בחרו גלידה והשובר לא עבד: מילואימניקים שקיבלו בחנוכה שובר ל-1 ק"ג גלידה חינם ברשת גולדה, כתודה על זה ששירתו במילואים, טוענים שבהגיעם להזין את השובר הם גילו שהוא לא עובד.
מדובר בשובר שאמנם ניתן בחנוכה, אך תקף עד סוף 2024, לכאורה. "הבחור בגולדה אמר לי שלא מכבדים את זה יותר באף סניף של הרשת בארץ. יש מצב שאם הייתי נופל על אנשים אחרים אולי אם היו מנסים זה היה עובד", כתב חייל מילואים שהתלונן על כך ברשת X. "זה זרה לי בייגלה מלוח על הפצעים", הוסיף. למרות האכזבה הוא סירב לקבל תרומה של 2 ק"ג גלידה שמישהו הציע לו כתודה על השירות שלו. מילואימניקים נוספים כתבו לו שגם להם זה לא עבד.
5 צפייה בגלריה
גלידת 'גולדה'
גלידת 'גולדה'
גלידה
(צילום: יח"צ)
אחד מהם הגיב: "זה היה השובר עם התוקף הכי קצר שקיבלתי בחיים". אחר כתב: "גיליתי את זה אחר הצהריים לפני ליל הסדר אחרי שהתחייבתי כבר להביא קינוח. כל כך כעסתי על המאה ומשהו שקל האלה שלא הייתי מוציא אם הייתי מקבל הודעה מראש". מגיב נוסף כתב: "קיבלנו את ההטבה, הגענו לגולדה, מזמין את הטעמים שהילדים רצו, כולי מבסוט שאני עוקץ אותם והופ - השובר נוצל כבר הם אומרים לי. בוודאות לא השתמשתי בו לפני, גם לא אשתי. אמרו לי שזה קרה להם מלא פעמים עם מילואימניקים".
מגיב רביעי הסכים: "גם לנו זה קרה. רצינו להביא גלידה בדרך להורים וזה לא עבר להם כמה פעמים. בסוף ויתרנו. בפסח נדמה לי שלחו עוד שובר, הפעם לארוחת בוקר. ניצלנו מייד שלא שוב לא יעבוד".
אחד העונים לו כתב: "קרה לי גם, תפנה לחברה של השוברים והם ישלחו לך שובר חדש לבחירה של דברים אחרים: קפה נאמן, פיצה שמש או קפה קפה". אבל אחד העונים הגיב: "קרה לי גם. פניתי ל-XRTA GIFTS במוקד השירות התעלמו ממני".
5 צפייה בגלריה
(צילום מסך מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
(צילום מסך מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
(צילום מסך מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
(צילום מסך מתוך פייסבוק)

שהמילואימניקים יתקשרו לשירות

חברת אקסטרה (XTRA) היא אכן מנפיקת השוברים. בגולדה הפנו אותנו לחברה בטענה שהתקלה היא לא ברשת הגלידריות. רפי שמיר, מנכ"ל אקסטרה, אמר ל-ynet שאכן התקלה אירעה אצלם בגלל בלבול שמקורו לכאורה בצבא. "זאת תקלה והיא לא קשורה לגולדה", הוא מסביר.
"כרגע הקוד לגולדה כבר לא פעיל כי זאת הייתה כמות שהוקדשה להטבה מסוימת, אבל מי שבחר בחנוכה בהטבת גולדה - אמור לקבל את ההטבה. הבעיה הייתה שמתוך 260 אלף שוברים, 1,500 שוברים בוטלו כי באכ"א אמרו לנו שהייתה כפילות או ששלחו 1,500 מיותרים, ואמרו לנו באותו יום בו ניתנה ההטבה לבטל 1,500 שוברים. זה היה יום שישי בבוקר, לכן ביטלנו במהירות. רק שבאותו יום בחרו בהטבה הזאת 117 אלף איש. התקלה היא שבוטל הקוד גם לאנשים שזכאים לו או שכבר בחרו בהטבה. לכן הבלגן.
"כל מי שמתקשר לשירות של אקסטרה ויש לו קוד שלא עובר ולא מימש - יקבל קוד חדש אם הוא לא מימש כבר את הקוד, כל מי שהקוד לא עובד לו שיתקשר ובאותו רגע נשלח לו קוד חדש".
לאותה הטבה בדיוק? "כן. קילו גלידה ברשת גולדה".
אין דרך לשלוח קוד חדש, הם צריכים להתקשר? "כן, הם צריכים להתקשר לשירות הלקוחות הטלפוני: 09-7909501, או להיכנס ללינק שקיבלו, להשאיר הודעה בשירות הלקוחות בוואטסאפ ויחזרו אליהם. בשירות יש להזדהות עם ת.ז ואז יבדקו מה נשלח לו - ומה שמגיע לו".
מרשת גולדה נמסר בתגובה: "החל מהשביעי באוקטובר תרמה רשת גולדה רבות למען כוחות הביטחון, צוותי הרפואה ונפגעי המלחמה, למפונים ולמאושפזים במחלקות השיקום. כפי שנמסר לנו מאת חברת אקסטרא האחראית להנפקת השוברים (הניתנים למימוש בעסקים שונים, וביניהם רשת גולדה), מדובר בתקלה טכנית שנגרמה בתהליך הזנת השוברים על ידי משרד הבטחון ותתוקן בהקדם. רשת גולדה מברכת על הזכות לקחת חלק בסבסוד משמעותי עבור החיילים ותשמח להמשיך ולהעניק לאלו שתורמים לביטחון המדינה".
חברת אקסטרא מסרה בתגובה: "החברה שיווקה והפיצה באמצעות משרד הביטחון למעלה מ-250,000 שוברי מתנה לטובת אירוע חנוכה. המתנה שניתנה אפשרה בחירה למגוון הטבות, כגון: עוגות, עוגיות, סופגניות ועוד, שאפשרו למקבל המתנה את החופש לבחור מתנה/הטבה. המפיץ היה משרד הביטחון, ויתכן שבמהלך ההפצה והעומס הרב של שליחה כה גדולה, מערכות האתר היו בעומס רב, מה שהביא לתקלה מזערית ביחס לכ-1,500 שוברים/אנשי מילואים.
"בגלל שאנחנו לא הפצנו (אלא ההטבות הופצו דרך מערכות אכ"א, בשל סיבות של אבטחת מידע), אין לנו מידע שמאפשר לפנות באופן יזום לאנשי המילואים אשר נפלה תקלה בשוברים שלהם. איננו יודעים מי מחזיק בקוד שגוי. מתנצלים על חוסר הנוחות שנגרמה, ומפצים באופן מיידי כל פניה על ידי הנפקת שובר הטבה חדש.
"שוברי ההטבה ממבצע חנוכה אינם קיימים עוד, אבל קיימת אפשרות לבחירות הטבות שיצרנו במיוחד במלאי כל השנה לטובת אנשי המילואים. שירות הלקוחות נותן מענה הכי מהיר לאנשי המילואים ומזכה באופן מיידי במידת הצורך. מאות מהפונים כבר קיבלו את השובר החדש ואף מימשו את ההטבה. נשמח לקבל עוד פניות שעלו מהשידור ולתת מהנה מקסימלי לאנשי המילואים".