה שכלכלה ודאגה לנו, נתנו לה שלוש שנים בצבא, היא הכשירה אותנו והביאה אותנו למצב שאנחנו נמצאים בו היום וצריך להודות לה. הכסף שלנו נשאר פה והוא לא הולך לשום מקום, אמשיך לפתח ולגייס. אני בעד הידברות ברפורמה אבל מצד שני לא בעד לפגוע במדינה. מה שקורה פה פוגע בה".
אתה יכול להרחיב? "אני מרגיש שכרגע יש שלטון דיקטטורי, ע"י בית המשפט. אני חושב שצריכים לדבר ולעצור את הרצף השלילי הזה, זה יכול לגרום לדבר מסוכן מאוד. במדינה דמוקרטית יש זכות לכל עסק לעשות מה שבא לו, אבל אם זה פוליטי ויכול לפגוע במוסדות הבנקים, אם כל הציבור יוציא 50 אלף שקלים מערכת הבנקאות קורסת".
אולמרט השיב: "חשוב לי להגיד שאני לא מסכים איתו בנושא של לקשור בין אופן ניהול הפיננסיים שלנו לבין תמיכה בישראל, גאווה לאומית וכל השאר. הצעדים הכלכליים האלה ממש לא נועדו לפגוע במדינת ישראל. אנחנו צריכים לנהל את הסיכונים שלנו ופעולות כאלו כמו הוצאת כספים מן הארץ, שרואים שהכלכלה הולכת במובן מסוים, רואים עשרות ומאות חברות עושות את הפעולה הזו, וצריך להגיב בהתאם. אין משהו פטריוטי בזה שאפסיד את הכסף שלי, זה לא יתרום כלום למדינה. הסיבה שהמציאות הכלכלית משתנה לנגד עינינו היא בגלל החקיקה החריגה הזו, היא נעשית בצורה מאוד דורסנית ולא מבוקרת, היא מקבלת ביקורת על ידי כל כך הרבה אנשים. ג'ו ביידן אמר שאלו דברים שכדאי שלא יקרו, אולי תקשיבו לכל כך הרבה אנשים?".
2 צפייה בגלריה
שאול אולמרט, מייסד 'פיגי'
שאול אולמרט, מייסד 'פיגי'
שאול אולמרט, מייסד 'פיגי'
(צילום: אוראל כהן)
דותן: "ציינתי שצריך לעשות הידברות אבל מי שדואג לעתיד הכלכלי שלו לא צריך לרוץ לוול סטריט ג'ורנל ולהגיד בריש גלי שהוא מוציא את כל הכסף שלו ותצטרפו אליי כאקט מחאתי, את זה לא צריך לעשות כמו שלא צריך לקרוא למרד למשרתי מילואים ולדברים פוגעים באחדות העם בלונג ראן".
אתה לא חושש שהדמוקרטיה שלנו תיפגע? "זו די פאניקה שמיוצרת כרגע וצריך לעשות פה סדר, אין ספק. וגם בצד השני רוצים רפורמה. אני חושב שמהלכים קיצוניים גורמים לאלימות ובאותה מידה לא לפגוע במדינה ובמוסדותיה, זו לא הדרך".